עשרות סטודנטים מאיראן לומדים באונ' ישראלית - סרוגים

עשרות סטודנטים מאיראן לומדים באונ' ישראלית

מאות סטודנטים ממדינות ערב איתן לישראל אין קשרים דיפלומטיים, מתוכם עשרות סטודנטים ממדינות כגון איראן המוגדרות כמדינות אויב, לומדים בקורס מקוון של אונ' תל אביב את ההיסטוריה של האומה הערבית

עשרות סטודנטים מאיראן לומדים באונ' ישראלית
  התקבלות באונ' תל אביב, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (תומר ניוברג/פלאש90)

עשרות סטודנטים ממדינות אויב לומדים בקורס המקוון של אונ' תל אביב "תולדות הערבים והאסלאם – משבטים לאימפריה". לאחרונה רשם הקורס הישג כאשר דורג ברשימת 50 הקורסים המקוונים המובילים בעולם.

הקורס שהושק רק לפני כשנתיים צבר פופולאריות גבוהה  בקרב צעירים מכל העולם שמתעניינים בהיסטוריה של עולם האסלאם. עד כה נרשמו לקורס כ-20,000 סטודנטים מ-155 מדינות כל העולם.

עוד באותו נושא

כך יצילו באונ' ת"א את כתבי הקודש של העדה האתיופית

התעניינות שיא נרשמה בקרב תושבים ממדינות מוסלמיות, חלקן מדינות שלישראל אין איתן יחסים דיפלומטיים ואף כאלה הנחשבות למדיונות אויב. בין היתר, רשומים ופעילים בקורס 318 סטודנטים מפקיסטן, 301 סטודנטים מטורקיה, 205 סטודנטים מאינדונזיה, מאיחוד האמירויות 109 סטודנטים, ו-86 סטודנטים ממצרים.

בנוסף בקורס רשומים גם 31 סטודנטים מאיראן, לבנון (8), ערב הסעודית (52), קטאר (30), כווית (23), ירדן (39), סוריה (4), עיראק (21), תימן (1), אפגניסטן (8), סודאן (5), עומאן (14), מלזיה (51), בחריין (6) והרשות הפלשתינאית (12).

מנחת הקורס, פרופ' מירי שפר-מוסנזון מהחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה וראשת בית הספר להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב מדגישה כי מאז פרוץ משבר הקורונה, ההרשמה לקורס גדלה מאוד שכן צעירים רבים נמצאים בבית והם מנצלים את הזמן להעשרת הידע.

ראשת בית הספר להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב ומנחת הקורס, פרופ' מירי שפר (צילום: אונ' תל אביב)

"סטודנטים רבים מעולם האסלאם מתחברים לקורס כיוון שהוא מנגיש להם את ההיסטוריה של העם המוסלמי בצורה אקדמית וללא סממנים דתיים", מסבירה פרופ' שפר-מוסנזון. "הקורס עורר תהודה כל כך גדולה עד כדי כך שהסטודנטים שלנו בפקיסטן מספרים שהקורס הזה נחשב במדינה שלהם לקורס הטוב ביותר על היסטוריה אסלאמית".

פרופ' שפר-מוסנזון מוסיפה: "העברתי את הקורס הזה במשך שנים רבות בכיתת הלימוד ובדרך כלל נרשמו בכל שנה כמה עשרות סטודנטים, באופן טבעי כולם היו מישראל. המרחב הדיגיטלי פתח אותנו לאפיקים חדשים ולשמחתנו תוך זמן קצר הקורס עורר עניין רב בקרב מוסלמים מרחבי העולם".

"אנחנו מקבלים תגובות מאוד טובות על הקורס, וסטודנטים רבים סיפרו לנו שהם מאוד הופתעו שדווקא אישה יהודייה וישראלית מצליחה לרתק אותם וללמד אותם על ההיסטוריה של העם שלהם".

אחד הסטודנטים מסוריה הודה למרצה בסיום הקורס וכתב: "בזכות הקורס חזרתי לשורשים שלי. אני סורי מוסלמי ורציתי ללמוד יותר על ההיסטוריה שלנו שהפכה אותנו למי שאנחנו היום. משבטים לאימפריה – איזה טייטל מתחשב למסע היפה שהם שלנו עבר".

יובל שרייבמן מנכ"ל TAU Online המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב: "מדובר בהישג גדול מאוד שמוכיח שגם בעידן ההייטק, יש פריחה למדעי הרוח. צעירים בכל העולם מחפשים ללמוד תוכן טוב ואיכותי. בזכות הכלים הדיגיטליים אנחנו מייצרים חווית למידה רלוונטית וחדשנית שפותחת דלת לישראל לקהלים שונים בכל העולם, גם ממדינות ערב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ב"ה
א | 11-11-2020 23:26
גם מזה ? מפטמים את הקריים אנארכיסטים לוטובנים אלימים מסוכנים אדומים שחורים בטונות של כסף .
2
טעות פרופסור: אין דבר כזה ״עם מוסלמי״,
א.א.א | 12-11-2020 7:30
ישנה אך ורק אומה ערבית.באם היא עושה טעות היסטורית סוציולוגית כ״כ בסיסית, יש בכך לעורר חשד עמוק לגבי האמיתות בכללן אותן היא מעבירה בקורס.
3
ממש יפה ומרגש,...
ישראל עינות | 12-11-2020 19:02
ממש יפה ומרגש, אבל מה? קצת לא אמין. מדריך שמאלני וקבוצה שהגיעה מראש לסיור של אנרכיסטים, מקשיבה בשקט ולא מפריעה ובסוף משלמת כסף, וגם המדריך מגלה נכונות לשלם?!