עד היהודי האחרון: יום הזכרון לשואה תשפ"א - סרוגים

עד היהודי האחרון: יום הזכרון לשואה תשפ"א

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב בשעה 20:00 בעצרת הממלכתית ביד ושם. מחר בשעה 10:00 תישמע צפירה בכל הארץ. מצעד החיים יתקיים במתכונת וירטואלית

author-image
עד היהודי האחרון: יום הזכרון לשואה תשפ"א
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א יעמוד השנה בסימן "עד היהודי  האחרון ‭ 80 -‬ שנה לראשית ההשמדה ההמונית".

20:00 – בכיכר גטו ורשה במוזיאון יד ושם בירושלים, תתקיים עצרת הפתיחה הממלכתית בהשתתפות הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. את אבוקת הזיכרון  יעלה מ"מ יו"ר הנהלת יד ושם, רונן פלוט. שורדת השואה רוזה בלוך תישא את דבר נציג הניצולים.

עוד באותו נושא

נזף בקצין SS ושרד; בגיל 93 עדיין מתנדב במד"א


5

בעצרת ישתתפו הזמרים דוד ד'אור ומשי קלינשטיין, וגם משמר כבוד של צה"ל מחטיבת הצנחנים. במסגרת העצרת יאמר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פרק תהילים וקדיש יאמר הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

מחר (ה') בשעה 10:00 תישמע צפירת זיכרון בת שתי דקות בה יעמוד עם ישראל ויתייחד עם זכר הנספים.

בכנסת יתקיים טקס 'לכל איש יש שם' בה יציינו חברי כנסת את זכר קרוביהם שנספו בשואה.

בשעה 15:00 יתקיים מצעד החיים במתכונת וירטואלית בגלל מגבלות הקורונה. השנה מוקדש המצעד לנושא "הרפואה בשואה", ובמסגרת המצעד, יצדיעו צוותי הרפואה של היום לגבורתם של הרופאים  והאחיות, שהצילו יהודים בשואה, בתנאים בלתי אפשריים תוך סיכון חייהם. בין המשתתפים: מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא; הממונה על המאבק בקורונה בבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י;  ומנכ"ל טבע, קאר שולץ.

בשעה 19:00 יתקיים בקיבוץ לוחמי הגטאות טקס הסיום של אירועי יום השואה.

עד היהודי האחרון

כאמור, מוקדש השנה יום הזיכרו לשואה, לציון 80 שנה להתחלת ההשמדה ההמונית של יהודי אירופה. התהליך שהחל בחודשים האחרונים של שנת 1941 בליטא, לטביה ואוקראינה, הפך לתכנית השמדה כוללת באמצעות מחנות השמדה הפועלים ברצח באמצעות גז ושריפת הגופות. עד סוף מלחמת העולם השנייה נרצחו כ-6 מיליון יהודים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איך סלחנו לגרמניה אחרי השואה הארורה - ועוד
אוראל זר | 07-04-2021 10:25
אנחנו מנהלים איתם משא ומתן - ונותנים להם להחליט עלינו? מה שווה שעורכים יום זיכרון - אם בוגדים ככה בזכרם של אחינו שנרצחו ככה בדם קר?
2
לא לא מבטלים...
אליהו | 07-04-2021 10:41
לא לא מבטלים את היום ומאחדים עם המועד העברי צום עשרה בטבת? על סמך מה הקבע התאריך כ'ז בניסן? יותר משמעות אם יבטלו את המועד ליום הקדיש הכללי לזכר כל היהודים שמסרו נפשם על קידוש השם לאורך הדורות ולא רק השואה.
/ אלו...
אני 2 | 07-04-2021 11:36
/ אלו בדיוק היו המחשבות של הרבנות; אך בסוף הוחלט שעשרה בטבת יהיה קדיש לזכר הניספים בעיקר אלו שיום ומקום קבורתם לא נודע; ואם שמת לב: ביום הזכרון לשואה נאמרת גם המילה גבורה; לאותם אלו שנלחמו ונותרו בחיים; אם כלוחמים פרטיזנים: אם אלו פליטים מגויסים לצבא הרוסי: אם אלו פליטים שהסתתרו ; ואם אלו יהודים שהצליחו לברוח ולהצטרף לכוחות הבריטים.
3
השם ינקום דמם...
חן | 07-04-2021 18:48
השם ינקום דמם