הנציב רוזן בביקורת חריפה על הפרקליטות - סרוגים

הנציב רוזן בביקורת חריפה על הפרקליטות

הפרקליטות הגישה כתב אישום בלי שעיינה בחומרי החקירה הרלוונטיים, וביקשה לבצע השלמת חקירה - מבלי לידע את ההגנה. כך עולה מהחלטת הנציב דוד רוזן שפורסמה היום

author-image
הנציב רוזן בביקורת חריפה על הפרקליטות
  יונתן זינדל/פלאש 90

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, מתח ביקורת על פרקליטות מחוז שהגישה כתב אישום בגין פדופיליה מבלי שעיינה בעיקר חומרי החקירה הרלוונטיים. לאחר הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה להשלים חקירה, מבלי ליידע את ההגנה.

מפרטי התלונה עולה כי הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד הנאשם בגין החזקת למעלה מ-3,500 סרטונים פדופיליים. אלא שבפועל, לא היו בידי הפרקליטות כל הקבצים הפדופיליים עליהם מבוסס כתב האישום, אלא 42 סרטונים בלבד.

עוד באותו נושא

"לסגור תיק נגד העיתונאי שנחקר בניגוד להוראות"

"בנסיבות דנן, לא בחנה הפרקליטות האם חומר הראיות הקיים בתיק מלמד על תשתית ראייתית מספקת להעמדת הנאשם לדין, כאשר במועד הגשת כתב האישום נמצא ברשותה מספר קטן מאוד של סרטונים פדופיליים, ביחס להיקף הסרטונים האסורים שהחזקתם יוחסה לנאשם, ורק בהם צפה הפרקליט שהכין את כתב האישום בתיק. מדובר בפגם חמור שאין להשלים עימו בשום פנים ואופן". כך כתב בהחלטתו הנציב רוזן.

מהבדיקה של הנציבות עלה כי שלושה שבועות טרם תחילת שלב ההוכחות, פנתה הפרקליטות ליחידה החוקרת (המשטרה) בבקשה לקבל את הקבצים החסרים, אולם אלה לא נמצאו בידה. משום כך, פנתה הפרקליטות לבית המשפט בבקשה שיאשר השלמת חקירה (צו חדירה למחשב והעתקה חוזרת של הקבצים הרלוונטיים). אולם הפרקליטות פנתה לשופט אחר מזה שדן בתיק העיקרי.

"נוכח עיתוי הבקשה – היינו כשנתיים וארבעה חודשים לאחר הגשת כתב האישום נגד הנאשם, תשעה חודשים לאחר שזה כפר בעובדות כתב האישום נגדו, וכשלושה שבועות ימים עובר לדיון ההוכחות הראשון שהיה קבוע בתיק – ובעיקר לאור מטרתה – השלמת חומר חקירה שההגנה טרם עיינה בו – היה על הפרקליטות להביא את הבקשה בפני ההרכב שדן בתיק, ולא בפני מותב אקראי אחר", כתב הנציב רוזן.

הנציב הוסיף: "התנהלות זו של הפרקליטות מנעה מביהמ"ש, המכיר את נסיבות התיק, לשקול את אישורה של הבקשה וכן סיכלה האפשרות לקבלת תגובה מטעם הסניגור".

בהתאם לסמכותו המוגבלת, המליץ הנציב למ"מ פרקליט המדינה לרענן את הנחיות פרקליט המדינה בפני הפרקליטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
לפרק את הפרקליטות ולבנותה מחדש באיוש אחר
אריה | 15-03-2021 10:58
ורצוי בעיר ובניין אחר הפרקליטות מושחתת כל עוד מגוננת על רות דויד ומשקיעה את כל מרצה לא לטובת הציבור....
, מספיק...
סניגור בנשמה | 15-03-2021 12:14
, מספיק עם השטויות. בפרקליטות, כמו בכל גוף אחר, יש אנשים מוכשרים יותר ויש מוכשרים פחות. יש מי שטועה יותר ויש מי שטועה פחות. אף פרקליט לא טועה בכוונה תחילה ואף פרקליט לא פועל באופן מושחת. גם במקרה המדובר - דרך העבודה של הפרקליט הייתה מוטעית מקצועית אך לא מכוונת להכשיל מישהו.