צפו: מאות עלו השבוע להר הבית והתפללו לשלום העולם; המוסלמים זועמים - סרוגים

צפו: מאות עלו השבוע להר הבית והתפללו לשלום העולם; המוסלמים זועמים

מאות יהודים עלו השבוע להר הבית, התפללו במקום, והתברכו בברכת כהנים. אתמול התקייימה בהר הבית אזכרה ולימוד לעילוי נשמתו של הרב יצחק איימס הי"ד, מייסד בית המדרש בהר הבית שנהג לעלות בכל יום רביעי. הבוקר קיים יהודה גליק תפילה לשלום העולם שחיבר הרב פרומן ז"ל. המוסלמים מצדם זועמים על התגברות העליות ומתנכלים בצעקות לעולים

author-image
צפו: מאות עלו השבוע להר הבית והתפללו לשלום העולם; המוסלמים זועמים
  יהודים בהר הבית (ארכיון פלאש90)

הבוקר (ה') עלה להר הבית הרב בניהו ברונר יחד עם כשבעים איש שהגיעו איתו מצפת וקרית אתא. המשטרה חילקה את העולים לשתי קבוצות, עקב ישיבת קבוצות מוסלמיות במסלול ההליכה בדרום הר הבית.

העולים מצפת יצאו מביתם בארבע לפנות בוקר, כיון שהמשטרה מאפשרת כניסת יהודים להר הבית רק בשעות הבוקר המוקדמות. (מלבד שעה קצרה בצהריים). נציין כי המשטרה מאפשרת כניסת מוסלמים להר בכל שעות היממה.

אתמול עלו להר הבית עשרות מתושבי קרית ארבע חברון לרגל יום השנה השלישי לרצח בני הזוג הרב יצחק וטליה אימס הי"ד, שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לחברון. העולים הרבים קיימו אזכרה וישבו ללמוד ברחבה הצמודה לשער הרחמים במזרח הר הבית, לעילוי נשמתו של הרב יצחק שייסד את מקום הלימודים הזה בהר הבית, בשיעורים שבועיים שמסר במקום מדי יום רביעי. בנוסף עלו אתמול גם תלמידים רבים מישיבת בני צבי בבית אל.

בתחילת השבוע עלו תושבי קדומים יחד עם הרב דניאל שילה, מראשוני הרבנים בהתיישבות שעוררו את הציבור לשוב להר הבית. יחד איתו עלו גם קבוצה מכפר סבא, קבוצה של חרדים, וקבוצתו של משה פייגלין שעולה להר הבית מזה שנים בי"ט לכל חודש. י"ט בחודש הוא יום העליה הקבוע של סגן יו"ר הכנסת להר הבית, אשר מאז התמנה לתפקידו הוא מודר מהר הבית, ככל הנראה בגלל דרישות הוואקף.

המוסלמים זועמים

המוסלמים, ובעיקר קרן אל אקצה של ראאד סאלח, עוקבים, מצלמים ומסריטים את היהודים העולים להר הבית. הם אף מתנכלים לעולים היהודים להר הבית בקריאות הסתה והסתערויות קולניות. השבוע הם דיווחו כמה פעמים שהמשטרה הרחיקה כמה מהם מתחומי ההר.

בקרב ארגוני המקדש חוששים שהמשטרה תנצל את שהותם של המוסלמים האלה במקום הפתוח, כדי לטעון טענות בטחוניות שיהוו עבורה תירוץ לסגור את הר הבית בפני יהודים. חששות אלה הועלו בעקבות נסיון העבר. בכמה וכמה אירועים בעבר העדיפה המשטרה לסגור את הר הבית בפני יהודים, ולא להתמודד עם ההסתה המוסלמית.

מתפללים לשלום העולם

הרב יהודה גליק שהשתתף השבוע ברבות מהעליות סיפר כי "הרב יצחק וטליה היו מהפעילים הבולטים לקשר את עם ישראל להר הבית. נוכח הרצח שלהם אז, ואוירת המלחמה המרחפת באויר היום, חשבנו שהדבר הכי נכון לעשות הוא לייחל לשלום בעולם שיונק מהמקום אשר בחר ה', וממנו יוצאת הנבואה ש"לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

מתפללים לשלום העולם בהר הבית

בשבוע הבא צפויים יהודים רבים לעלות להר הבית לקראת ראש השנה.  גם בעשרת ימי התשובה צפויים יהודים רבים לעלות. בדיון שהתקיים לפני כשבועיים בוועדת הפנים, הבטיחה המשטרה שכל יהודי שיגיע להר הבית בשעות הפתיחה יוכל להכנס להר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
טיפשים
| 30-08-2013 1:11
טיפשים
2
ישיבת הסדר בית שאן
אורי שושן | 30-08-2013 12:21
המצולמים בכתבה בסרטון אלה הם תלמידי ורבני ישיבת הסדר בית שאן שעלו להר הבית ביום חמישי בשבוע שעבר כמיטב מסורת הישיבה, לעלות בזמן אלול לכסוף ולהתפלל לבניין בית המקדש...
3
עבירה הבאה בעבירה כפולה
אברך | 15-09-2013 8:13
גם איסור עליה של טמא מת להר הבית, גם חשש לאיסור כרת, וגם התגרות מכוונת באומות, איזה צדיקים
4
אברך נעשה גדול הדור...
אורי | 15-09-2013 10:11
לא מתבייש לכתוב דבר כזה, ועוד בכותרת לקרוא לעצמך אברך???
5
מתבייש??? על מה ולמה???
אברך | 16-09-2013 12:47
אם אין לך תשובה יותר עניינית אולי תתייעץ עם מי שיש לו