מחלוקת הצנחנים: תביעות על רקע תמונה מהמלחמה - סרוגים

מחלוקת הצנחנים: תביעות על רקע תמונה מהמלחמה

שני לוחמי עבר מתקוטטים במשך שנים מי מהם הוא האדם שמככב בתמונה האלמותית ממלחמת ששת הימים. השבוע הוגשו תביעות הדדיות בנושא, ובית המשפט יכריע מי הלוחם בתמונה

מחלוקת הצנחנים: תביעות על רקע תמונה מהמלחמה
  אבי נכדו

התמונה האלמותית של שלושת הצנחנים על רקע הכותל המערבי, רקע לאחר שחרורו, חודרת אל נפשו של כל ישראלי. במשך שנים טוענים שני אנשים כי הם הלוחם הנמצא בצד השמאלי לתמונה, 54 שנים לאחר פרסומה – דורשים שני משפחתו של אברהם בורשטיין ז"ל כי אביהם יוכר כצנחן שבצילום ואף שלחו מכתב התראה לפני תביעה לאדם השני הטוען כי הוא זה שמופיע בתמונה, ציון כרסנטי.

לטענת כרסנטי מדובר בתיק התחזות קלאסי, וכי הוא מגיש בימים אלה תביעה על הוצאת דיבה. לטענתו, במשך עשרות שנים היה ידוע כי הוא הצנחן השלישי וכך הוצג בסיפורי מורשת קרב, בפני קציני צה"ל, בוויקיפדיה, ועוד.

עוד באותו נושא

זבולון אורלב משחזר: כך נפצעתי בקרב על ירושלים

לדברי כרסנטי, "ביום בו קיבלתי את האימייל הזה עם הכותרת 'הודעה והתראה טרם נקיטת תהליכים', חשכו עיניי. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, הניסיון להטיל ספק בזהותי כצנחן השלישי יותר ממקומם, הוא מזעזע".

"כל ימיי אני מזוהה כצנחן מהתמונה, והנה מגיע אימייל כזה ומנסה לערער על האמת הפשוטה והברורה כל כך. מרגע הפרסום, מאות קצינים, לוחמים וחברים לנשק מתקשרים, מחבקים ומבקשים לחתום על תצהירים. כמוני הם אינם מבינים מהיכן צץ הסיפור הזה".

עוד אמר כרסנטי: "יחד עם חבריי לצילום ולמלחמה הוזמנו מספר פעמים על ידי דוד רובינגר לשחזור התמונה ההיסטורית. אינני יודע מי היה מר אברהם בורשטיין ז"ל, אני כן יודע בוודאות מוחלטת שהוא לא האיש שבתמונה".

התמונה בביתו של כרסנטי (אבי נכדו)

עו"ד ענבל ששי המייצגת את כרסנטי מסרה: "מדובר בתיק התחזות קלאסי, כרסנטי לא מתכוון לעבור על כך לסדר היום. בימים אלה מוגשת תביעה בגין הוצאת דיבה. אציין כי בשנת 2000 נערך תחקיר על ידי צה"ל אשר שלל טענה זו על הסף".

"ציון כרסנטי הוא החייל השלישי בתמונה ולא בכדי המנוח – בעודו בחיים לא פעל להוכיח אחרת. חיים אושרי, החייל הימני המצולם בתמונה היה פקודו של ציון כרסנטי והעיד כי ציון כרסנטי הוא החייל השמאלי בתמונה ואף זוכר היטב את הרגע המכונן בו קרא למפקד וציון להצטרף לצילום".

ששי הוסיפה: "כיום, ביתו ונכדו של המנוח בורשטיין מנסים לבטל את מפעל חיו של ציון כרסנטי אשר פעל ופועל אף היום בהתנדבות, מתוך ציונות, ערכים ואהבת הארץ ללא כל כוונות רווח. לצערנו ביתו ונכדו של המנוח בורשטיין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו