המדינה מערערת: קטין ערבי שנשא תת מקלע בתיק בית ספר לא הורשע

המדינה מערערת: קטין ערבי שנשא תת מקלע בתיק בית ספר לא הורשע

בעקבות ההחלטה שלא להרשיע צעיר ערבי שנשא בתיק בית הספר שלו תת מקלע, הפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון בטענה כי ההחלטה לא מרתיעה ולא נותנת מענה להגנת הציבור

ערבי שנשא תת מקלע בתיק בית ספר לא הורשע
  Abed Rahim Khatib / Flash 90

הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון ערעור על ההחלטה שלא להרשיע צעיר ערבי בן כ-17.5 מצפון הארץ, שנשא בתיק בית ספר שלו תת מקלע ומחסנית תואמת לנשק.

לעמדת המדינה, ההחלטה שלא להרשיע את הקטין לא משקפת את חומרת מעשיו, לא מרתיעה ולא נותנת מענה להגנת הציבור. בהודעת הערעור צוין, כי עבירות הנשק מעצם מהותן כרוכות בחומרה יתרה, הנובעת מהסיכון הרב הטמון בשימוש בנשק לפגיעה בגוף ובנפש.

עוד באותו נושא

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אריה שיף


5

עוד הוסיפו בפרקליטות, כי מדובר בחלק מתופעת עבירות האלימות והנשק בחברה הערבית, שהטיפול בה נעשה כיום ברמה הלאומית, ושבית המשפט קבע כי יירתם למשימה בין היתר באמצעות הטלת ענישה מרתיעה.

מדובר בקטין, אשר כאמור נשא תת מקלע מאולתר ומחסנית תואמת בתיק בית ספרו, בין מחברות הלימוד שלו. הצעיר הסתובב עם התת מקלע ביישוב בו גר בקרבת בית ספר ונכנס איתו לרכב יחד עם שני חבריו.

ראוי לציין כי לא מדובר בנשק שספק אם הוא עובד, אלא בנשק התקפי תקין אשר נקבע כי בכוחו להמית אדם. הפרקליטות מדגישה כי הנשק הובל בלב יישוב מגורים ובין נערים צעירים חפים מפשע.

המחוזי קבע: הצעיר לא יורשע

הצעיר הודה במסגרת הסדר טיעון, ללא הסכמה עונשית, בעבירת הובלה ונשיאה של נשק מסוג תת מקלע מאולתר ומחסנית תואמת – ובית המשפט המחוזי לנוער בחיפה קיבל את המלצת שירות המבחן להימנע מהרשעתו, והטיל עליו 6 חודשי מבחן, 200 שעות שעות של עבודות שירות, קנס כספי והתחייבות להימנע מעבירות נוספות.

בשל החלטת בית המשפט, הפרקליטות הגישה את הערעור, במסגרתו ביקשה מבית המשפט העליון להרשיע את הקטין ולהטיל עליו עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות – וזאת רק בשל תסקיר חיובי בעניינו, שאחרת הייתה עותרת להטלת מאסר לריצוי בפועל.

בהודעת הערעור צוין, כי דווקא רקעו הנורמטיבי של הצעיר, משפחתו התומכת, כשרונו, חוכמתו וגילו שאינו צעיר מאוד ביחס לקטינים הבאים בפני בית המשפט, אינם מאפשרים לעמדת הפרקליטות להתעלם ממלוא חומרת מעשיו, להרשיעו ולהטיל עליו ענישה מוחשית, שאינה חינוכית בלבד, ובאופן שיהיה בה כדי להרתיע אותו, ובאמצעותה – אחרים מסביבתו.

עוד הפנתה הפרקליטות  לכך, שככל שגילו של הקטין קרב לגיל הבגירות – מוצדק יותר להתחשב בשיקולי הענישה, ובפרט בעקרון ההלימה בין חומרת המעשה לבין חומרת העונש, וטענה, כי על בית המשפט  לשלוח מסר מרתיע, על מנת שנערים נורמטיביים ישקלו היטב את צעדיהם, וככל שגרסת הצעיר נכונה, כי נכנע ללחצים חברתיים – ימנעו מכניעה ללחצים או לפיתויים ומלסייע בביצוע עבירות דומות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו