הקבינט יתכנס ביום ראשון לדון על המתיחות מול איראן - סרוגים

הקבינט יתכנס ביום ראשון לדון על המתיחות מול איראן

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון לדיון על המו"מ של הסכם הגרעין והמתיחות מול איראן במזרח התיכון. זו תהיה ישיבת הקבינט הראשונה מאז חודש פברואר האחרון

הקבינט יתכנס ביום ראשון לדון על המתיחות מול איראן
  נתניהו מציג את תכנית הגרעין האיראנית (ארכיון מרים אלסטר/פלאש90)

לראשונה מאז חודש פברואר, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון הקרוב – זאת כדי לדון בנושא המו"מ על הסכם הגרעין והמתיחות מול איראן במזרח התיכון. כאמור, זו תהיה ישיבת הקבינט הראשונה מזה חודשיים, המתנהלת על רקע התקיפות באזור המיוחסות לאיראן.

ישיבת הקבינט אורגנה לאחר ששר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי פנו ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, וביקשו לקיים ישיבת קבינט כדי לעדכן את השרים ולהחליט על מדיניות בנושאים שקשורים לאיראן. גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבר כי יש לקיים ישיבת קבינט, זאת מכיוון ששורת התפתחויות ביטחוניות בהקשר האיראני שעלולות להביא להסלמה התרחשו בלי שהקבינט עודכן לגביהן בצורה מסודרת.

עוד באותו נושא

גנץ: "נמשיך לעבוד יחד עם ארה"ב על ההסכם"


6

מוקדם יותר היום גנץ נפגש בקרייה בתל אביב עם מקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, זאת כחלק מביקורו המדיני הראשון בישראל. בפגישה גנץ התייחס לנושא האיום האיראני, וקרא לארה"ב להמשיך לשמור על עליונותה של ישראל במזרח התיכון.

"הדגשתי בפני המזכיר אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות –הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל" אמר גנץ. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקאים כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארה"ב, יימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל".

התייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג אמר גנץ: "בצה"ל וגם בכוחות צבא ארה"ב, ערכי ההגינות האנושית הם חלק אינטגרלי מהפעולות שאנו מבצעים בשדה הקרב. לכל אויבנו אשר מבקשים להשתמש במוסריות שלנו נגדנו ולנצל באופן ציני את ביה"ד הפלילי בהאג, אני אומר בבירור שהם לעולם לא יצליחו למנוע מאיתנו מלמלא את חובתנו. נשמור בכל עת על הציווי המוסרי להגן על חיי אנוש ובו בעת נשמור על אנושיותנו."

גנץ הודה לאוסטין על המחויבות הבלתי מתפשרת של ארה"ב לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל, ואמר: "עם סיומה של שנה שטלטלה את עולמנו, אני מוצא נחמה גדולה בקשר העמוק שבין עמינו ובידיעה שבארה"ב וגם כאן בישראל יש מי שפועל למען הטוב, ומבקש לקדם אחדות, סולידריות וגיוון."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו