בעקבות הקורונה: עליה בביקוש לכפרי הסטודנטים - סרוגים

בעקבות הקורונה: עליה בביקוש לכפרי הסטודנטים

בעקבות נגיף הקורונה שיצר בידוד חברתי, סטודנטים המתגוררים יחד מדווחים על צמיחה בכפרי הסטודנטים ועליה בביקוש. לקראת תחילת שנת הלימודים, הסטונדנטים מספרים על היתרונות ומדוע הבידוד לא עוצר אותם

בעקבות הקורונה: עליה בביקוש לכפרי הסטודנטים
  (צילום: תנועת קדמה)

שום בידוד לא יפריד בינינו: כמו בתחומים רבים שחוו עדנה דווקא מתוך המשבר, גם סטודנטים המתגוררים יחד מדווחים על צמיחה בכפרי הסטודנטים ועליה בביקוש בעקבות נגיף הקורונה שיצר בידוד חברתי.

"במשך כמעט חודשיים התפזרנו כל אחת לביתה ורק אז הבנו את 'האוצר שמונח מתחת לגשר'" מספרת רוני כץ, שסיימה כעת לימודי מתמטיקה ותנ"ך במכללת הרצוג והתחילה סטאז'. "גרתי שלוש שנים בכפר הסטודנטים במגדל עוז לצד חברות מהלימודים בהרצוג, נהנתי משותפות מלאה בחיי קהילה תוססים שגם כללו התנדבות מקומית מספקת וממלאת, כל אלו לצד הנוחות שבענין- יכולנו להתעורר עשר דקות לפני תחילת השיעור בכיף שלנו, במחיר הגון ומוזל מה יותר אידיאלי מזה?".

(צילום: תנועת הבוגרים של בני עקיבא)

"ובכל זאת, כמה שנהנתי במהלך השנים אני חושבת שרק כשנלקחה ממני האפשרות הזאת- במהלך הסגר מחודש אדר ועד ממש לאחרונה, הבנתי כמה מקום הכפר תפס בחיים שלי" ציינה. "אני מהצפון במקור כך שלגור בבית לא היתה אופציה מבחינתי, אך מעבר לכך, המגורים בכפר הפכו לי את כל חוויית הלמידה למשהו משמעותי, כייפי ומהנה. רוב הבנות גרו שם כל השבוע והיינו מבלות המון יחד בערבים. נוצרה אוירה טובה וקבענו שבתות וטיולים משותפים מעבר למה שהיינו חייבות. הקיבוץ קטן וחמוד ואירח אותנו בצורה טובה ונעימה".

להרשמה לחצו כאן

שילת לביא (מזוז) מצטרפת לרוני ומונה יתרונות נוספים במגורים המשותפים: "היום אין לי ספק שהתמיכה החברתית שקיבלתי בכפר תרמה ללמידה עצמה ושידרגה פלאים את החויה הסטודנטיאלית שלי. הקמפוס של הרצוג ממוקם שלוש דקות מהדירה בה התגורננו, דבר שחסך לנו המון זמן ולוגיסטיקה בחיים אך מעבר לכך, הדירה מאפשרת הרבה מרחב ועצמאות לעומת מגורים בבית ההורים.

"פעם בשבוע מתקיים 'ערב כפר' לכל הסטודנטיות יחד. כל אחת בחרה תחום התנדבות שהתאים לה. אני התנדבתי שנה אחת באולפן גיור שקיים בקיבוץ ובשנה השניה עשיתי מלגת פרח ותמכתי בילד עם קשיים לימודיים וחברתיים. השנה הזו הוציאה אותי מעצמי ורתמה אותי חזרה לאידיאלים שקצת התמסמסו במהלך השנים".

(צילום: תנועת הבוגרים של בני עקיבא)

עשהאל נמיר, סטודנט בהרצוג ורכז כפר הסטודנטים של "קדמה" בפני קדם מציין: "עם הגעת הקורונה 'זיהינו שבעקבות משבר הקורונה הרצון לקהילה בקרב חבר'ה צעירים יגבר ואכן כך קרה, מגיעים אלינו סטודנטים גם ממוסדות מרוחקים, מכיוון שרק והכפרים מאפשרים לסטודנטים לבנות מרקם חברתי עשיר בזמן שבשאר המקומות קיים רחוק חברתי, דבר שמסייע ליהנות מהתקופה הזו ולהיעזר אחד בשני".

להרשמה לחצו כאן

רעות גולד, רכזת כפר הסטודנטיות במגדל עוז מטעם תנועת הבוגרים של בני עקיבא, רואה בכפרי הסטודנטים הזדמנות להחזיר טוב לקהילה: "פעמים רבות אחרי שיוצאים ממסגרות ומסיימים שירות לאומי או צבא, יש תחושת ריק ונוצר חלל כזה. בוגרים רבים מדווחים על תחושת ריקנות בהיעדר מסגרת מסודרת שכוללת בתוכה חיי חברה, קהילה ותרומה".

"תנועת הבוגרים של בני עקיבא ובפרט כפרי הסטודנטים שהיא מפעילה, הופכת את האנשים למחוברים לאידיאל מסויים. זו הזדמנות להתחבר חזרה לחברה הישראלית, לצאת קצת מעצמנו ולהוסיף טוב. וכמובן שהכל במחיר שווה לכל כיס ובליווי המלגה אפשר לכסות כמעט את כל עלות המגורים".

(צילום: תנועת הבוגרים של בני עקיבא)

מסביב לגוש עציון פועלים ארבעה כפרי סטודנטים בהם גרים עשרות סטודנטים ממכללת הרצוג ומכללות נוספות באיזור, ביניהם: הכפר במגדל עוז של תנועת הבוגרים של בני עקיבא, הכפר בפני קדם של קדמה, הכפר בבת עין של שעלי תורה וכפר הסטודנטים בשכונת גילה בירושלים הפועל בשיתוף תנועת הבוגרים של בני עקיבא וגרעין בית ישראל בשכונה. 

להרשמה לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שכר רעב.שחיקה מטורפת...
אורנה | 16-06-2022 14:13
שכר רעב.שחיקה מטורפת אפס הערכה
2
هاللاال الله ىاب ابالى لتؤرر ...
لااللال | 24-07-2022 1:38
هاللاال الله ىاب ابالى لتؤرر