אבו מאזן: "לא נאפשר לקיים בחירות ללא ירושלים" - סרוגים

אבו מאזן: "לא נאפשר לקיים בחירות ללא ירושלים"

יו"ר הרשות הפלסטינית הודיע על ביטול הבחירות למועצה ברמאללה, לטענתו בעקבות הסירוב של ישראל לאפשר הצבעה במזרח ירושלים: "לא נלך לבחירות בלי זה. ישראל צריכה לסגת מהקביעה שירושלים היא בירתה"

אבו מאזן: "לא נאפשר לקיים בחירות ללא ירושלים"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע הערב (חמישי) על דחיית הבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית, זאת לטענתו מכיוון שלא קיבל אישור מישראל לקיים את הבחירות גם במזרח ירושלים. במסיבת עיתונאים שכינס הבהיר כי נדרשות בחירות, אך "לא נקיים בחירות ללא ירושלים".

"הסכמנו ללכת לבחירות, חייבים לקיים בחירות. כל הפלגים והארגונים והעם הסכימו על כך. אמרנו את זה גם באו"ם, ואירופה תמכה בהחלטתנו והסכימה לעשות כל מה שנדרש לשם כך" אמר אבו מאזן. "פרסמנו צווי בחירות ופנינו לגורמים רבים בישראל כדי לאפשר את קיום ההליך בירושלים, אך עד עתה לא הגיעה תשובה. בהמשך ביקשנו מהאירופים תשובה מפורשת וזו לא הגיעה במשך ימים – עד שלבסוף הם אמרו שהישראלים לא יאפשרו בחירות בירושלים'".

עוד באותו נושא

מחשש לתבוסה: אבו מאזן מבטל את הבחירות ברשות


4

לדבריו, "היום הגיע מסר מישראל, מארה"ב וממדינות ערביות נוספות שתוכנו: 'אנו מצטערים, לא נוכל לתת לכם תשובה בעניין בחירות בירושלים – כי אין לנו ממשלה שיכולה להחליט בעניין'. איך זה יכול להיות? מי החליט לפרוס את השוטרים בירושלים? לא ממשלת ישראל? אל תצחקו עלינו – זו תשובה שלא מקובלת עלינו כלל, כי אלו דברי הבל"

"יש התחייבויות כתובות ביננו לבינכם – לא נלך לבחירות ללא ירושלים" הבהיר אבו מאזן בסיכום. "ישראל צריכה לסגת מהקביעה שירושלים היא בירתה, ולומר במפורש שאפשר לקיים את הבחירות שלנו בירושלים".

עוד באותו נושא

דיווח: ביידן דורש לעצור את תשלום המשכורות למחבלים

כזכור, מאז ההכרזה על הבחירות, ועל רקע הסקרים שמראים תבוסה לאבו מאזן, מנסים ברשות לכבות את השריפה שהם הציתו. התירוץ בו הם משתמשים הוא המצב בירושלים – כשהפלסטינים 'הכניסו עז' בדמות דרישה להצבעה בשטחי ירושלים, הצעה לה מתנגדת ישראל.

ככל הנראה, אבו מאזן חושש כי כמו בבחירות 2006, גם הפעם ארגון חמאס יביס אותו. החשש הופך לממשי, כשבנוסף לחמאס גם האגף הניצי של הפת"ח, בראשות המחבל הכלוא מרואן ברגותי, לא מתיישר עם אבו מאזן והציג את הרשימה שלו לפרלמנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אגרוף לראש צריך...
סתום | 29-04-2021 22:45
אגרוף לראש צריך לתת לו
2
חתחכת נבלה סרוחה...
חיים | 30-04-2021 0:36
חתחכת נבלה סרוחה ומתפגרת מה לך ולי-ם חתיכת דגנרט עלוב
3
הרבי
נועם | 07-05-2021 11:28
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
4
נפתלי
נועם | 07-05-2021 11:28
נפתלי בנט נגד אבו מאזן
5
אליעזר
נועם | 07-05-2021 11:29
אליעזר שלמה שיק נגד אבו מאזן
6
הרבי
נועם | 07-05-2021 11:31
הרבי מלובביץ' סטטיק אלי ישי ציפי לבני ביבי נפתלי בנט שלום ארוש אליעזר שלמה שיק אלעזר מנחם מן שך