שמונה שנים לאחר הגירוש: מאות עלו למצודה בשא-נור - סרוגים

שמונה שנים לאחר הגירוש: מאות עלו למצודה בשא-נור

שמונה שנים אחרי הגירוש, מאות ישראלים הגיעו לבקר ביישוב הנטוש שאנור. חברי הכנסת של 'הבית היהודי': "אנו קוראים לראש הממשלה לחזור וליישב את צפון השומרון"

author-image
שמונה שנים לאחר הגירוש: מאות עלו למצודה בשא-נור
  מאות ישראלים בשא-נור (מועצה אזורית שומרון)

בצל הדיווחים על המשא המדיני: ביישוב שא-נור שבצפון השומרון התקיים אתמול (א') אחר הצהריים, לראשונה מאז נטישת המקום במסגרת תוכנית ההתנתקות, הפנינג משפחות בו נכחו מאות ישראלים. באירוע, שאורגן על ידי המועצה האזורית שומרון, ועד מתיישבי השומרון וארגונים נוספים, ציינו שמונה שנים לעקירת היישובים מחבל עזה וצפון השומרון.

בארוע נכחו חמישה מחברי סיעת 'הבית היהודי': סגן השר אלי בן דהן, והחכי"ם מוטי יוגב, אורית סטרוק, זבולון כלפה ויוני שטבון. חברי הכנסת הצהירו שיש צורך עז לחזור לשא-נור וח"כ כלפה הוסיף כי הוא מתכוון לפעול בכדי שהיישוב ייבנה מחדש. "אני מציע לחברי הסיעה להצטרף אלי למהלכים שמטרתם לבנות את היישוב מחדש כבר בשנה הבאה", אמר ח"כ כלפה, שפונה עם משפחתו מגוש קטיף "המקום נמצא בשטח שבשליטה ישראלית מלאה ואין סיבה שלא לחזור אליו".

"עם אנשים כאלו אי אפשר להגיע לשלום. אנחנו צריכים להיות בטוחים כדי לנסוע ללא רכב ממוגן בלילה לשא-נור", הוסיף סגן השר בן דהן.

"ההתקפלות של נתניהו בהסכם וואי, הביאה למסירת צפון השומרון לרשות הפלסטינית ובסופו של יום לפינוי היישובים", הוסיפה ח"כ אורית סטרוק, "אם גם הפעם נתניהו יתקפל מהעמדות שהוא עצמו הציב – אנחנו לא ניתן לכך יד ולא נשב בממשלה כזו".

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

רק ההתחלה

"זהו האירוע הרשמי הראשון בשא-נור מאז הגירוש אבל הוא רק ההתחלה", ציין סגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, "אנו נחזור לכאן שוב ושוב ונעלה את הדרישה לתקן את הטעות והאיוולת בעקירת היישובים. אנחנו נפעל עד שהממשלה תתקן את הטעות ותבנה מחדש את היישובים בצפון השומרון ובחבל קטיף".

"היישוב שא-נור שייך למועצה האזורית שומרון", הוסיף ראש המועצה גרשון מסיקה, "אפילו לפי ההיגיון המעוות של מבצעי הגירוש, היישובים שנעקרו נשארו בשטח שבשליטה ישראלית והיום שברור לכולם שזה היה כישלון ולכן אין סיבה לא חזור ולבנות את היישובים מחדש".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון: "האירוע בשא-נור הוא שלב ראשון בדרך לחזרה לצפון השומרון. מאות המבקרים ואלפי הישראלים שרצו להגיע למקום מוכיח שרוח ההתיישבות עדיין נושבת ואנו עוד נשוב לצפון השומרון ולחבל עזה".

יש לציין כי המארגנים התנצלו בערב בפני מאות המשתתפים בארוע בשל החלטת הצבא להוציא את המבקרים דרך צפון השומרון ואדי ערה וכביש זאת למרות שהכניסה הייתה דרך היישוב שבי שומרון המרוחק עשרים דקות משא-נור. "הגענו לשא-נור בתוך דקות נסיעה אך היציאה משם ארכה יותר משעתיים ואנחנו עדיין בדרך", אמר אחד המשתתפים במה שהפך למסע הביתה.

מוקדם יותר הודיעו מארגני האירוע כי ההרשמה אליו נסגרה שעות אחדות לאחר שנפתחה. זאת בשל הביקוש הרב להגעה ליישוב שננטש. המארגנים ציינו כי צה"ל הגביל את מספר המבקרים במקום לכ-500 איש ולכן הם ביקשו מאלה שלא הספיקו להירשם להימנע מההגעה לשטחי הכינוס ביישוב שבי שומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו