הרב מדן: ראש השב"כ קורא ליהודים לעלות להר הבית - סרוגים

הרב מדן: ראש השב"כ קורא ליהודים לעלות להר הבית

בכנס בנושא הר הבית אמר הרב יעקב מדן כי "ראש השב"כ וראש המחלקה היהודית אמרו לי שאם לא יעלו יהודים להר, אנו נאבד את האחיזה בהר הבית" והוסיף כי הוא לא רוצה שבית המקדש ייבנה

הרב מדן: ראש השב"כ קורא ליהודים לעלות להר הבית
  השב"כ מבקש בואו להר הבית (פלאש90)

אתמול (ד') התקיים במרכז מורשת בגין, יום עיון בנושא הר הבית וזכות היהודים לעלות להר.

הכנס נערך בהשתתפות ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, רב העיר שהם ויו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו ושופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר.

דורנר אמרה בכנס כי "אין לבית המשפט הסמכות להכריע בסוגיית הר הבית וכי נושא זה לא שפיט. לדבריה, כמו שהממשלה לא בקשה מבית המשפט לדון בנושא הפצצת הכור בעירק כך אין לה הסמכות לקבוע לגבי זכויותיהם של היהודים בהר."

דורנר הוסיפה כי  "בגין אמר שיש שופטים בירושלים אבל אני אומרת שיש גם מחוקקים בירושלים. לפי הכללים המנחים אותי שאני מכירה, אני יכולה לומר שלא נאסור על יהודים גם להתפלל בהר הבית"

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

הרבנות היא הקובעת

על השאלה האם מותר לעלות להר הבית השיב הרב דוד סתיו כי "מי שמופקד על קביעת הכללים בהר הבית הם הרבנות הראשית. צריך להפקיד את השאלה הזו בידי הרבנות הראשית לישראל ולא בידי הפוליטיקאים ולא בידי אחרים".

הרב סתיו הוסיף כי "כי כאשר הציבור עולה להר הוא עולה כי הוא רוצה להפגין או להראות שהוא יכול ולצערי, במדרגה הרוחנית כדי לעלות להר, יש לנו כברת דרך"

מיד לאחריו דיבר הרב יעקב מדן שאמר: "צודק הרב סתיו כי יש לתת לרבנות לפסוק ואני מקווה שהרב סתיו אם יבחר יקדיש זמן לשאלה זו ויקיים דיונים בנושא."

בנושא העליה להר חשף הרב מדן כי "ראש השב"כ וראש המחלקה היהודית אמרו לי שאם לא יעלו יהודים להר, אנו נאבד את האחיזה בהר הבית. בעבר נקראתי לראש השב"כ והוא נתן לי על הראש שאם לא נעלה להר לא נוכל לעמוד ולהיאחז בהר הבית.

"לפני חודשיים אמר לי ראש המחלקה היהודית שהוא מתגבר את הכוחות בהר והוא לא מבין למה יהודים לא עולים. אם בכירים מהשב"כ אומרים זאת אז מי אני שאתווכח? ערבים עושים את צרכיהם על ההר ומשחקים כדור-רגל, זהו חוסר מודעות של מנהיגי המדינה".

הרב מדן התייחס גם לסוגית נשות הכותל והבחירות לרבנות הראשית ואמר: "אני מוכן להגיע להסכם עם נשות הכותל אם יגיעו איתי להסכם על הר הבית. אבל אני לא מוכן שיבנה בית המקדש כי אם הוא יבנה, הבחירות לכהן הגדול יהיו כמו בחירות… אני לא רוצה לומר כמו מה…"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה עם "עת לעשות להשם"?
SPiRiT | 27-06-2013 13:39
נכון שאסור לעלות, אבל מדובר על המקום הכי קדוש, ובני דודנו משחקים שם כדורגל... זה חמור מאוד ובוודאי עדיף שיהיו שם יהודים שמתפללים!!! אז שהרב סתיו יעשה טובה ... "באין תחבולות יפול עם, ותשועה ברוב יועץ" עם ישראל חי