יועמ"ש משרד הבריאות נגד יציאת הישיבות והמדרשות - סרוגים

יועמ"ש משרד הבריאות נגד יציאת הישיבות והמדרשות

השר רפי פרץ שלח היום מכתב חריף לראש ממשלה בעקבות התנגדות משרד הבריאות למתווה שסוכם בממשלה, לפיו תלמידי הישיבות והמכינות ישארו במקום הלימודים, ויחזרו לבית לאחר יום כיפור למרות הסגר

author-image
יועמ"ש משרד הבריאות נגד יציאת הישיבות והמדרשות
  חיים גולדברג/סרוגים

במהלך ישיבת הממשלה בה הוחלט על סגר, דרש השר רפי פרץ, לאפשר לישיבות להישאר במוסדות הלימוד במודל קפסולות עד למוצאי יום הכיפור. שר הבריאות אדלשטיין תמך והממשלה אישרה זאת.

כעת, לטענת השר פרץ, מתברר כי הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות מתנגד בטענה כי זו אפליה ועל התלמידים להישאר בישיבות עד אחרי סוכות או לנסוע עוד השבוע חזרה לביתם.

עוד באותו נושא

מתוך 11 מיליארד: אלו הכספים שקיבלה הציונות הדתית


14

בתגובה, השר פרץ שלח היום (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה ולשר הבריאות ודרש כי ההחלטה שהתקבלה בממשלה צריכה להיות מיושמת.

השר כתב: "הטענה כי ההחלטה מפלה אינה מקובלת כלל וכלל. תלמידי הישיבות והמכינות סגורים בקפסולות, על פי כל ההנחיות, למשך שלושה שבועות רצופים. במוצאי יום הכיפורים יהיו כל התלמידים לאחר "בידוד" מחמיר ביותר, ואין כל חשש בריאותי בחזרתם לביתם".

עוד כתב: "ההצדקה להחרגתם של בני הישיבות והמכינות, נובעת מכך שהם אכן נמצאים במסגרת חריגה. גם כאשר המשק חזר לפעילות סדירה, וניתן היה לשבת בבתי קפה, להיכנס לחדרי כושר, ולהגיע למקומות העבודה כרגיל, תלמידי הישיבות והמכינות המשיכו להיות במסגרת מחמירה של קפסולות, ולא חזרו לשגרה רגילה כשאר האזרחים".

"איש לא הלין על כך שמדובר באפלייתם של בני הישיבות. דווקא כעת, פגיעה בתלמידי הישיבות והמכינות, שנמצאים במתווה מחמיר וחריג, בשם טענת אפליה לטובתם, היא מקוממת".

לסיום כתב: "אני מתנגד לכל שינוי בהסדר שהוסכם עליו בממשלה, ואבקשכם להבהיר כי לבני הישיבות והמכינות יתאפשר לשוב לביתם לאחר יום הכיפורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רברפי, למה תמיד...
מוישיק | 15-09-2020 17:01
רברפי, למה תמיד צריך להקל ולעזור לכיפות הסרוגות? גם התקציבים מוגדלים וגם הקלות? עד מתי ההעדפה הקלוקלת. בושה
2
"יועמש"
משרד בריאות | 15-09-2020 17:49
כנראה נדבק מיועמש עם תיק פלילי פתוח , שמינה את עצמו גם לפ רע קלית המדינה , שנדבק מחרבצ ופרע קליתותה בזחחת . - שהם מעל לחוק ! ומותר להם לרדות בנו ולפשוע כלפיינו ככל העולה על רוחם .
3
בוקר טוב, יש...
בנבנישתי | 16-09-2020 4:12
בוקר טוב, יש דבר כזה הרב רפי פרץ! מגן התורה בשם עצמו שנמחק לגמרי מהפוליטיקה ולא מייצג יותר אף אחד. ניסיון פאתטי לזכות באהדת שומרי המצוות.
4
כל הארץ הזאת...
עם ישראל חי | 16-09-2020 12:42
כל הארץ הזאת שייכת לדתיים ולא ניתנה לכופרים.אז כל מי שלא בעד לתת גז ולעוף מפה.לא לשכח על לומדי התורה הארץ הזאת חיה. יום הדין קרוב מתמיד בעזרת השם.כל אחד יקבל מה שמגיע לו
5
להזכירכם הרב רפי...
ירון שאול | 16-09-2020 23:16
להזכירכם הרב רפי פרץ אמר בראיון מצולם בטלוויזיה שהוא בעד המסתננים וצריך לעזור להם.ואני שואל איזה מין אדם שקורא לעצמו ימני במפלגת ימין יכול לומר דבר כזה בזוי.רפי פרץ וכל שאר המפלגות שקוראות לעצמםימיןהם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך שאין אפשרות לערער עליהן או להתווכח איתם.הימין האמיתי היחיד במדינה הם מפלגת עוצמה יהודית וגם עם זה אי אפשר להתווכח.