כאשר אחד מחבריי חזר לפני כשנתיים משליחות קצרה בהודו, שבה סייע לאחד השלוחים שם, הוא סיפר לי שבין המטיילים הישראלים היו גם כמה דתיים. לאותו בחור הייתה עד אז דעה חיובית ביותר על הציבור הזה. הוא היה בטוח שמדובר בחבר'ה ממש טובים, בעלי ערכים חזקים ביותר של נתינה וכו' וכו'.
רק שמהדברים שהוא ראה שם הוא בפירוש חטף שוק. הוא סיפר לי שבעוד שהחבר´ה ה´חילונים´ שבאו לבית חב"ד גילו המון התעניינות וסקרנות רבה ביהדות וניסו כמה שיותר לשמוע ולהחכים, הרי שדווקא כמה מאותם דתיים – ותסלחו לי על הביטוי אבל כך בדיוק במילים הללו הוא תיאר זאת – התנהגו שם פשוט כמו גויים. בסגנון, בנושאי השיחה, בהכל. מאז יש לו ממש אלרגיה לדתיים ולכל מה שרק מזכיר לו אותם. הוא פשוט החל לשנוא אותם בגלל הדברים האלה.
אבל מעל הכל, מה שבעיקר עורר בו חלחלה אמיתית היה הדבר הבא: בכל פעם שאותם בחורים ריקניים, שכל קשר בינם לבין קיום מצוות מקרי בהחלט, עוד הרשו לעצמם לשאול את החב"דניקים שאלות כמו "למה אתם מאמינים שהרבי משיח", "למה אתם לא ישנים בסוכה", "סעודה שלישית" ועוד כהנה וכהנה… כנראה שלפעמים באמת אין גבול לאבסורד…
כמובן שאין בסיפור שלעיל משום הטלת דופי ח"ו בציבור שלם, שאני יכול להעיד, מתוך ידע אישי רב שנים כמי שזכה להכיר את הציבור הזה מקרוב, עד כמה שישנם בציבור הזה גם המוני יהודים בעלי עוצמות אדירות של אמונה ויר"ש.
אולם בד בבד, ישנה מגמה מסוימת שעליה רציתי לדבר, והיא ניכרת בציבור הזה על כל צעד ושעל. מהויכוחים על ה"הלל ביום העצמאות" ועד לבחירות שנערכו אתמול לרבנות הראשית. הפטרונות. השתלטנות הכפייתית. הגישה שלפיה הדרך הדתית-לאומית היא הדרך האחת והיחידה בעבודת ה' ואין בלתה, וממילא היא גם זו שחייבת לשלוט בהכל וכל השאר מוכרחים להתיישר לפיה, ומי שלא מתיישר לפי השיטה שלכם הוא "כופר", "כפוי טובה" ועוד כמה כינויים נחמדים שאתם דואגים להדביק לנו.
ידידיי, אחים שלי, שתדעו שעד שלא תשנו את הגישה היומרנית, החצופה והמתנשאת הזאת – אתם תמשיכו לספוג כישלון אחר כישלון. בדיוק כפי שקרה לכם גם אתמול. והמצחיק בכל הסיפור, שאתם עוד חיים בפרנויה שלפיה אתם סבורים שחב"ד מנסה "להשתלט" עליכם (…), האשמה שאין לה כמובן כל אחיזה במציאות. על זה נאמר: הפוסל במומו פוסל.
● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן
לא הכל זה יום העצמאות
אחד הדברים שמבחינתי מציקים ביותר זה כאשר מגיעים לכל קלחת הויכוחים בסוגיית היחס למדינה, וברשותכם שתי תובנות שחשוב לי ביותר לנצל במה זו על מנת להעיר:
א. כמו בכל נושא, כמובן שגם בעניין הזה לגיטימי שתהיינה דעות שונות שהרי "כשם שאין פרצופיהם שווים" וכו'. רק שהבעיה מתחילה כאשר קבוצה מסוימת מחליטה לכנות את כל מי שלא נוהג כמותה (ובתוכם צדיקי עולם קדושי עליון כאדמו"רי חב"ד וכיו"ב) בכינויים כגון "כפויי טובה", "כופרים בתודה" ועוד כהנה וכהנה. זה לא לגיטימי ופה מתחילה הפלגנות וחוסר אהבת ישראל!
