סדר בסגר: כך תתחילו להשתלט על הבאלגן - סרוגים

סדר בסגר: כך תתחילו להשתלט על הבאלגן

דווקא בתקופה כל כך מבולגנת ולא ברורה, זו בדיוק ההזדמנות שלכם להכניס קצת סדר בבית ובחיים. אז איך מתחילים ולמה זה לא יפגע ברוח היצירתית שלכם? שירה אליצור בטור שיסדר לכם את הבאלגן

סדר בסגר: כך תתחילו להשתלט על הבאלגן
  (צילום: שטארסטוק)

בשנים האחרונות, אני מוצאת את עצמי נשאבת אל ״טרנדים של סדר״. זה התחיל עם מרי קונדו עבר למנימליזם והמשיך עם הסדרה החדשה בנטפליקס ״משתלטות על הבלאגן״.

אחרי הכתבה ששודרה ״במגזין סופהשבוע״ בערוץ 12 שבו תיעדו את שיטות הסדר אצלי בבית, קיבלתי שלל הודעות בנושא: ״זה לא שפוי! יש לך ocd”, “וואו, הלוואי והבית שלי היה נראה ככה״, ״אין מצב שעם ילדים אפשר לשמור על הסדר״, ״מספיק קשה שחררי אותנו מסדר״ והתגובה הכי פופלרית: ״את חייבת לבוא אליי״.

הקורונה הביאה עימה הרבה בלאגן, חוסר סדר ואנרכיה. במהלך הסגר איבדנו שליטה על כל כך הרבה דברים, שעלה בי צורך חזק להשפיע על מה שאני יכולה – מצאתי את עצמי בשעות הלילה המאוחרות מסדרת, ממיינת ומקטלגת, פתאום לכל דבר בבית, היה מקום משלו וכתובת מדויקת.

האם הבית הוא מקדש? ממש לא. בכל זאת יש פה שני ילדים שצריכים לחיות בכיף שלהם. אבל, יודעים שיש ערך לחפצים שלהם ושבסוף כל יום, יש מקום לכל דבר.

הסדר לא היה רק חיצוני, כל בוקר מאז נפתח במדיטציה, בוחנת כל נשימה ועושה סדר במחשבות. עבורי, לסדר יש קשר ישיר לנפש. כשהמחשבות מסודרת והבית מסודר אני מרגישה שאני יכולה ליצור, שהראש שלי נקי בשביל ליצור משהו חדש שלא קיים.

שוברים את המיתוס: יצירתיות לא רק בבלאגן

המיתוס על אנשים יצירתיים הוא שהם חייבים לחיות באי סדר, שחוקים ומתודולוגיה מסודרת הם מחסומים לחשיבה יצירתית ושחייבים כאוס ואנרכיה בשביל היצירה. המחקרים מראים ההפך, שהסדר הוא זה שמאפשר לנו להתמקד ולדייק את התהליכים שאנחנו עוברים.

כשיש אצלי בלאגן אני מרגישה שזה נובע ממקום פנימי, שהבלאגן החיצוני הוא ראי לבלאגן פנימי. "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל…" (קהלת רבה (וילנא) פרשה ז)

יצירתיות גם בלי בלאגן (צילום: שטארסטוק)

היה תוהו ובהו ופתאום העולם נברא, לכל דבר נמצא מקום וניתנה משמעות. לא בטוחה שהוכל מוין שם לפי צבעי הקשת ונכנס לקופסאות שקופות לפי קטגוריות, או שכל חפץ קיבל טקס פרידה מרגש לפי שיטת מארי קונדו, אבל בטוחה שהכל היה בהיר.

בתלמוד נכתב ששלשה דברים מרחיבים את דעתו של האדם: דירה נאה, ואשה נאה, וכלים נאים. כל אחד מאיתנו צריך סדר, אם לא בבית אז בעבודה, אם לא בעבודה אז בזוגיות, כל אחד במקום שלו, מה שבטוח שכולנו חייבים סדר במדינה, אבל היי זה כבר לטור אחר.

אז איך מתחילים?

1. קודם כל מחליטים. מחליטים שזה חשוב לכם ושזה חלק מרצון לעשות סדר בחיים.

2. מוצאים את הזמן הנכון – אחרי שהחלטנו, אנחנו מוצאים את הזמן הנכון, שאין לנו הפרעות ושאפשר להתרכז בתהליך.

להתחיל בקטן (צילום: שטארסטוק)

3. מתחילים בקטן, לא מסדרים את כל הבית! מתחילים קטגוריה קטגוריה.
מסדרים תיקים, אז מוציאים את כל התיקים שמפוזרים בכל הבית, עורכים- חלק מוסרים, חלק זורקים וחלק שומרים. ומוצאים מקום שיכול להכיל את כל התיקים יחד.

והכי חשוב לזכור, הבית לא חייב להיות מסודר 24/7 זה בסדר שיש בלאגן מידי פעם, אנחנו אנושיים!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו