"יזכור" ברחבי העולם: מאות אלפי יהודים בטקס מיוחד - סרוגים

"יזכור" ברחבי העולם: מאות אלפי יהודים בטקס מיוחד

מאות אלפי יהודים ברחבי העולם, ממרוקו ועד ניו זילנד, לקחו חלק בטקס יום הזיכרון של ארגון מסע. זהו טקס יום הזיכרון הבינלאומי הגדול ביותר המספר את סיפורם של הנופלים במערכות צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מהתפוצות

"יזכור" ברחבי העולם: מאות אלפי יהודים בטקס מיוחד
  (צילום: יוסי זליגר\פלאש 90)

יזכור ב-60 מדינות: הערב (שלישי) קיים ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, את טקס יום הזיכרון המסורתי של יהדות התפוצות. במוקד הטקס עמד סיפורם של חיילים ואזרחים, שהגיעו לישראל מכל רחבי העולם ונפלו בעת מילוי תפקידם בצבא ההגנה לישראל או נרצחו בפעולות האיבה.

טקס זה הוא הטקס הגדול ביותר בישראל המתקיים בשפה האנגלית ומיועד ומותאם ליהדות התפוצות וקהילות העולים החדשים בישראל. הטקס, ששודר בשפה האנגלית, תורגם לעברית, צרפתית ורוסית והועבר בשידור חי למאות אלפי יהודים ברחבי העולם, בהם בוגרי מסע ותושבי הקהילות היהודיות בארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, טורקיה, מרוקו, דרום אפריקה, ברזיל, ארגנטינה, מדינות ברה"מ לשעבר ועוד. בנוסף, אלפי משתתפי מסע בישראל התכנסו הערב לצפייה משותפת בטקס בחמישה מוקדים בערים הגדולות ברחבי הארץ.

(צילום: יוסי זליגר)

בטקס הוקרנו קטעי וידאו על הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה, בדגש, כאמור, על חיילים בודדים וצעירים מיהדות התפוצות. השנה, סופר סיפורם של אלכס זינגר ז"ל, שנהרג בלבנון, יוני ג'סנר ז"ל שנרצח בפיגוע בת"א, אלחנדרו הופמן, שנפל באסון המסוקים ונופלים נוספים. בטקס צפו והשתתפו גם משפחות שכולות ונציגיהן, ביניהם: בנג'י זינגר, אחיו של אלכס ז"ל, מנכ"ל WeWork ישראל, אשר אמר קדיש והניח זר בשם המשפחות השכולות. כמו כן, הונחו זרים ע"י חיילי צה"ל, משתתפי מסע, מנכ"ל מסע עופר גוטמן, יו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג ובקי כספי, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית JFNA ישראל, והודלקו נרות זיכרון על רקע דגלי המדינות מקהילות מסע ברחבי העולם.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי "הערב נלך בצעדיהם, צעדיהם של החיילים הבודדים אשר מסרו את חייהם בכדי שאנו נוכל לחיות כאן. נספר את סיפוריהם ונזיל דמעה עם קרובי משפחתם, אשר חייהם לעולם לא ישובו להיות כשהיו".

(צילום: יוסי זליגר)

מנכ"ל ארגון מסע, עופר גוטמן, אמר: "טקס יום הזיכרון ליהדות התפוצות שאנו מקיימים מידי שנה, מאפשר למשתתפי מסע השוהים בישראל להיות שותפי אמת במעמד רב עוצמה בחייו של כל ישראלי – ולהתחבר עמוק יותר אל שורשי המדינה והעם הזה. מידי שנה בשנה אני נוכח לדעת כי לטקס ישנה השפעה עמוקה על משתתפינו והם יזכרו את המאורע הזה כאחד המשמעותיים ביותר שיחוו כאן. השנה, כמו בשנה הקודמת, הטקס הוקלט מראש, אך השנה התאפשר לנו להקליטו אל מול קהל של מאות ממשתתפי מסע – תוך הקפדה על כל הכללים – שזוכים לצפות בו ולהתרגש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אתמול ערב יום...
גרינשטיין | 14-04-2021 20:10
אתמול ערב יום הזכרון הגענו לטקס בכיכר ספרא בירושלים ומי מקבל את פנינו בכניסה קבוצה של כ - 10 ערבים שאותם שכרה העיריייה כדי שיבדקו ויפקחו בכניסה. התחלחלנו. הסתובבנו וחזרנו הביתה. איפה טיפה של רגישות מצד עיריית ירושליים. מה הצעד הבא לתת לערבים שינהלו גם את הטקס עצמו? בושה וחרפה.
2
למה לשנות תפילה?
יהודי | 15-04-2021 20:15
אומרים יזכור אלוקים ולא יזכור ישראל!! למה לשנות???