הפארסה נמשכת: חוק "עוקף אדלשטיין" קוצץ לנוסח אותו דרש אדלשטיין

הפארסה נמשכת: חוק "עוקף אדלשטיין" קוצץ לנוסח אותו דרש אדלשטיין

אחרי שביום שני משך שר הבריאות יולי אדלשטיין בגלל שינוי שהכניסו הח"כים, החלו בועדת החוקה בחקיקה חדשה של החוק, ולמרבה האבסורד החוק הסופי יעלה בנוסח אותו דרש אדלשטיין. הנזק העיקרי: שבוע מבוזבז לתושבי אילת

חוק "עוקף אדלשטיין" קוצץ לנוסח אותו דרש אדלשטיין
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

הפארסה מתעצמת. יומיים אחרי ששר הבריאות משך הצעת חוק ממשלתית על ה"איים הירוקים", בגלל הסתייגות שלו שנדחתה, וועדת החוקה החלה את תהליך החקיקה מחדש, כעת עובדת הועדה על הכנת החוק בנוסח אותו הציע אדלשטיין.

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק הפרטית שהציע ח"כ גינזבורג כדי להציל את מוקדי התיירות באילת ובים המלח. 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה חזרה לוועדת חוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. הערב, לאחר סיום החקיקה במליאת הכנסת תתכנס הועדה כדי לאשר את הצעת החוק החדשה, בנוסח אותו הציע אדלשטיין כבר ביום שני.

תהליך החקיקה יתעכב עד יום שני הבא, ובכך הפסידו עובדי המלונות באילת שבוע יקר, בשביל כלום.

עוד באותו נושא

אחרי הפארסה: בכנסת מעלים חוק 'עוקף אדלשטיין'

אדלשטיין משך את החוק באמצע ההצבעות

הצעת חוק 'איים ירוקים' שנועדה להכריז על שטח "ירוק" באזורי תיירות בעיקר באילת וים המלח, כדי להתניע מחדש את התיירות במקום. משרד הבריאות אישר בשלב זה רק את אילת והמלונות בים המלח, אבל חברי הכנסת בועדת החוקה שינו את החוק, כך שיכול על כל אזור, כשהמטרה היא להכשיר גם את צפת וטבריה. אדלשטיין הגיש הסתייגות לבטל את השינוי של הח"כים, אך מליאת הכנסת דחתה אותו. בתגובה הודיע אדלשטיין כי הוא מושך את החוק – תוך כדי הצבעה בקריאה שנייה – ולא מעלה אותו. מהלך שפוגע בעיקר במלונות בים המלח ואילת שלא יוכלו להיפתח.

אחרי הביקורת ההדדית של שר הבריאות על הכנסת, ושל הח"כים על משיכת החוק, החליטו הח"כים ללכת בצעד עצמאי ולהעביר את החוק מהתחלה. החוק עבר כאמור ביום שלישי בקריאה ראשונה בנוסח אותו רצו הח"כים – עם אפשרות להכרזה על איים ירוקים גם מחוץ לים המלח ואילת – אך כעת בוועדה מכינים אותו ללא ההחרגה של מקומות אחרים – כלומר לפי הנוסח אותו הציע אדלשטיין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ח"כים ילדותיים,קטנוניים וטפשים הורסים אותנו
אייל | 11-11-2020 14:42
אבל אנחנו נמשיך ונבחר בהם !!!