הקשר שלכם עם הילדים - זקוק להרבה יותר ממה שחשבתם

הקשר שלכם עם הילדים - זקוק להרבה יותר ממה שחשבתם

תקופת הקורונה אומנם מלאה באתגרים, אך היא גם מעניקה לנו הזדמנות לחזק את הקשר עם הילדים. מדריכת ההורים נעמה וקסמן, מסבירה כיצד תצליחו להימנע מלהפוך את ההורות ל'תפעול משימות' ולתת לילדכם את הקשר שהם באמת צריכים

הקשר עם הילדים - זקוק להרבה יותר ממה שחשבתם
  (צילום: שטארסטוק)

ברור שהחיים הבוגרים שלנו עמוסים עד אפס מקום: כל כך הרבה דאגות ודברים לדאוג להם. יחד עם זאת – אסור לנו 'ליפול בפח' של העומס במנהלות, ולתת להורות להפוך להיות תפעול משימות.

מה הבעיה עם זה?

הקשר שלכם עם הילדים זקוק להרבה יותר מאשר התכל'ס ההכרחי, ועלינו כמבוגרים האחראיים במשפחה לא 'לאבד את הראש' ולטעות לחשוב שהמטלות של הבית חשובות יותר מתחזוקת הקשר עם הילדים.

ניתן להעביר אחר צהרים שלם רק במטלות הבית, והילדים אפילו ייתכן וישתפו פעולה, אך האם נפגשתם איתם באותן שעות? האם התחברתם אליהם? האם קיימתם את הקשר הקרוב, הרגשי, הנדרש כל כך לנו ולילדינו איתם?

קבעו זמן משותף עם הילדים ללא מסכים (צילום: שטארסטוק)

הילדה שלכם זקוקה להרבה יותר מאשר רס"ר שיאמר לה מתי עליה להתרחץ, יגיש לה את הארוחה ויורה לה ללכת לישון. היא זקוקה לחום, לחיבוק, לשיחה, לזמן משותף ללא מסך, וחוויות משותפות ולו הקטנות ביותר.

איך נמנעים מלהפוך למנהלים תפעוליים?

כשעמוס ויש מעט זמן חשוב כל הזמן לעשות סדרי עדיפויות: האם עכשיו הכי חשוב לדאוג שילך למקלחת, או שנדחה את זה מעט ונרוויח עוד זמן לשבת בארוחה יחד ולדבר? האם זה שהוא לא סידר את החדר (למרבה הצער) חשוב כרגע יותר מאשר שנשב בזמן המוגבל שלנו יחד ונשחק על השטיח? האם לקפל כביסה חשוב יותר מאשר לצאת עם הילד לטיול קטן ולקשקש תוך כדי?

-זמן משותף כל ערב (ללא מסך). זמן ארוחת הערב הוא זמן קסום בו כל בני הבית הנוכחים נמצאים יחד, אוכלים , מדברים, מסתכלים זה בעיניים של זה, שומעים מה עבר היום על האחרים – נמצאים באמת ביחד.

-גם אתם חשובים פה! אם אתם מוצאים את עצמכם מדברים עם הילדים כל הזמן על מה שהם 'צריכים לעשות', על המטלות שלהם ,עסוקים בלתת להם הוראות. אם כן, זה רמז שייתכן ש'יצאתם מאיזון' וזה אולי בגלל עייפות החומר שלכם.

עכשיו זה זמן להיזכר ולדאוג גם לצרכים שלכם. ייתכן שאתם עמוסים מדי. שלקחתם על עצמכם הרבה מדי, ועכשיו כדאי לשבת לחשוב איך אתם יכולים להקל על עצמכם? והנה שוב, סדרי עדיפויות.

-התרכזו בעיקר: לסיכום – זכרו לשאול את עצמכם לאורך הזמן עם הילדים: מה חשוב לי עכשיו? ורכזו את עצמכם בעיקר ולא בתפל. תגלו עם הזמן, שדווקא זה חוסך הרבה אנרגיה להמשך המטלות.

====================

נעמה וקסמן – עובדת סוציאלית ומדריכת הורים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו