מדריך לסטודנט המתחיל: לימודים בתקופת קורונה - סרוגים

מדריך לסטודנט המתחיל: לימודים בתקופת קורונה

את החוויה המוכרת של השהות בקמפוס שוקק יחליפו השנה השיעורים המקוונים מרחוק בשילוב למידה עצמאית של חומרי למידה ומדיה מקוונים. רגע לפני תחילת השנה, במכללת לוינסקי לחינוך ריכזו כמה טיפים חשובים לסטודנטים

מדריך לסטודנט המתחיל: לימודים בתקופת קורונה
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נדמה שאחד המאפיינים החוזרים של תקופה זו הוא הצורך להסתגל במהירות לכללים חדשים וללא מוכר בתחומים רבים בחיינו. שנת הלימודים האקדמית, שעומדת להתחיל בימים הקרובים, מאופיינת בעלייה של עשרות אחוזים בהרשמה של סטודנטים ללימודים גבוהים, ועם זאת לראשונה היא תתנהל באופן מקוון בכלל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ.

את החוויה המוכרת של השהות בקמפוס שוקק, המעבר המהיר במסדרונות מחדר לחדר, שיחות החולין בהפסקות והישיבה המשותפת בחדרי ההרצאות יחליפו השיעורים המקוונים מרחוק בשילוב למידה עצמאית של חומרי למידה ומדיה מקוונים. אתגר? הזדמנות? שדרוג? תלוי את מי שואלים.

כמו בכל מסע למקום חדש, חשוב להתכונן ולהיערך מראש ליצירת חוויית למידה משמעותית ולגילוי מחוזות חדשים. במידה מסוימת האחריות ללמידה עוברת אל הסטודנטים, וזו יכולה להיות הזדמנות נפלאה לגלות איך אתם מעדיפים ללמוד, מה עובד מבחינתכם ומה מתאים פחות, להתאים ולהגמיש את סביבת הלמידה לצרכים המשתנים שלכם.   

אפרת שושני בכר, מהמרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי לחינוך, ריכזה כמה טיפים חשובים לסטודנטים:

ארגנו מראש סביבת לימודים מותאמת – ארגנו סביבה נוחה שתעזור לכם להתרכז. החליפו את הפיג'מה בבגדים, שבו בחדר שקט ללא הסחות דעת, העבירו את הטלפון הנייד למצב שקט, ובטלו הודעות מרשתות חברתיות (ווטסאפ/פייסבוק), פתחו במחשב רק מסכים שקשורים ללמידה.

השתתפות במפגש סינכרוני (זום) – התחברו לשיעור הסינכרוני באמצעות המחשב ולא דרך הטלפון הנייד, כך המסך יהיה נעים יותר לשימוש וקל לתפעול. לפני השיעור, חשוב לבדוק את תקינות המצלמה, המיקרופון והרמקולים ולוודא ששם המשתמש שלכם כתוב בצורה נכונה.

הפעילו את המצלמה – כך תגבירו את תחושת הקשר בשיעור עם המרצה ועם סטודנטים אחרים.

הימנעו מפעולות מקבילות בזמן השיעור. זה לא הזמן לבשל או לעשות כושר…

שמרו על  קשר – אתם מוקפים בסטודנטים כמוכם, שלומדים מרחוק ורוצים להיות מחוברים. השתמשו בערוצים השונים וצרו קשר עם כמה סטודנטים בכל קורס. לקשר הזה יש תפקיד משמעותי בתהליכי הלמידה שלכם. בצעו יחד משימות קבוצתיות, קבעו זמנים משותפים, היפגשו (תוך שמירה על ההנחיות, על המרחק ועל הבריאות) לכוס קפה ולמידה משותפת והשתמשו בכל הערוצים האפשריים: קבוצת ווטסאפ, מפגשי וידאו, שימוש בכלים דיגיטליים שיתופיים, פורום באתר הקורס.

לא פחות חשוב, שמרו על קשר עם המרצה בכל בעיה או שאלה. עקבו אחר ההודעות באתר הקורס. אל תישארו לבד עם לבטים או חוסר הבנה. ודאו שאתם יודעים מתי ובאיזה אופן ניתן לפנות אל המרצה או אל המתרגל.

תכננו את יום הלימודים – צרו לוח זמנים: ערכו רשימת קורסים שאתם לומדים ובנו לעצמכם מערכת שעות. סמנו את המועדים של השיעורים הסינכרוניים שבהם אתם משתתפים בזום. מתי אתם ערניים יותר? בבוקר, בצוהריים, בערב? הגדירו מראש וסגרו בלוח הזמנים שלכם שעות קבועות ללמידה. איך? היצמדו למערכת השעות המקורית עד כמה שאפשר, והמירו שיעור מקורי לשעת למידה בבית. עדכנו את היומן, את השעון המעורר או כל דבר אחר שיזכיר לכם.

ארגנו את חומרי הלמידה – פתחו תיקיות מסודרות במחשב. צרו לעצמכם שיטה שתלווה אתכם בכל מהלך הלימודים. כך תוכלו תמיד למצוא כל חומר שתחפשו, בכל שיעור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 23-01-2022 12:48
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף