כך תחטאו את בית הכנסת לקראת תפילות החג - סרוגים

כך תחטאו את בית הכנסת לקראת תפילות החג

אחת הדרכים לשמור על שגרת תפילות החג, מלבד הקפדה יתרה על הנחיות עטית המסכה והריחוק החברתי, היא לבצע חיטוי בבית ובית הכנסת נגד קורונה. איך תעשו את זה בעצמכם? וכל מה שאתם צריכים לדעת בנושא:

author-image
כך תחטאו את בית הכנסת לקראת תפילות החג
  צילום: פלאש 90

ימים לא פשוטים עוברים עלינו. לקראת החגים ותפילות הימים הנוראים, עננת מגפת הקורונה מרחפת מעל ראשנו ובלבול רב שורר ברחובותינו. אנחנו מנסים למצוא את הדרך הנכונה לעמוד בהנחיות, לשמור על בריאותנו ועדיין לקיים את מצוות והלכות החג כבכל שנה.

נגיף הקורונה מועבר דרך טיפות רוק, התעטשות ושיעול, אך הוא גם שורד שעות רבות ואף ימים על משטחים. כשאדם חולה משתעל, הוא מפזר נגיפים בחלל, שגם נדבקים למשטחים סביבו. כשאנחנו נוגעים במשטחים אלה, אנחנו אוספים אלינו נגיפים ומשם קצרה הדרך אל הפה והעיניים. משטחים הם כל דבר שאנחנו נוגעים בו כמו כפתורים ומתגי חשמל, כפתורים במעלית, ידיות וגם מזוזות.

איך אפשר לחטא את סביבתנו באופן עצמאי?

1. חומר חיטוי אינו חומר לניקוי ואינו סבון– חומר חיטוי הוא חומר המחסל חיידקים ונגיפים ומשאיר אחריו אזור נקי גם מזיהומים מיקרוביאליים שונים. כלומר, ניקיון יסודי בלבד במים וסבון אינו מספיק.

2. חטאו בחומרים המכילים לפחות 70% אלכוהול או כלור– ניתן להשתמש במגבונים או בנוזל חיטוי המכילים לפחות 70% אלכוהול. שימוש בתמיסת כלור המורכבת מאקונומיקה ומים היא גם פתרון יעיל, אך יש לשמור על אוורר האזור בכדי להימנע משאיפת החומרים- העלולה לגרום לצריבות בעיניים או כאבי ראש.

3. היזהרו מחומרים לא מוכרים– השוק מוצף היום בעשרות סוגי מוצרים מבוססי כלור או חומרים פעילים נוספים וחשוב מאוד לשים לב לאישורים ולתקנים המצוינים על חומרים אלו. לא לקנות מוצר שלא כתוב על התווית היכן מיוצר, כמה אחוזי חומר פעיל, אילו אישורים ותקנים הוא מקבל, היבואן ומספר סידורי של החומר. אם אחד מנתונים אלו לא כתוב על המוצר, אל תעשו בו שימוש.

4. היכן וכיצד לחטא עצמאית? חיטוי עצמאי בבית או בבית הכנסת ייעשה כאמור בעזרת חומרים מכילי אלכוהול או תמיסת כלור. יש לעטות כפפות ומסכה ולעבור באופן ייסודי על כל המשטחים בחלל – מהקירות באזור המשקופים שם אנשים רבים נוגעים, דרך המזוזות, מתגי החשמל, כפתורי המעלית, ידיות הארונות, כל השולחנות הכיסאות והספסלים וכל הספרים המשמשים את בני הבית, באי הבית או בית הכנסת. יש לשים לב לאזורים עם דברי מזון ולהדיח בהרתחה את כלי האוכל. שימו לב לפינות בהן אנשים נוגעים בלי משים, תחתית הכיסא או השולחן למשל, אזורי הקיר מסביב למשקופים – בעיקר בגובה ידיהם של הילדים.

5. חטאו את בית הכנסת מדי יום ובין התפילות – בימים בהם מתפללים רבים מבקשים להיכנס בשערי בית הכנסת חשוב מאוד לבצע חיטוי רציף ובתדירות גבוהה של מספר פעמים ביום. בין תפילה לתפילה ובין חילוף במקומות הישיבה, יש לעבור על כל המשטחים ולחטא היטב כל אזור שאנשים בו נוגעים. בכניסתכם הביתה הקפידו לשטוף ידיים היטב מיד.

6. במידה ובחרתם לחטא עם חברת חיטוי מקצועית, למה לשם לב? חברת חיטוי מקצועית תסייע בעיקר במצבים יש צורך בחיטוי של חלל גדול או במקום בו שהה חולה קורונה מאומת. צוותי חיטוי משתמש בשני סוגי מכשירים – האחד יוצר מעין ערפל של חומר החיטוי בכל החלל, השני משתמש בשיטה טכנולוגית שמטעינה את חומר החיטוי במטען חשמלי חיובי ובכך גורמת לו להידבק למשטחים שבחלל. הצוות מגיע עם חומרים חזקים ועדיף לבקש חומרים ידידותיים על בסיס חומר צמחי, כמו "ביוסק". חומר המבוסס על צמח הטימין, שהחומר הפעיל בו נקרא THYMOX, ונמצא ברשימת החומרים המאושרים בארה"ב לחיטוי נגד קורונה. אם החיטוי נעשה ע"י צוות מקצועי המשתמש בחומרים חזקים פי כמה, עליו ליידע אתכם לגבי הנחיות הבטיחות, שהן סגירה של המקום ממבקרים עד לאוורור מלא וניקיון לאחר מכן. היתרון בשימוש בחומר הצמחי הוא החזרה המהירה לשגרה תוך חצי שעה מתום החיטוי.

חשוב לציין כי במקרה ויתגלה חולה מאומת בבית הכנסת, המתפללים עדיין יחויבו בבידוד, גם אם המקום חוטא בחומר שנשאר לאורך זמן. הישמרו על עצמכם במהלך תקופת החג, ושתהיה לנו שנה טובה ובריאה.

רונן עמיחי, הוא מנכ"ל חברת החיטוי וההדברה IPM group

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל דבר הוא פיתרון חלקי ונשמרתם לנפשותיכם
מדען | 16-09-2020 14:46
התפללו בבית