למרות הקיפאון בסקרים, אסור לבחור באדישות - סרוגים

למרות הקיפאון בסקרים, אסור לבחור באדישות

אסור שהייאוש מסבב בחירות רביעי, יקהה לציבור את החושים. כל המצביעים, חייבים לזכור טוב טוב שהם אלו שבסוף מכריעים, והאדישות של האחד - יכול להיות הניצחון של האחר

למרות הקיפאון בסקרים, אסור לבחור באדישות
  צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90

רגע לפני הבחירות, בואו נעשה רגע "זום-אאוט".

ישנה סדרה לא מאוד מוכרת המבוססת על ספר בשם "האיש במצודה הרמה" . העלילה לכאורה מתרחשת בארצות הברית של שנות ה-60 ומספרת "היסטוריה אלטרנטיבית" שבה המערב הדמוקרטי הובס במלחמת העולם השנייה, וארצות הברית נמצאת תחת כיבוש צבאי של גרמניה הנאצית ויפן.

מה שמדהים בסדרה הזו, זה שהיא שוללת את כל הנחות היסוד עליה רובנו חיים – תרבות של עולם שהשיטה הדמוקרטית-ליברלית היא המקובלת ושכולנו לוקחים במובן מאליו שבעלות הברית ניצחו והנאציזם נכשל.

בחירות 2021 – הן לכאורה עוד מערכת בחירות. על כולם אומרים שהן הדרמטיות ביותר שהיו מאז הקמת המדינה ואין לנו דרך לדעת עם זה נכון או לא. גם בבחירות 2003 לא ידעו שהרכב הכנסת הזו תכריע בעד או נגד תכנית ההתנתקות. מצביעי בחירות 2006 לא ידעו שהם שולחים את אולמרט ופרץ להוביל מלחמה בלבנון.

גם אחרי 4 מערכות בחירות ולמרות החשש שיש עוד באוויר מהשפעות תחלואת הקורונה, אסור שזה יטשטש את העובדה, שכל קול באמת קובע.

עם כל הכעס והאכזבה שקיימת ממערכת הבחירות הנוספת שנכפתה אלינו – זה לא באמת פוטר אותנו מלצאת ולהכריע. כל ח"כ כזה או אחר יהיה קול שיכריע בעד ונגד חוקים חשובים, תשלח את המדינה למלחמה או לתהליך מדיני שגם עלול להביא לפינויים במקומות שונים.

להרבה אנשים נדמה שמה שהיה, הוא שיהיה. "שאין חדש תחת השמש" ואולי באמת אחרי 12 שנות שלטון רציף של נתניהו שהימין (בגדול) נמצא בשלטון, כנראה שזה מקהה חושים.

אבל האמת רחוקה. כל מדיניות כזו או אחרת יכולה להשתנות ברגע. כל הרכב כנסת יכול להוריד והוסיף תקציבים, לשנות סדר עדיפויות ולעשות מינויים שמשפיעים בסופו של דבר על כל אזרח ואזרחית.

כמו בסדרה "האיש במדורה הרמה", לכל מציאות שברורה לנו – יש מציאות אלטרנטיבית. וכן, יכול להיות "עולם" אחר ופחות נוח לנו.

עוד באותו נושא

מנכ"לית ועדת הבחירות בראיון באולפן

אין דבר כזה "להעניש" את הפוליטיקאים

אז למי שלא רוצה לצאת בכלל להצביע – מקווה שזה נתן נקודה למחשבה. ולמי שמתלבט למי להצביע -מקווה שזה פתח כיוון חשיבה. כי על כל קמפיין הפחדה או גוואלד, בסוף יש ערכים שצריכים להוביל אותנו, כל אחד בסוף יקבע מהם הערכים שלו שינווטו איזה פתק הצבעה הוא יבחר, אבל אסור בכל מקרה לבחור באדישות.

אז הנה תזכורת קצרה על השיטה: ביום שלישי הקרוב ייבחרו 120 חברי כנסת, בין אם יצביעו 1, 2 או 3 מיליון אזרחים, אין דבר כזה 'להעניש' אותם וללמד את המועמדים 'לקח'. 120 ח"כים יבחרו בלאו הכי , השאלה פשוט מי יהיו שם.

בחרת שלא להגיע? בעצם כן הצבעת, פשוט בעקיפין למועמד שכנראה הפוך ממך ויעבוד קשה מאוד בשנים הקרובות לפגוע באורח חיים שלך. אי אפשר להאשים אותו, כי לשם כך הוא נבחר, והבעיה תישאר אצלך, רק שאז אולי יהיה מאוחר מידי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
חייבים לבחור במי...
אזהרה לציבור | 19-03-2021 9:15
חייבים לבחור במי שתרם מעצמו לחברה. במפלגת הציונות הדתית כל הרבעייה הראשונה יחד לא השלימה 3 שנות שירות בצבא! מי שדאג בעיקר לעצמו בזמן שהיה אמור לשרת את המדינה כחייל, ממשיך לדאוג בעיקר לעצמו גם כאיש ציבור
נורא כייף...
אורנה | 19-03-2021 16:34
נורא כייף להיות אמיץ ולאהוב את ארץ ישראל על דם של אחרים. קודם כל מצפה מכל מועמד להיות דוגמא למה שאומר
2
ביבי הראוי ביותר...
מיקי | 19-03-2021 9:48
ביבי הראוי ביותר מכולם! אין שני לו.
3
לציונות הדתית
חוזרים הביתה | 19-03-2021 10:32
כן, הביתה, לאחר הרבה זמן של בלבול בערכים ובהתנהלות הציבורית של נציגינו.....הביתה לציונות הדתית
4
חייבים לבחור ציונות דתית
אנשים עם רקורד ציבור | 19-03-2021 10:34
מרשים, שתרמו ותורמים לציבור מאז שעמדו על דעתם
בהחלט!...
פרופורציות | 19-03-2021 10:53
בהחלט! הם ארגנו את מצעד הבהמות ! סמוטריץ נתפס עם 700 ליטר דלק באיילון בדרך לפיגוע ואז שתק בחקירה כמו אחרון העבריינים ובן גביר לא גויס לצבא מאחר שהיה חשש כי יגנוב אמצעי לחימה בדיוק כמו ארז תדמור
5
שמתם לב איך בנט
פתאום פונה לישיבות | 19-03-2021 10:35
ולאולפנות...מוזר...בפרסום הם טובים..אבל לדאוג לנו כהורים שמשלמים הון למוסדות- בנט בלם את תשלומי ההורים לישיבות
6
רק ציונות דתית
בוחרים | 19-03-2021 10:42
וחוזרים הביתה...זה הבית היחיד שיש לנו, הדואג באמת לציבור ולמדינה כולה
7
סמוטריץ
עובר יפה, אנחנו על | 19-03-2021 10:44
6 מנדטים, שואפים לשביעי......ציונות דתית תהיה גדולה וחזקה
8
לא לבחור ביבי...
ירושלמי | 19-03-2021 10:50
לא לבחור ביבי והליכוד, הם שלטון הפשע, לנו בימין יש אלטרנטיבה לבחור ולהציל את המדינה ממאפיה של ביבי.
ההפך, רק הליכוד...
שאול | 19-03-2021 11:10
ההפך, רק הליכוד יבטיח שלטון של הימין. בחירה במפלגה סקטוריאלית דתית המורכבת מאנשים לא איכותיים כמו סמוטריץ ובן גביר רק תזיק.
9
צודק הכותב חייבים להצביע...
ציוני אמיתי | 19-03-2021 13:08
צודק הכותב חייבים להצביע וחייבים להצביע נכון לסלקאת ביבי המושחת הרשע ולהביא ממשלה אחרת כל ממשלה אחרת תהיה יותר טובה. ההצבעה היא קריטית לעצם קיומה של מדינת ישראל כי אם לא נעיף אותו לכל הרוחות עצם קיומה של המדינה בסכנה גדולה.
10
ביבי בענק ...
איציק | 20-03-2021 6:47
ביבי בענק
11
האם הר הבית ימשיך להיות מוסלמי לנצח?
רמץ | 20-03-2021 12:27
דברים שמקרינים על המהות האפלה של מפלגת העבודה: באיזו קלות בלתי נסבלת אמר משה דיין, מאבני היסוד של מפלגת העבודה, לאחר כשלוש שעות שישראל שחררה את הר הבית והכרזנו ''הר הבית בידינו'': תורידו את דגל ישראל שמתנופף לו בגאון בהר הבית. וזאת לא לפני שאמר על המקום הכי קדוש לעם היהודי ''מי צריך את הוותיקן הזה''?! עם ישראל חזר למולדתו ארץ ישראל לאחר 2000 שנות גלות שבה התפללנו יהודים יום יום: ''וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן'' ומסרו את חייהם בעבור השיבה לארץ ישראל ומששבנו לירושלים, מה עשינו? נכנסנו משער אחד שער האריות, ויצאנו דרך שער אחר, שער המוגרבים, היישר חזרה לתודעת הגלות ושמה הכותל המערבי והר הבית נותר מוסלמי, ככול הנראה לתמיד במציאות הגלותית שלנו והיעדר אומץ הלב הלאומי ממלכתי של המנהיגות בחמישים השנים האחרונות.
12
משבר המגיפה הוכיח...
מצילים את ישראל | 20-03-2021 14:22
משבר המגיפה הוכיח לכולם עד כמה חייבים לשנות שלטון. התחיל עם ליצמן שקרס בבריאות נמשך עם סגרים פוליטים שמוטלים כעונש קולקטיבי בגלל מיעוט שלא מצייית לחוקי המדינה וממשיך עם אדלשטיין שהיה בובה של ראש ממשלה הנאבק במערכת המשפט מהטובות ביותר בעולם. מערכת החינוך שקרסה לחלוטין אחרי שחשבנו שהכינו אותה לעבודה מרחוק. מה הם עשו 13 שנים ? כלום ! דאגו לג׳ובים !