לפני "40 יום": בדיקה גנטית כבר בשבוע ה-7 להריון - סרוגים

לפני "40 יום": בדיקה גנטית כבר בשבוע ה-7 להריון

פריצת דרך עבור זוגות רבים. בכנס מכון פוע"ה ידונו בבדיקה גנטית כבר בשבוע ה-7 להריון (לפני היום ה-40) שיקל על הפסקת הריון מבחינה הלכתית ורפואית

לפני "40 יום": בדיקה גנטית כבר בשבוע ה-7 להריון
  (קובי גדעון, פלאש90)

ניסיון לחידוש בעולם ההלכה והרפואה – בדיקה גנטית כבר בשבוע ה-7 להריון (לפני היום ה-40) שיקל על הפסקת הריון מבחינה הלכתית ורפואית

זוגות הסובלים מבעיות גנטיות במשפחתם ומעוניינים להיכנס להריון נאלצים לבצע הפריה חוץ גופית ואבחון גנטי טרום השרשתי (PGD) על מנת למנוע מעבר מחלות לדור הבא. במכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) מעוניינים להביא לישראל פרוצדורה חדשה שתקדים את מועד הבדיקה הגנטית ותקל משמעותית, במקרים מורכבים, לדעת חלק מהפוסקים את הליך הפסקת ההיריון מבחינה הלכתית.

כיום, נשים הריוניות המעוניינות בביצוע בדיקה גנטית יכולות לבצע אותה רק החל מהשבוע ה-11-12 להריונן.

עוד באותו נושא

פיקוח הלכתי בתהליך פוריות: מונע טעויות אנוש

מבחינה הלכתית זהו מצב מורכב, כיוון שהעובר כבר מפותח, וקיים קושי הלכתי לבצע הפסקת הריון. כמו כן, על האישה בשלב זה לבצע גרידה בשלב יחסית מתקדם של ההיריון, המלווה בהסתייגויות הלכתיות רבות ובתחושה קשה מאוד פסיכולוגית ונפשית עבורה.

במכון פוע"ה עוקבים אחר מחקרים המתפרסמים בעולם ומעוניינים להביא בדיקה גנטית חדשנית בשם צלוסינטזיס (celocentesis) המתבצעת כבר בשבוע ה-7 להריון. בדיקה גנטית המתבצעת בשלב כה מוקדם של ההריון זהו חידוש גדול ובשורה של ממש בעולם הרפואי וההלכתי.

פריצת דרך עבור זוגות רבים

"חשוב לנו לנסות להביא את הבדיקה לארץ דווקא בגלל ההיבט ההלכתי. לפי חלק מפוסקי ההלכה פשוט יותר לקבוע ולבצע הפסקת הריון עד היום ה-40 וניתן יהיה לעשות זאת בזכות בדיקה זו במקרים מורכבים. בנוסף, זוהי פריצת דרך עבור זוגות רבים שידועה בעיה גנטית חמורה במשפחתם. כיום עליהם לבצע טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית, ובזכות בדיקה זו הם יוכלו להימנע מהליך זה", מספר הרב דב פופר, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה ומתמחה בגנטיקה קלינית במרכז הרפואי הדסה.

דיון מיוחד בנושא יתקיים בכנס השנתי הבינלאומי ה-21 של מכון פוע"ה המיועד לרבנים, רבניות ואנשי מקצוע שיתקיים ב- 6.1.21 במתכונת דיגיטלית מומחי רפואה והלכה ידונו באופן הבדיקה, ההיבט הרפואי וההלכתי, מה היא כוללת ומה נדרש בכדי להביא אותה לישראל.

ד"ר אורי חן, מנהל היחידה לאולטרה סאונד במיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק והרב אלחנן לואיס, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה ידונו על נושא זה בכנס שיכלול דיונים על חידושים ברפואה וההלכה מפי מיטב המומחים בארץ ובעולם. עוד ידונו בהרחבה על התמודדות עם נגיף הקורונה, החיסון, השלכותיו ומגוון הרצאות בנושאים שונים בתחומי פוריות, הריון, לידה, טהרת המשפחה ואישות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לוח הכפל
אלברט אינשטיין | 31-12-2020 15:21
הסיפא, כבר בשבוע ה-7, פירושו שעברו 6 שבועות שהם 42 יום (לעומר), ןעל כן הסיפא סותר את הרישא לפני 40 יום. חייבים לימודי ליבה, אין ברירה. או לפחות קצת שכל.
שבוע...
הרופא שלו | 02-01-2021 19:06
שבוע 7 זה ארבע שבועות מההתעברות. 7 שבועות ממחזור אחרון. אז - ארבע כפול שבע שווה עשרים ושמונה, שזה פחות מארבעים. לא לימודי ליבה - אבל ניתן לחישוב
2
אגב קצת שכל,...
כסיל | 31-12-2020 20:24
אגב קצת שכל, ההריון מתחיל מסוף השבוע השני.. קצת מורכב אבל ניתן ללמידה..
לא...מורכב כנראה...
חכם | 02-01-2021 19:04
לא...מורכב כנראה גם לך. זה לא העניין בכל מקרה