ב. מעולם, אבל מעולם לא בא אליי אף אחד מעמיתיי הדתיים בשבת, ביו"ט, בר"ח או ביום חול רגיל ושאל "גלעד איך הייתה התפילה שלך היום", "האם הצלחת להתפלל בכוונה" וכו'. מעניין שרק יום אחד בשנה ("אחת בשנה"), פתאום נורא מעסיק אתכם הקשר שלי עם הקב"ה (…), ההודיה שלי כלפיו, ובעיקר מדוע אינני עושה זאת עפ"י דרככם – שבעיניי היא איומה והרת אסון אבל זה כבר דיון לפעם אחרת…
מה שאני מנסה לומר הוא, שבעוד שאתם בציונות הדתית מתלוננים פעם אחר פעם על איך שפוגעים בכם ודורכים עליכם, כל שנדרש מכם הוא טיפה להתבונן במראה. אז אולי תשכילו לראות איך שאתם אלה שדורכים על כל דבר שזז אולי אפילו מבלי להרגיש. גם אני סולד בתכלית הסלידה מהרבה מאד תופעות שליליות ביותר שקיימות בחלקים מסוימים בעולם החרדי (וכל מי שמכיר אותי יעיד על כך), אבל קחו בחשבון שאף אחד לא חייב לכם שום דבר ושאין ארוחות חינם.
מי קבע שהרב הראשי "חייב להיות ציוני-דתי"?! מי קבע שכל העולם היהודי-אורתודוקסי שאינו נמנה על הציונות הדתית (למעלה מ-90 אחוז) אמור להתיישר עפ"י דעת המיעוט שלכם?! האם הגיוני בעיניכם שצעיר דתי לאומי כמו שתיארתי בראשית הדברים, שספק אם בכלל יודע מה זה טלית קטן, יתווכח איתי על המשיח או על שינה בסוכה?!?!
אלול בפתח, ודומני שעל הדברים הללו עליכם כציבור לערוך את עיקר חשבון הנפש.
==
גלעד קליינר הוא חסיד חב"ד תושב קרית מלאכי
מה דעתך בנושא?
42 תגובות
0 דיונים
שושי
שטויות!!! ניתוח לא נכון שלא לאמור אוילי.
11:20 28.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דתל״ש
כפי שאמר כבר הרב שך, חסידות חבד היא הכת הדומה ביותר ליהדות, כת משיחית קיצונית, שפולחן האישיות הנהוג בה עוד מימי מיסד החסידות הבעל שם טוב, הוא מוגזם ומוסיף...
כפי שאמר כבר הרב שך, חסידות חבד היא הכת הדומה ביותר ליהדות, כת משיחית קיצונית, שפולחן האישיות הנהוג בה עוד מימי מיסד החסידות הבעל שם טוב, הוא מוגזם ומוסיף עוד חבר דימיוני לכל חבר בכת ( הראשון הוא אלוהים)
המשך 22:09 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שרה
מפתיע שבאתר סרוגים נותנים לקליינר במה- ועוד כשהוא מתבכיין על הייחס מהציונות הדתית אל הפלג קיצוני של חבד. - ממליצה להסתכל בנאצות והגידופים של הבחור על אנשי הציונות הדתית איך...
מפתיע שבאתר סרוגים נותנים לקליינר במה- ועוד כשהוא מתבכיין על הייחס מהציונות הדתית אל הפלג קיצוני של חבד. - ממליצה להסתכל בנאצות והגידופים של הבחור על אנשי הציונות הדתית איך הוא מחלק ציונים לכל הרבנים הגדולים של הציונות הדתית איך הוא מתבטא כלפי הרב שך זצ"ל , ביטויים שאי אפשר לחזור עליהם ועל כל מי שלא מוכן לקבל את ההנחה המופרכת כאילו הרב מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל שנפטר לפני 20 שנה הוא כביכול המשיח.
המשך 14:16 13.11.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חבדניק (שהיה מזרוחני
אני מאמין ב"השגחה פרטית" ולכן אם אתה חושב שאתה היית שליח של הקב"ה לעזור לי.. אין לך שום זכות להתנשאות עלי.. כי כשם שאתה היית שליח הקב"ה יכל לסדר מישהו...
אני מאמין ב"השגחה פרטית" ולכן אם אתה חושב שאתה היית שליח של הקב"ה לעזור לי.. אין לך שום זכות להתנשאות עלי.. כי כשם שאתה היית שליח הקב"ה יכל לסדר מישהו אחר לכך... אני עדיין לא סובר שאתה "שליח מהקב"ה" .. כי הדברים שאתה קורא להם "כפיות טובה" אני הייתי שמח שלא לקבל את ה"טובה" הזאת לגבי אלו שטוענים שלא להכליל מגזר שלם: עיינו בליקוטי שיחות של הרבי מלך המשיח חלק כד עמחוד 383 ותראו מכתב מהמם .. בין הדברים כתוב שם: שכדי לראות לאן מוביל מגזר שלם אתה צריך להסתכל על הקיצוניים שלהם (למרות שאינם התקבלו ע"י הרוב) ובכן: הקיצוניים של חב"ד זה......... המשיחיסטים........... הם חיים גאולה ומשיח בכל רגע.. הכי אידיאלוגים שיש.. עוזרים לכולם.. ובאהבת ישראל ישראל אמיתית (בלי להתפשר על עמדותיהם) יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
המשך 12:31 21.10.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יצחק
שלום לכם. הכל אני מבין. אך מנין ההיתר "לשנוא" כפי המופיע בראשית המאמר. הרי כתוב: " לא תשנא את אחיך" בברכה יצחק
16:22 29.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרכזניק
ש"ס מנסה להשתלט על כל דבר שהיא רואה וראה ערך הרבנות הראשית!נראה לי שדבריך,גלעד היקר, באו מתוך פזיזות נוראית וחוסר מחשבה בכלל כמי שלא מכיר כלל וכלל את הציבור הדתי...
ש"ס מנסה להשתלט על כל דבר שהיא רואה וראה ערך הרבנות הראשית!נראה לי שדבריך,גלעד היקר, באו מתוך פזיזות נוראית וחוסר מחשבה בכלל כמי שלא מכיר כלל וכלל את הציבור הדתי לאומי, כי אם היית מכיר את הציבור הזה היית מדבר אחרת לגמרי.
המשך 09:53 29.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דתי לאומי
יישר כוח על המאמר, 1)אתה חזרת רבות על ה"התנשאות" של הציבור הדתי לאומי, ועל זה שהוא חושב שכל מי שלא חושב כמוהו הוא כופר או טובה וכו'. ואני אשאל אותך בכנות...
יישר כוח על המאמר, 1)אתה חזרת רבות על ה"התנשאות" של הציבור הדתי לאומי, ועל זה שהוא חושב שכל מי שלא חושב כמוהו הוא כופר או טובה וכו'. ואני אשאל אותך בכנות ואצפה לתשובה כנה, האם התפיסה בחב"ד איננה מתנשאת? שמי שהוא לא "חסיד" הוא פחות? שמי שלא לומד תניא הוא יהודי יבש? וחסר לו? ושהאמת המוחלטת נמצאת אצל חב"ד, ק"ו אצל המשיחסטים? 2)אינני מבין מדוע אתה מתעסק בכתיבת מאמרים שתכליתם להאשים ולמצוא את נקודת הרוע בציבורים אחרים בעם ישראל. זו דרכה של תורה? ועוד דווקא בחודש אלול כפי שהזכרת בו כל אחד נקרא לעשות תשובה בעצמו, ולא ללכת לחזה של חברו ולדפוק עליו: "חטאת, עוית, פשעת.." 3)כתבת ש"קחו בחשבון שאף אחד לא חייב לכם שום דבר", אם ככה למה אתה חושב שהציבור הדתי לאומי חייב לך משהו? באהבת ישראל
המשך 00:24 29.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלון
אני מסכים איתך גלעד לגבי אנשים שפוסלים אחרים.דרכים רבות לעבודת ה׳(הרב קוק כבר אמר שהתשובה תהיה צבעונית ואי אפשר לחזות את אופייה).אני לא צריך להסביר דתי לאומי שלא הולך בהשקפת...
אני מסכים איתך גלעד לגבי אנשים שפוסלים אחרים.דרכים רבות לעבודת ה׳(הרב קוק כבר אמר שהתשובה תהיה צבעונית ואי אפשר לחזות את אופייה).אני לא צריך להסביר דתי לאומי שלא הולך בהשקפת אבי הדתיים ציוניים...מה שכן,אודה ואתוודה שאת המילים ״כופר״ וכו אני לא שומע מצד הדתיים לאומיים אלא מצד קבוצות אחרות בעם שעל מי שלא מיישר איתם קו מיד הופך לשונא ישראל,כופר,שמד,גוי,עמלקי,מצוה לשנאתו,מוקצה מחמת מיאוס,פשרן,לייט וכן על זה הדרך. ואני אישית מאוד שמח על הרבנים שנבחרו,על אף היותי ציוני.את פסיקותיו אני הולך לפי ילקוט יוסף ויראת השמים של הרב לאו ניער על פניו.
המשך 18:58 28.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הסיבה לכישלון
15:45 28.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מי מחב"ד בתמונות לאו
08:29 28.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר