"יותר משנים רגילות": אלפי לומדים בליל הושענא רבה במכללת הרצוג - סרוגים

"יותר משנים רגילות": אלפי לומדים בליל הושענא רבה במכללת הרצוג

במכללת הרצוג לא נכנעו למצב החירום במדינה ומגבלות הקורונה, והצליחו לנצל אותם ולהגיע להרבה יותר משתתפים בליל לימוד הושענא רבה: "התורה הגיעה אל כל אחת ואחד לסוכה"

"יותר משנים רגילות": אלפי לומדים בליל הושענא רבה במכללת הרצוג
  (צילום: מכללת הרצוג)

המסורת של ליל הלימוד המרכזי של מכללת הרצוג לא נעצרה גם השנה. במכללה נעזרו בפלטפורמות של למידה מרחוק ליצירת ליל לימוד משמעותי שהגיע השנה אפילו ליותר משתתפים.

הרב פרופ' יהודה ברנדס, ראש המכללה סיכם את לי הלימוד ואמר: "בליל הושענא רבה השנה, לא היה צריך להתרוצץ בין בתי מדרש, שיעורים, לחפש חניה ולמצוא מקום באולם. התורה הגיעה אל כל אחת ואחד לסוכה, אנו שמחים שמספר הלומדים השנה גדל בעקבות הנגישות הגדולה בזכות הפלטפורמות הדיגיטליות".

בשיעור שהעביר, עסק הרב ברנדס בטיבן של ההושענות ושל חיבוט הערבה ושל המשמעות המיוחדת של הציפיה לישועה בשנה זו.

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, העביר אף הוא שיעור ועסק בששת המוקדים בתורה שבהם מופיע חג הסוכות, והיחס המהותי וההיסטורי ביניהם. ד"ר יעל ציגלר, מרצה בחוג לתנ"ך במכללה, התמקדה בפרשת הבריאה ובשאלה מדוע נברא האדם יחד עם בעלי החיים ביום שישי.

הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי, ראש בית המדרש לנשים במכללת הרצוג, עסקה ביחס של חז"ל לשפת האגדה לעומת שפת ההלכה והרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון ומרצה במכללת הרצוג, עסק במגיפה שאנו מכירים מהתנ"ך – המגיפה לאחר המפקד בימי דוד.

הערב הסתיים בהרצאה של סיוון רהב מאיר שהתמקדה במה אנחנו לוקחים איתנו מהחגים, ואיזה מתנות וצידה לדרך אפשר לקחת איתנו מכל חגי תשרי לתקופה של אחרי החגים השנה.

במכללה מסכמים את הערב בסיפוק רב שאיפשר, למרות הכל, לימוד תורה איכותי ותיקון משמעותי גם השנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו