שגרירות ישראל באו"ם פרסמה מפה ללא שטחי יהודה ושומרון

שגרירות ישראל באו"ם פרסמה מפה ללא שטחי יהודה ושומרון

שגרירות ישראל באו"ם שיתפה ברשת מפה ובה לא מופיעים שטחי יהודה ושומרון כחלק ממדינת ישראל אלא מוגדרים הגדה המערבית. משרד החוץ: "מדובר במפה של גורם חיצוני ולא של המשרד"

שגרירות ישראל באו"ם פרסמה מפה ללא שטחי יו"ש
  אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

שגרירות ישראל באו"ם בז'נבה פרסמה היום (שני) בדף הפייסבוק הרשמי את מפת ישראל ללא שטחי יהודה ושומרון. במפה שטחי יהודה ושומרון נצבעו בצבע זהה לרצועת עזה, ללא ציון הישובים היהודיים, ועליהם נכתב הגדה המערבית כולל ציון הערים הערביות שכם, רמאללה וחברון.

עוד באותו נושא

פומפאו: מוצרים מיו"ש יוגדרו "תוצרת ישראל"


4

במשרד החוץ אומרים ל'סרוגים' כי מדובר במפה של חברת "סושיאל אימפקט" ולא של המשרד, ופרסומה בא להדגיש את ההזדהות עם מטרות האו"ם שחלק מהם היא הפעילות של ארגונים האזרחיים שיש במדינת ישראל לעידוד קבוצות מוחלשות בחברה, המצויינים בנק' במפה.

בתגובה לדברים מסרו משרד החוץ: "יש פה שיתוף של מפה של גורם חיצוני המפרסם פעילות ישראלית המתכתבת עם יעדי האו״מ פעילות בה אנו יכולים להתגאות. במידה ויש מפה דומה של פעילות דומה המתרחשת ביהודה ושומרון נשמח לשתף גם כן".

בסושיאל אימפקט אומרים כי מדובר בעניין טכני של מפות באינטרנט. מטרת הארגון הוא לשים את הפוקוס על חברות ועמותות שמקיימות פעילות חברתית ברוח יעדי האו"ם, ובכך להאדיר את שמה של מדינת ישראל בפני העולם. עוד מוסיפים בארגון, כי העניין הפוליטי אינו משחק אצלם תפקיד, ובמידה וישמעו על ארגונים ביו"ש שמקיימים פעילות ברוח יעדי האו"ם, יכללו גם אותם.

 

מתוך חשבון הפייסבוק של שגרירות ישראל באו"ם

https://www.facebook.com/IsraelinGeneva/posts/3792269640817908

כידוע, האו"ם מתעסק רבות בסכסוך הישראלי פלסטיני וככל הנראה לא היה מקבל מפה שבה שטחי יו"ש נכללים כשטח מדינת ישראל, שכן החלת הריבונות על יו"ש לא אושרה.

דברים אלו נעשים דווקא על רקע ביקור של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו שהגיע לביקור היסטורי ביקב פסגות שבבנימין. לאחר הביקור, הודיע שר החוץ האמריקני, כי ממשל טראמפ החליט לסמן מוצרים מיהודה ושומרון תחת הכיתוב "תוצרת ישראל". ההודעה הדי דרמטית קובעת שינוי מדיניות ביחס של הממשל האמריקאי ליהודיה ושומרון, אומרת כי שטחי c כולם הם ישראל בכל הנוגע לסחר ומכס. כמו כן בהצהרתו הודיע פומפאו על בידול בין הגדה המערבית לבין עזה, והדגיש כי ארה"ב לא תתייחס יותר לגדה המערבית ועזה כאל יחידת שטח אחת.

השר האמריקני הודיע כי יצרנים בשטחי A ו-B יאלצו לסמן את מוצריהם כ"תוצרת הגדה המערבית", ואילו ברצועת עזה יסמונו כתוצרת עזה. זאת בניגוד למדיניות אשר הייתה נהוגה לסמן מוצרים מהגדה המערבית ומעזה ללא הפרדה בצורת "תוצרת הגדה המערבית/עזה".

מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בהזייה. שמדינת ישראל היא זאת שתוציא את יהודה ושומרון ממפה רשמית? מה לנו כי נלין אחר כך על גורמים בחו"ל שעושים כך .אנחנו קוראים למשרד החוץ לפעול מיידית בעניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה באמת לא...
מה הבעייה? | 07-12-2020 14:03
זה באמת לא חלק מהמדינה לפי החוק הישראלי. יש שם ריבונות?
אז שבורא...
מעולה | 07-12-2020 16:21
אז שבורא עולם ייצג אותנו באום. בשביל מה לבזבז כסף על שגריר?
מה!?
משיב לטפשים | 07-12-2020 15:57
יא תמים את מי זה מעניין רבונות, כל ישראל שייכת לבורא עולם ברצונו נתנה להם וברצונו לקחה מהם ונתנה לנו כשיהושע בן נון זצוקל היה בראשנו, והם צאצאי ישמעאל פלשו אליה כשהיינו בגולה, עכשיו באנו לקחת את מה ששלנו הארץ המובטחת, הם פולשים להם אין ריבונות! זאת ההסטוריה מה לא מובן!?
2
מי הבטיח ריבונות...
נתן | 07-12-2020 14:36
מי הבטיח ריבונות ולא קיים????? די לתמימות המגזר.
3
ככה זה כשלמדינה אין גבולות רשמיים ומוגדרים
הכותב אינו קרטוגרף | 07-12-2020 14:45
כל פקיד וכל פוליטיקאי יכול לצייר איזו מפה שמתחשק לו
4
מה לעשות שזה...
גבי | 07-12-2020 15:42
מה לעשות שזה באמת לא חלק משטחי ישראל ? ממשלת ישראל סיפחה את יוש ולא ידענו ? אז אפילו לפי ישראל, זה לא חלק מישראל.
5
די כבר
אילה | 07-12-2020 19:35
צריך להחיל את החוק הישראלי יהודי על יהודה ושומרון - מספיק עם המשחקים