הוגן, הלכתי ורווחי. יש דבר כזה | ארז צדוק באולפן - סרוגים

הוגן, הלכתי ורווחי. יש דבר כזה | ארז צדוק באולפן

האם ההשקעה בחברות כשרות (שומרות שבת ומחזיקות בהיתר עסקה) רווחית? האם ההשקעה בחברות הוגנות רווחית יותר? ומה קורה כשמשלבים ביניהם ומשקיעים עם ערכים ועל פי ההלכה?

author-image
הוגן, הלכתי ורווחי. יש דבר כזה | ארז צדוק באולפן

ארז צדוק, מנכ"ל אביב ניהול קרנות מסביר באולפן סרוגים, שניתן להנות מתשואות כשמשקיעים בחברות הפועלות על פי ההלכה. לא רק שמותר, אלא חייבים לדרוש זאת. הוא נותן נתון מדהים מניסיונו, שחברות שמשקיעות בהוגנות מניבות תשואה גבוהה יותר, יתרה מזאת מוסיף צדוק, שלתשואה הגבוהה ביותר זוכות החברות שבנוסף פועלות על פי ההלכה.

רוצים עוד פרטים מה זו השקעה בניהול קרנות לחצו כאן >>

למה משתלמת השקעה בהוגנות?

השקעה הוגנת קיימת בעולם כבר הרבה שנים ובארץ שנים ספורות, מסביר צדוק. אלו חברות שההנהלה הוגנת כלפי העובדים, כלפי הספקים, כלפי הלקוחות. "יש מאות מחקרים באוניברסיטאות מובילות בעולם שמראים שהשקעה בחברות שמתנהלות בהוגנות מרוויחה יותר לאורך זמן ובסיכון יותר נמוך- לשם העולם הולך".

"כשאני אומר למשקיעים תשקיעו בחברות שמתנהלות בהוגנות – קודם כל זה טוב לכם לכיס, אחר כך גם תעשו את העולם לטוב יותר", הוא מספר ומציין כי "היה מפגש לפני הקורונה של 200 מנהלי החברות הגדולות בעולם, הם יצאו בהצהרה שמקסום רווח לבעלי החברות היא כבר לא המטרה העליונה, אלא דאגה לבעלי העניין, וזה מה שיביא לבעלי המניות יותר רווח בטווח הארוך."

עוד באותו נושא

ההשקעות ההלכתיות שכבשו את המגזר

צדוק מסביר מדוע יחס הוגן לעובדים, לספקים, ללקוחות ולמרחב משתלם יותר ברמה הכלכלית. "אם אתה מתייחס בצורה טובה לעובדים, אתה מקבל חזרה יותר על כל שקל שאתה משקיע בהם". לדבריו עובד שמקבל יחס לא טוב, שכר לא טוב ועוד, ירצה לחפש מקום עבודה בחוץ, הטובים יצליחו והוא יישאר עם הפחות טובים שלא מצאו את מקומם בחוץ. השמת עובדים חדשים תהיה יקרה יותר ופחות משתלמת. החיסכון הכספי לטווח הקרוב, יגולם בהפסד לטווח הרחוק.

לא רק הוגנות בין ספקים, גם מי שהשקיע באנרגיה ירוקה הרוויח הרבה אחוזים, לעומת מי שהשקיע בחברות מזהמות הוא אומר אך בצד זאת מבהיר: "החברה הכי הוגנת בעולם, אני לא אשקיע בה אם היא לא אטרקטיבית כלכלית, כי בסוף אני צריך להשיג מקסימום רווח למשקיעים שלי".

השקעה בחברות הלכתיות

חברות שמקבלות היתר הלכתי מגופים רבניים זה אומר שהן משקיעות בחברות שלא פועלות בשבת ושהן פועלת עם היתר עסקה – בפעילות בתחום הריבית.

רוצים עוד פרטים מה זו השקעה בניהול קרנות לחצו כאן >>

חברה כשרה אינה קשורה להוגנות, אלו 2 פרמטרים שונים, מסביר צדוק. הוא גם מבין את אותם גופים רבניים שאין להם משאבים לבדוק כל כך הרבה פרמטרים על כל החברות במשק, בניגוד לעבודה בשבת והתר עיסקה.

הוא מציג שהחברות הכשרות וההוגנות שאצלו בקרן עשו פי 2 רווח. "אין לי הסבר לזה, אבל זה הנתון", אומר צדוק. "אני מסתפק בהסבר האמוני".

(האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שעשויות או לא להיות מושגות בעתיד).

רוצים עוד פרטים מה זו השקעה בניהול קרנות לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו