5 דברים שלא כדאי לחסוך בהם - סרוגים

5 דברים שלא כדאי לחסוך בהם

מזרון בריא, ביטוח איכותי, מכשירי חשמל חסכוניים, חינוך טוב ופעילויות פנאי מהנות – כל אלה הם השקעה ולא הוצאה. רוצים לארגן מחדש את התקציב? אלא המקומות שבהם לא חוסכים

author-image
5 דברים שלא כדאי לחסוך בהם
  (צילום: pixabay.com)

לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסוף 2019, משפחה ממוצעת בישראל מוציאה כ-16.2 אלף ש"ח בחודש. בתוך הסל הזה, הפילוח מראה חלוקת הוצאות של 24% על דיור, 20% על תחבורה ו-14% על מזון. את כל היתר אנחנו משקיעים בחינוך, בריאות, ריהוט, ביגוד וכמובן חופשות ובילויים.

על אף הנתונים, ברור שבמסגרת ההתנהלות הכלכלית של כל אחד ואחת מאיתנו קיימים סדרי עדיפויות שונים. יש כאלה שיוותרו על טיול לחו"ל לטובת שיפוצים בבית, ויש כאלה שירכשו פחות בגדים לטובת שפע במקרר. עם זאת, יש דברים מהותיים שלא כדאי לחסוך בהם:

1. מזרון

החלפת מזרון מתבצעת בממוצע כל 10-15 שנים וזו ככל הנראה ההשקעה הכי משתלמת שתוכלו לבצע עבור הבריאות שלכם. מזרון טוב מעניק תמיכה לגב ולעמוד השדרה, מונע בעיות וכאבים, משפר את התפוקה בלימודים או בעבודה ומעלה את מצב הרוח.

כמו כן, יש מגוון רחב של סוגי מזרנים לבחור מתוכם ובתקציב של כמה אלפי שקלים בלבדל תוכלו לשפר את איכות החיים באופן מיידי – או לפחות מהלילה הקרוב.

2. ביטוח

התפקיד של ביטוח הוא להגן עלינו. בהוצאה בסיסית של כמה עשרות שקלים מדי חודש, אנחנו יכולים להבטיח שיהיה מי שיעניק לנו פיצוי אחרי חלילה תאונה, נפילה, הצפה בבית, גניבה של הרכב ועוד.

מלבד שימוש בפוליסת ביטוח ככלי למניעת קטסטרופה כלכלית, אי אפשר להתעלם מהיתרונות שלו מבחינת השקט הנפשי. חוץ מזה, יש ביטוחי חובה – כמו ביטוח רכב – אז ממילא אנחנו כבר משקיעים זמן בהשוואה בין מסלולים, פוליסות ומכשירי חיסכון.

3. מכשירי חשמל בדירוג אנרגטי גבוה

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול לאורך זמן והדוגמא הכי טובה לזה היא מכשירי חשמל בדירוג אנרגטי גבוה. מצד אחד, מכשירי חשמל בדירוג אנרגטי של A ומעלה נוטים להיות יקרים יותר ממכשירים דומים בדירוג נמוך. מצד שני, מה שקובע זה לא המחיר בקופה אלא ההוצאות החודשיות.

בנוסף, הבונוס הוא שמירה על איכות הסביבה: באמצעות מכשירי חשמל בדירוג אנרגטי גבוה ואקולוגי, אנחנו מבטיחים שגם לילדים שלנו יהיה מקום טוב לחיות בו. אז עכשיו, כל שנותר הוא להוסיף את הדירוג האנרגטי למערכת השיקולים.

4. חינוך

לפי הנתונים של הלמ"ס, משפחה ממוצעת בישראל מוציאה כ-1,800 ש"ח בחודש על חינוך ותרבות. עם זאת, הנתונים מטעים כי יש הבדל משמעותי בין הוצאות על חינוך ילדים, בני נוער, תינוקות וטף. בנוסף, משקי בית עם ילדים מוציאים פי 2.5 על חינוך, תרבות ובידור מאשר משקי בית בלי ילדים.

אבל בכל מקרה, חינוך זה ממש לא תחום שכדאי לחסוך בו. אפילו אם אתם מסתכלים על העניין בצורה קרה וניטרלית לחלוטין, תוכלו לראות שהחינוך הוא השקעה ולא הוצאה רגילה. באמצעות השקעה בחינוך, תוכלו להעניק לילדים שלכם ארגז כלים להסתדר בעולם הגדול ולהשיג עצמאות כלכלית.

5. פעילויות פנאי והעשרה

פעילויות שמבוצעות מחוץ לבית ועוד בשעות הפנאי שלנו עלולות להיתפס בתור פריבילגיה. בפועל, שורה ארוכה של מחקרים תומכים בכך שהם תורמים לאיכות החיים, לרווחה הנפשית ולמערכת היחסים בין בני הזוג או בין הורים לילדים.

החדשות הטובות הן שבכלל לא צריך לוותר כדי לצאת לפעילויות פנאי והעשרה. במקום זה, קובעים סדר עדיפויות ומפנים זמן בלו"ז לפעילות שכל המשפחה תאהב ותרצה להצטרף אליה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו