גנץ: "בלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים" - סרוגים

גנץ: "בלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים"

לראשונה, שר הביטחון בני גנץ קיים שיחה עם עיתונאים מערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין, ואמר כי "בלתי מתקבל על הדעת שבלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים"

גנץ: "בלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים"
  ללא קרדיט

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (ראשון) לראשונה שיחה דרך הזום עם עיתונאים מערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין המפגש נערך ביוזמת המועצה הערבית לאינטגרציה אזורית. גנץ אמר בפתח הדברים, כי הוא מקווה לארח עיתונאים ואורחים נוספים מהמדינות השונות באזור בישראל במהרה.

גנץ אמר, כי זוהי הזדמנות להראות לדור הצעיר, איך שלום באזורנו צריך להיראות: "העובדה שהילדים באבו דאבי כבר לומדים על חשיבות השלום, ממלאת אותי בתקווה".

עוד באותו נושא

צה"ל מפסיק את פעילות החיילים באכיפת הסגר

בתגובה לשאלות הכתבים, גנץ התייחס לנושא המאבק המשותף נגד איראן של ישראל ומדינות האזור: "יש לנו אינטרסים משותפים, כולנו חולקים את המאבק בתוקפנות האיראנית ובפיתוח הגרעין שלה המסכנים את האזור ואת העולם, ואנחנו ניצור חזית אחידה כנגדה. השלום עושה אותנו חזקים יותר".

לגבי שאלה בנושא שיתוף פעולה ביטחוני עם בחריין מול איראן אמר גנץ: "אני יכול לומר רק שיש לישראל יכולות להתמודד עם איראן, והנורמליזציה עם בחריין ועם איחוד האמירויות הופכות את כולנו לחזקים יותר מול התוקפנות האיראנית".

"אין ספק, שהנורמליזציה ביננו, פותחת אופציות בנושא המאבק באיראן, ואני בטוח שגם האיראנים עצמם ערים לכך. האיראנים פועלים בסעודיה, במזרח אפריקה, בעזה, בסוריה, וגם במפרץ. הפעילות הזו מערערת את כל האזור. אנחנו יודעים היטב מה עובד הכי טוב מול האיראנים- לחץ מקסימלי כפי שמובילה ארה"ב".

"הפלסטינים צריכים להבין שאף אחד באזור לא הולך לשום מקום"

בהמשך לשאלה בנושא שימוש במיליציות מתוך סביבה אזרחית בלבנון אמר גנץ: "אי אפשר יהיה לנתק בין הממשל הלבנוני שמאפשר לחיזבאללה לפעול מסביבה אזרחית, לבין המחיר שנצטרך לגבות במידה שתפרוץ אלימות. בלתי מתקבל על הדעת שבלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים".

בנוגע לקידום התהליך המדיני עם הפלסטינים אמר גנץ: "גם הפלסטינים צריכים להבין שאף אחד באזור לא הולך לשום מקום. אני מאמין שהשלום בין ישראל למדינות נוספות באזור, יכול לקדם גם הסדר מדיני עם הפלסטינים בהמשך".

לגבי קידום שיתופי הפעולה בין המדינות אמר גנץ: "לישראל יש הרבה מה לתרום, לא רק בנושאים ביטחוניים, גם בנושאי חקלאות, טכנולוגיה ומדע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו