מתווה חזרה ללימודים במגזר החרדי: בנים כן בנות בבית - סרוגים

מתווה חזרה ללימודים במגזר החרדי: בנים כן בנות בבית

"כששוללים את "חובותייך" זה נראה מאוד נוח. אבל זה מסוכן" נכתב בדף הפייסבוק של עמותת נבחרות על רק פרסום המתווה לחזרה ללימודים במגזר החרדי לבנים בלבד על חשבון המבנים של הבנות

author-image
מתווה חזרה ללימודים במגזר החרדי: בנים כן בנות בבית
  צילום: Nati Shohat/Flash90

חברי קבינט הקורונה קיבלו היום (שלישי) מכתב מקואליציית ארגוני חברה אזרחית חרדיים בעקבות הפרסום על הכוונה להחיל מתווה חזרה לשגרה בערים החרדיות בו יחזרו רק בנים ללימודים, תוך שימוש במבנים המיועדים לתלמידות החרדיות שישארו בבית.

שלושת הארגונים החתומים על המכתב הם: תנועת הנשים החרדיות נבחרות, באשר תלכי וארגון הציבור הממלכתי חרדי.

"לא יעלה על הדעת שזו הפעם השניה בחודשים האחרונים בה משאירים תלמידות חרדיות מאחור ולא מאפשרים להן לחזור כמו אחיהן הבנים. הסגר והשלכותיו מהווים נטל כבד על הציבור החרדי, ברמה הכלכלית, הנפשית והרוחנית. נערות ובנות רבות נמצאות בסיכון עקב העדר המסגרת המסודרת. תלמידות שנשארות תקופה ארוכה בבית נושאות בעול הבית ומסייעות בהתמודדות בצורה יוצאת דופן אולם הניתוק הממושך מהלימודים ומחיי החברה מהוודה פגיעה חמורה נוספת" אומרת רחלי מורגנשטרן פעילה ב"נבחרות" לסרוגים.

שלילת חובות היא שלילת זכויות

"במכתב (שנשלח לקבינט) הוזכר כי הגב' שרה שנירר, בהקימה את "בית יעקב" אמרה כבר לפני כ-80 שנה שבנות חרדיות חייבות ללמוד. אמירתה גובתה בהסכמה של גדולי הדור באותה התקופה. המכתב נחתם בבקשה שיחול מתווה שוויוני שיכיר בחשיבות הלימודים של הבנות החרדיות, שיש לו גם ערך רוחני גבוה. הניתוק הממושך גורם לניכור רב והתוצאות בכל האספקטים הרות אסון" אומרת אסתי שושן מ"נבחרות"

בדף הפייסבוק של "נבחרות" העלו אמש ביקורת גם לאוזני נשים שמקבלות בהבנה החלטות שמפלות נשים:

"כשסגרו את עזרת הנשים בבית הכנסת, אמרו, כי נשים לא חייבות בתפילה וגברים חייבים. ועכשיו גם שערי בית הספר נסגרו, כי בנות לא חייבות ללמוד ובנים חייבים. לעיתים רבות מצליחים לשכנע נשים שהן פשוט לא חייבות. הן לא חייבות לשבת במוקדי קבלת החלטות, כי גברים עושים את זה, כי גברים חייבים לשלוט ולנהל את העולם. ככה יותר נח לכן, יסבירו גברים ונשים בכל הדורות מפנימות שהן לא חייבות. כי שכנעו אותן שיש מי שיעשה את העבודה עבורן ולמה להתאמץ? אבל אל תקנו את הנדיבות הזו לרגע. שלילת חובות, היא שלילת זכויות. כשאת לא חייבת להיות במקום כלשהו, למעשה אין לך זכות להיות בו, קולך לא נשמע בו, צרכייך לא באמת על השולחן. כששוללים את "חובותייך" זה נראה מאוד נוח. אבל זה מסוכן"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
להרחיק ממחלות זה לחזק, לא לפגוע
שאלה של הסתכלות | 13-10-2020 20:06
מרחיקים את הבנות מהמחלה שלא יודעים כמה היא פוגעת