כתושב בת עין אני יכול להבין את תושבי קיבוץ ניר דוד - סרוגים

כתושב בת עין אני יכול להבין את תושבי קיבוץ ניר דוד

לפתע עלה בדעתי, בעקבות פרשת "האסי", שמישהו יכול לבוא היום כנגדנו ולטעון ש"השתלטנו" על אדמות ציבוריות של ארץ ישראל ששייכות לציבור כולו. שאין שום סיבה שלא נאפשר לו להתחלק אתנו בגן העדן הנפלא הזה שיצרנו כאן

חדשות סרוגים
כתושב בת עין אני יכול להבין את תושבי קיבוץ ניר דוד
  (צילום: ללא קרדיט)

העיתונאי ואיש הרוח הימני, מוטי קרפל, מתייחס למאבק סביב נחל האסי שבקיבוץ ניר דוד, ואומר כי דווקא כתושב היישוב בת עין, שפעל להפיכתו משממה ליישוב פורח, הוא דווקא יכול להבין מצויין את התנגדות אנשי הקיבוץ להפוך את הנחל לרכוש ציבורי.

הפוסט המלא של מוטי קרפל

אני דווקא מסוגל להבין מצויין גם את הצד של אנשי קיבוץ ניר דוד במחלוקת על נחל האסי.

כשהגענו לפני קצת יותר משלושים שנה לבת עין, הייתה כאן גבעה טרשים שוממה. לא היה כאן עץ. אפילו לא שיח. לכן גם לא היו כאן לא ציפורים ולא ציוץ ציפורים. שום כלום. הערבים העלו ורעו את העיזים שלהם על ההר השומם הזה במשך שנים והן כיסחו כל ציץ ירוק שהצליח להציץ לרגע מן האדמה.

לאחרונה ביקר אצלי ידיד וישבנו על המרפסת שלנו הצופה על כל שפלת החוף, תחת הגפן ולצד התאנה ועוד עצים המתנשאים לגבהים של עשרות מטרים. "כל העצים האלה היו כאן לפני שהגעתם?", הוא שאל אותי. סיפרתי לו.

עוד באותו נושא

קרפל: "עכשיו ילמדו אנשי 'הר המור' על מה מדובר"


61

כשעלינו על הגבעה לפני למעלה משלושים שנה לא היו לנו שום מחשבות על נדל"ן. היה זה אידאליזם ישראלי טהור שהניע אותנו לבוא לכאן על מנת ליישב את ארץ ישראל. נלחמנו במוסדות המיישבים כדי לקבל חלקות של שני דונם, על מנת שנוכל לגדל ליד הבית עצי פרי וירקות לתצרוכת עצמית. רצינו לעבוד את האדמה. בידיים.

כשיצקנו את היסודות לבית שבנינו בדיוק פרץ "השלום" של אוסלו. היה ברור לנו שאנחנו שמים את מעט הכסף שלא היה לנו על קרן הצבי. אבל לא היססנו לרגע. האמנו באלוהי ישראל, לא באלוהי הנדל"ן.

כשהגענו היה זה בעיצומה של האינתיפאדה הראשונה. לא היה כביש עוקף ובכל נסיעה לירושלים היינו חייבים לעבור דרך בית לחם ומחנה הפליטים דהיישה. כל נסיעה כזו הייתה יציאה לקרב עם ילדים ברכב. לא ספרתי כמה פעמים ניפצו לנו את חלונות הרכב. וזה נחשב שיצאנו למזלנו בזול. בהחלט.

הטרור הערבי גבה גם מאתנו מחיר כבד. ארז לבנון הי"ד, חבר היישוב, נרצח בעודו מתבודד עם אלוקיו בחורשה בפאתי היישוב. שלמה נתיב הי"ד, ילד מתוק, בן כתתו של בני יקיר יבדל"א, נרצח על ידי מחבל בן עוולה במרכז היישוב.

עוד באותו נושא

תושב ניר דוד חתך צמיגים למטיילים ששחו בנחל האסי


23

אפשר להמשיך לפרט את כל מה שעברנו ללא סוף. אבל העיקרון מובן. ועדיין לא באנו לגמרי אל המנוחה ואל הנחלה. עברו שלושים שנה. היום היישוב פורח. פנינת חמד עשרים דקות מירושלים. גן עדן בלב ליבה של הארץ הזו. שאלת החלת הריבונות היא כבר שאלה של זמן בלבד. כל חלקה כאן שווה היום מיליונים. ככה, פתאום, בלי שהרגשנו וחשבנו על זה בכלל.

לפתע עלה בדעתי, בעקבות פרשת "האסי", שמישהו יכול לבוא היום כנגדנו ולטעון ש"השתלטנו" על אדמות ציבוריות של ארץ ישראל ששייכות לציבור כולו. שבאנו לכאן בשביל השקעות נדל"ן. שאין שום סיבה שלא נאפשר לו להתחלק אתנו בגן העדן הנפלא הזה שיצרנו כאן, וליתר דיוק שנוצר כאן בלי שהרגשנו.

לך תספר לו את הסיפור.

וכמובן, ישנם הבדלים. הכול מורכב. תמיד ישנם הבדלים שניתן להתמקד בהם. אבל אפשר גם לראות הכול בעין טובה, ולא לנסות ללכת תמיד במידת הדין. ולהבין שהמציאות אז הייתה שונה ולא לנסות לשפוט אותה בקריטריונים של המציאות העכשווית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
105 תגובות - 56 דיונים מיין לפי
1
אתה יכול להרגע...
ש.א | 26-08-2020 11:51
אתה יכול להרגע אף אחד לא יבוא לגעת בבת עין אפילו עם מקל. איך אתה יכול להשוות...?
2
דברי הבל
ליבנה | 26-08-2020 11:52
מטומטם עם קבלות!
מתבייש בשבילך שהגבת בצורה רדודה כל כך
דורון | 26-08-2020 12:13
מה עם להתייחס לתוכן? באמת שאני מתבייש בשבילך
3
אולי פתרון
מיכל | 26-08-2020 11:58
לגבות כסף לא על כניסה אלא על שימוש במתקנים, שבנו ומתחזקים אנשי הקיבוץ.
צריך גם...
עזיאל | 27-08-2020 17:58
צריך גם מקלחות בכניסה שהאורחים לא יזהמו את המיים .
4
הבנת? ...
כשיזרום נחל במרכז הישוב תהיה חייב להתחלק איתו | 26-08-2020 12:04
הבנת?
5
דין גבעת עמל בתל אביב כדין ניר דוד
דודש | 26-08-2020 12:13
ניר דוד ובת עין לא שונות מגבעת עמל בתל אביב
6
,ducv
np | 26-08-2020 12:34
??? החזקתי ממך יותר נבון .... ובקצרה - הטענה של תושבי בית שאן (וכל שאר תושבי הארץ שאינם קיבוצניקים פריוולגים) היא לא על חלקות הנדלן של התושבים עצמם (כשגם על אלו אפשר לדבר) אלא על מניעת מעבר בשטח הציבורי . בקיצור ראש נעץ מתחסד ומתיפיף - מידתיות
אם הטימטום,...
יובל | 26-08-2020 15:21
אם הטימטום, np היה מחלה כואבת, אתה כל החיים היית בגבס.
7
תשאר בשומרון עם הסלעים והטרשים. טמבל.
התן | 26-08-2020 14:15
ממש מהבול
בת עין הוא לא ישוב בשומרון אלה בגוש עציון
ראובן | 26-08-2020 18:22
תלמד ואז תקלל
8
גם בתור חיפאי אני יכול להבין ולחוס על התושבים
צפוני | 26-08-2020 14:20
ניר דוד, כמו מרבית הקיבוצים עלו על הקרקע שהייתה שדה טרשים. השקיעו זיעה וכסף ועכשיו באים אלו שלא עשו כלום ומנסים להשתלט ולהפריע. כואב הלב. לכו תשקיעו (כסף וזיעה) ותיבנו לכם אזורים ופארקים ותהנו שם. תעזבו את הקיבוץ, לא מגיע לכם דבר משם.
לא נכון עובדתית....
מתנחל תומך בניר דוד | 27-08-2020 21:31
לא נכון עובדתית. כל דיפון הנחל מכספי הקיבוץ. אבל זה לא העניין, אי אפשר לחיות בתוך פארק. נסה להציב בית באמצע הירדנית או הסחנה, זה לא אפשרי. שיעזבו אותם לנפשם
הם לא השקיעו...
הסטןריונית | 26-08-2020 20:44
הם לא השקיעו אגורה הם השקיעו חיים שלמים
היה ברור...
עזרא לבית ימין | 26-08-2020 19:26
היה ברור שתושב בת עין ישווה את עצמו למתיישבי הארץ לפני 80 שנים ויותר, שהקימו יש מאין, לא לא יש מעין, שבו בשקט אין שם מקום להשוואה יש חלוצים ויש אוי אוי אוי
הם מחד...
הסטוריה | 26-08-2020 15:59
הם מחד השקיעו אבל מאידח קיבלו מחיקת חובות. אז השקיעו או לא השקיעו? ההבדל בין קיבוץ לעיר שבעיר התושבים לא יכולים לבנות את הנחל איש לא יאפשר להם.
הם לא...
שלח. | 26-08-2020 15:09
הם לא השקיעו אגורה. קיבלו מעל ומעבר. קיבלו חיילי נחל שעבדו עבורם.
9
נחל האסי
בן יעקוב. | 26-08-2020 14:21
קצת מוזר שאדם שהוא עיתונאי חושב וניראה אינטלגנטי לא מבין דבר כל כך פשוט אם בשני הדונם שלך היה עובר נחל אזז 50 מטר מכול צדו שייכים לכלל הציבור בישראל לפי חוקי מדינת ישראל במיגבלות המפורטות בחוק
המבלבל בן...
יובל המבולבל | 26-08-2020 19:12
המבלבל בן יעקב צודק.זה החוק.הקיבוץ נבנה הרבה לפני חוקי המדינה שלא היתה.חפש את תשובת עוזר היועמש לחכ משה ארבל משס.
אין לך...
יובל | 26-08-2020 15:20
אין לך הרבה מושג על מה אתה כותב, נכון ? אבל העיקר לקשקש קישקושים ולבלבל בילבולים
10
ממורמרים כולכם..לכו תפריחו...
אורן יעקובי | 26-08-2020 14:39
ממורמרים כולכם..לכו תפריחו איזה שממה במקום לבכות.או לפחות תנהלו מאבק צודק שיעבור נחל מדהים גם בבית שאן.למה לא? יותר פשוט להציק לאנשים אחרים? צרו לעצמכם את המציאות שאתם רוצים.הליכוד בשילטון כבר כמה זמן?? אבל יותר קל ליילל.ובראש הבת המאוסה והמרירה של דויד לוי.תהפכי את בית שאן לגן העדן שהייתה בימי הרומאים יראה אותך במקום לעבור מפלגות ולילל
11
דורשי צדק חלוקתי יסתפקו בכופר כספי,
אורח | 26-08-2020 14:41
אם הישוב נחשב לעשיר הצדיקים יחמדו חלק מכספי הארנונה לטובת ישובים עניים.
12
שטויות! אנשי ניר...
דוד | 26-08-2020 14:58
שטויות! אנשי ניר דוד בנו את הנחל? הנחל הזה שייך לכולם כולל כל יהודי והוא לא שייך לקיבוץ. אף אחד לא ביקש את הדשא שלהם רוצים את הנחל של כולנו
אתה צודק...
בעד חברי קיבוץ ניר דוד | 26-08-2020 19:45
אתה צודק
למה אתם...
חלי | 26-08-2020 17:37
למה אתם לא מבקשים את החופים של הכנרת ששם השטלטו גם ומבקשים כסף וזה הפך להיות רכוש של מספר משפחות וזה גם שייך לנו חינם
אתה מדבר...
יובל | 26-08-2020 15:18
אתה מדבר שטויות ! היו שם ביצות. היו שם פורעים ותנים ומלריה. בהמשך הנחל זרם לתוך בית שאן, למה בבית שאן לא הפכו את הנחל לפנינה והעדיפו להפכו למחראה ? זו שאלה שצריך להפנות לתושבי בית שאן.
13
די לשנאה. די...
בן בן | 26-08-2020 15:14
די לשנאה. די לקנאה. החוקים מנסים לתת שויון אבל אם השוויון הזה פוגע בבית של אנשי הקיבוץ... אז די. הם בנו. הם טיפחו. הם נטעו. הם מכסחים והם משקים. אם לא תכבדו את האדם מחר יהיו אחרים שיטענו שהדירות של עמידר שבנתה בבית שאן שייכים לציבור. ירצו לגרש אתכם כולל משפחת לוי הנפוחה.. איך תרגישו אז... ... שוב תייללו ותתבכיינו.... די מרוקאים הגזמנתם.
הדירות של...
הסטוריה | 26-08-2020 16:01
הדירות של עמידר יוחלפו בדירות בהיר דוד כי לתושבי בית שאן לא מוחקים חובות אבל לקיבוץ ניר דוד מחקו חובות והרבה. אז מי כאן המרוקאים?
14
המאמר מסביר יפה...
דוד | 26-08-2020 15:18
המאמר מסביר יפה את אנשי ניר דוד מבחינה רגשית, אבל לא ברמה לוגית... בבת עין אין נחל, ולמעיין של הישוב באמת יש גישה לכל ישראל... המים הם משאב ציבורי בניגוד לקרקע שלכם. מה לא מובן?
בול פגיעה...
איתי | 27-08-2020 10:51
בול פגיעה אתי
כל מילה...
י.ל..פרץ | 26-08-2020 20:24
כל מילה בול יפה כתבת
מובן לגמריי....
אתי | 26-08-2020 15:54
מובן לגמריי. צרות עין וחמדנות. הכל שלך הכל זכותך. אני לא תושבת ניר דוד ואין לי חברים שם. ואני לא חושבת שזכותי לנפוש להם בין הבתים. זה מין תכונה מכוערת שפיתחנו כאן. תכונת הבכיינות והחמדנות. אני ממש מקווה שזה ימוגר, כי זה ממש תמונת הישראלי המכוער. זה שגונב מגבות וברזים כי שילמתי הרבה כסף אז מגיע לי מתפרע בכל מקום . וחושב שמגיע לו הרבה ומהכל
15
אנשים עם עין...
יעל | 26-08-2020 15:25
אנשים עם עין צרה. אנשי ניר דוד הפריחו שם את השממה. מי שרוצה לראות תמונות של האסי אז יש תמונות מבניית הסחנה. הנחל אז לא היה כזה מדהים. יותר כמו הביצות בפתח תקווה. עבדו קשה, הקימו ישוב כדי להגן על אדמות הארץ שלא יגזלו עי ערבים. ולא לשכוח את הבריטים שלא עזרו בכלל. עכשיו קמים כמה בית שאנים, שגם עברו הרבה מבחינת הגעה לארץ ועבודה קשה, אבל מה לעשות לא מצאו זמן לפתח את הסביבה שלהם ומתלוננים
16
זה שהאבא של...
שבי | 26-08-2020 15:34
זה שהאבא של הסבא רבה שלי בנה את המדינה הוא לא התכוון שאני אהיה נסיך שממדר אחרים הוא התכוון לחברה שויונית . מותר לכל אחד מבית שאן ועפולה להכנס להאסי כמו שמותר לאחד מהיר דוד להכנס לבית שאן ועפולה. די להתנשאות וליצירת ציבורים מועדפים .זו מהות הפשיזם שמתחזה לסוציאליזם
17
קרפל סובל מליקוי...
גבי | 26-08-2020 15:42
קרפל סובל מליקוי בהבנת המקרא. אם היה לבת עין נחל מים זורמים אז ברור שזה שייך לציבור הרחב שרשאי להכנס אליו בכל עת וללא שערים נעולים. אז קרפל ! טול קורה מבין עיניך והסתכל על ההבדלים בין נחל מים חיים הזורמים כל השנה לבין שטחי אדמה ללא נחל או עם נחל אכזב.
18
אין לך מה...
לירון | 26-08-2020 16:00
אין לך מה לדאוג. המאבק על האסי לא נובע מאיזו שליחות לצדק חלוקתי. זו פשוט צרות עין ושנאה פשוטה שמטופחת במשך שנים עי אנשים שמרווחים מכך קולות וכוח אלקטורלי.
בול !!...
ציון | 26-08-2020 17:12
בול !!
19
לבית שאנשים יש...
הנס | 26-08-2020 16:08
לבית שאנשים יש גם חלקת נוף לטפח, אבל חוץ מימונה וכפיים לא קורה אצלם כלום, מרוקאים מטפחים מטבח לא סביבה.
המסכן אין...
איה | 26-08-2020 16:58
המסכן אין שכל אין דאגות במקום שכל אתה מלא שנאה
20
האסי הוא שטח...
אלי ב | 26-08-2020 16:13
האסי הוא שטח ציבורי, זה כל ההבדל
@כח מילה בסלע...
תמי | 26-08-2020 18:07
@כח מילה בסלע
מי קבע, אתה?...
ציון | 26-08-2020 17:10
מי קבע, אתה? מה אתה היסטוריון, מחוקק, שופט? כדאי שתלמד לעומק את הדברים. האנשים הקימו שם קיבוץ בשנות השלושים לפני קום המדינה. תבדוק מה החוק אומר לגבי אותה תקופה ותפסיקו כבר עם האיומים והצעקות שלכם. אולי יפנו לכם את כל הקיבוצים ויגישו לכם על מגש כסף? קדימה תנסו גם בקיסריה בשכונת העשירים הבנוייה לאורך הים. למה לא? אתם פשוט מביישים את כלל תושבי עירכם ולא מגיע להם. לכו תעשו משהו חיובי למען עצמכם במקום להתבכיין מגיע לי.
טעות לא...
ציפי | 26-08-2020 16:32
טעות לא האסי, המים הם השייכים לציבור, כל הסביב נבנה עי החברים בקיבוץ עצמו ב1936. האסי היה ביצה שבטח לא הייתם נכנסים אליה.
21
בית שאן הם...
בולבול | 26-08-2020 16:14
בית שאן הם מרוקאים וזה מסביר את המצב
גזעני זה...
רחל | 26-08-2020 17:51
גזעני זה מה שאתה
...
כרמית | 26-08-2020 17:03
נו באמת, אפשר כבר לרדת מהעניין העדתי? זה שיש שם קבוצת חוליגנים צעקנית לא הופך את כל יוצאי מרוקו והמזרח לאלימים. קצת הגזמתם!
ענת ...
ציון | 26-08-2020 17:01
ענת מה דע ך חכתוב תשובה עניינית ולא מבזה? הסגנון הזה נמוך ולא מכבד את הכותב.
22
לא מצפה שיצורים...
מרים הנביאה | 26-08-2020 16:31
לא מצפה שיצורים יגידו אחרת, גם אם יש על ראשם כיפה וקוראים להם אנשי רוח.
23
לא להתחלק אלא...
tk | 26-08-2020 16:33
לא להתחלק אלא לחלוק. אז מה אם אנשים ייהנו מתצפית יפה שיצרתם? ייקחו לכם את הנוף? צייקנים.
24
מאז שהרימו לקיבוצניקים...
ענת | 26-08-2020 16:36
מאז שהרימו לקיבוצניקים את האף ושרו להם יפה הבלורית הם מרגישים שהשמש זורחת להם מה....
גזענות ושנאה....
גד | 27-08-2020 10:48
גזענות ושנאה. אתם הגזענים ואתם השונאים. טוב שחשפתם את פניכם
תנוחי ...
תמי | 26-08-2020 18:05
תנוחי
25
רב השוני מהדמיון.אבל...
יוסי שמחוני | 26-08-2020 16:41
רב השוני מהדמיון.אבל האמפטיה נהדרת.הלואי ותשוב הברית שכרת הרב קוק עם כל המתישבים בארץ ישראל.זה לא יבוא משורות גונבי הסוסים ומגלגלי העינים!זה כן יבוא מאנשי ההתנחלויות שיאותו לחיות בתמיכה ציבורית בדיוק כמו כל אזרח בבית שאן ולא ב45%יותר לנפש
26
לא מבין למה...
אזרח ישראל | 26-08-2020 16:47
לא מבין למה כולם מדברים על תושבי בית שאן , ומה איתנו שגרים בנוף הגליל או כרמיאל עכו או לא חשוב כל ישוב או עיר אחרת שכן רוצים להנות מי מימי האסי? שם לא כולם מרוקאים כפי שאני קורא כאן כאילו הם איזה יצורים מוזרים, ברור כל אחד חושב על התחת שלו בלבד.. אז קצת כבוד לכולם
27
מוסיקה רועשת ,ליכלוך...
שרית | 26-08-2020 16:51
מוסיקה רועשת ,ליכלוך ,זה מה שבית שאן תיתן ,
גזענית...
שלם | 27-08-2020 10:10
גזענית טהורה הרי ידוע שבן גוריון חילק את המדינה לאשכנזים קיבוצים וכו. שום דבר לא שייך לכם גם אם השקעתם. נחל זורם שייך לכולם .
נסי איזה...
אסולין | 27-08-2020 7:33
נסי איזה בית שאני שינענע אותך . אולי זה ירגיע אותך.
אנ לך...
מוצי | 26-08-2020 19:19
אנ לך כיף בחברה של כמה בית שאנים סקסים
צודקת ...
במ | 26-08-2020 19:18
צודקת
גזענית ...
פטיש ברזל | 26-08-2020 17:47
גזענית
28
יש הבדל בין ממון בבעלות פרטית לבין שטח ציבורי
ישראל ישראלי | 26-08-2020 17:05
ישנם נכסים השייכים לאומה מפאת חשיבותם ונדירותם .כמו הכותל המערבי וכן גם אזורים שהם חלק מהטבע כמו נחלים חופים ואגמים הם משאב ציבורי שאסור שיוגבלו עי אנשים או גופים פרטיים (תאר לך שתושבי העיר העתיקה בירושלים היו מגבילים את הכניסה לכותל ...).
איזה חרטא...
י.ל. פרץ | 26-08-2020 20:17
איזה חרטא שמעת על ים המלח. הוא משאב ששייך לציבור , אבל על זה אתה לא תלך להפגין מול מדפחת עופר שעושקת את המדינה. כי הם חזקים. ואתה חכם על חלשין
29
גם בבת ים...
מוטי ז | 26-08-2020 17:53
גם בבת ים הקימו ובנו מחול עיר ולא ניתן למנוע גישה לים ללא תושבים גם בימי קורונה. צריך לעשות חלוקה מחדש של המשאבים במדינה .
30
רוצה לשאול האם...
אורח | 26-08-2020 18:01
רוצה לשאול האם דירות עמידר שחמישים אחוז מתושבי העיר בית שאן ועוד עירות נוספות הם גם רכוש ציבורי שאני יכול לדרוש לחיות בהן באותו מחיר? מעניין אה השמח לתשובה
אתה יכול...
קובי | 26-08-2020 20:58
אתה יכול לדרוש ויבדקו אם אתה זכאי, מה הקשר בין זה והפקעה של משאב מים ציבורי?
31
למה ביבי חסם...
רון | 26-08-2020 18:13
למה ביבי חסם גישה לחוף בוילה שלו בקיסריה? החוף שייך לכולם או שלא?
32
כולכם פופוליסטים הכל...
גבי עמר | 26-08-2020 18:33
כולכם פופוליסטים הכל פוליטי מבית מדרש ביבי ותומכיו ואסביר! יש יובל של האסי, מוכר לכולם, אני מרביץ בו הלוך חזור לבד!!!! למעט 150 מטר במקרה הטוב, שם הבריכה של הקיבוץ, כל השאר נושק לחצרות התושבים שהם חצרות פתוחים ומי שמכיר יודע שגם הבתים פתוחים. בוא אשב על החצר שלך בשכונת מול גלעד רוצה אחי מבית שאן??! בוא אמנגל בחצר הוילה שלך במול גלבוע? כן מה חשבתם, בבית שאן מלא וילות עם גינה וגם בריכה במחיר סבבה מהמנהל! נראה לכם הכל שיכונים!??
נכון גבי...
לאה לבית בוכניק | 27-08-2020 13:04
נכון גבי בדיוק. אף אחד לא יסכים שאגיע לנחלתו ואלכלך. תושבי הקיבוצים חיים בצניעות לעומת הוילות שיש לחלק מאנשי הערים כולל עיירות פיתוח ובודאי ביהודה ושומרון וכולל המושבים. אני גדלתי במעברה בבאר שבע, מפרגנת לקיבוצים שבנו והפריחו את השמחה.
33
זה בסדר -...
יסמין | 26-08-2020 20:01
זה בסדר - מי שיבקש את הקרקע שלכם יהיו השכנים הפלסטינים... וברצינות - המדינה הזאת צריכה להיות יותר ברורה מה זה שטח פרטי ומה זה ציבורי.
34
שמיטת קרקעות..אחת ליובל...
שי | 26-08-2020 20:04
שמיטת קרקעות..אחת ליובל מחשבה מחודשת על חלוקת משאבים היא דבר מבורך, אין כוונה לקחת לאדם את יגיע כפיו, אבל גם לא להנציח חלוקת לא שוויונית לדורות..
35
ההבדל הגדול: מעיינות...
א | 26-08-2020 20:05
ההבדל הגדול: מעיינות בת עין פתוחים לכל מבקר. אין סלקציה.
אין סלקציה,...
נעמה | 26-08-2020 23:15
אין סלקציה, ועדיין מזדהה עם ניר דוד.
36
עם כל הכבוד,...
דודו | 26-08-2020 20:47
עם כל הכבוד, יישוב בלב ארץ ישראל כמו ביהודה ושומרון חשוב אלפי מונים מיישוב שנקרא קיבוץ. תושבי יישוב ביהודה ושומרון ברובם המכריע בעלי ערכים יהודים ובשליחות של יישוב ופיתוח ארץ ישראל מבחינה לאומית ערכית והם כוח החלוץ לקראת הגאולה. הקיבוצים כבר לא מקיימים את מצוות יישוב ארץ ישראל.אלה סך הכל חילונים מדושני נדלן שערכיהם חלולים וכיום אין להם שום יעוד ערכי וחבל שהם תופסים שטחים של ארץ ישראל כי אין להם מקום יותר בארץ . לא מעניין אותי אם הסבא רבה של הקיבוצניק ייבש ביצות בעמק יזרעאל ולא מעניין אותי אם הסבא שלו הקים יישובים במסגרת חומה ומגדל או היה בפלמח. כעת על ארץ ישראל לשנות את הכיוון החברתי למדינה שקרובה לחוקי ההלכה ומי שלא רוצה ולא מתאים לשינוי הזה מקומו בברלין
מי שהקים...
מוזיקה מזרחית | 01-09-2020 9:52
מי שהקים את הקיבוצים הביא את משפחתך לארץ. אתה מוזמן לעזוב בחזרה.
37
אדון קרפל מפספס...
אבדוק אביגור | 26-08-2020 21:14
אדון קרפל מפספס פה ובגדול. הדיון בכלל לא קשור לנושא שהוא העלה, ומכאן שההשוואה עקרה ואינה קשורה. כאשר יבין הכותב כי הוא משתייך לאותה אליטה ישנה הלובשת צורה בניאו-מפא'יניקיות שלה, אזיי הוא יתחיל להבין את השבוע החברתי הקשה שהחל עם התנועה הציונית להמשיך עם שכמובן מתוך מקום של הדרה, גזענות וכן, גניבת אדמות המדינה. ההתבכיינות שלו על השקעה בהתיישבות לא מרגשת ולו מהסיבה שכל אחד מאיתנו בחר בעתיד כזה או אחר. אני שולח את הכותב להעמיק בתיאוריות חברתיות, התפיסות קולוניאליסטית אותן הוא מקדם ועוד
38
אי אה החמור
ברונו טגניה | 26-08-2020 22:00
גם חמור עם רישיון....עדיין חמור....
39
הבתים שלכם היו לפני? לא. הנחל היה לפני? יפה.
הגא | 26-08-2020 22:45
.
40
רק לי יש...
נעמה חיים | 26-08-2020 23:11
רק לי יש תחושה שהפוסט הנל נובע בעיקר מסיבות של חוסר הזדהות עדתית?! ולא מרצון טהור להגן ו'למצוא זכות' על תושבי ניר דוד. סליחה ממש, אבל לא מאמינה לך... הטיעון שעמל והשקעה מגדיר למי שייך נכס כלשהוא פשוט לא מוסרי ולא לפי ערכי היהדות. ארץ ישראל שייכת לכולנו לא משנה מי הגיע לפני מי... ולא רק ל40-50 משפחות (אולי יותר.. לא יודעת) שמתגוררות שם. הרצון ה'טוב' שלך עשוי לפגוע באחרים. חבל שזה לא מעניין אותך.. אני חושבת שאסור ללבות שינאה בין הצדדים, המאבק חייב להיות ענייני. אבל פוסטים כאלו מפריעים לעניניות וגורמים לפילוג (ראה תגובות)
41
למסור את נחל...
תושבת האזור | 26-08-2020 23:22
למסור את נחל הקיבוצים לבית שאן!! הייתי שם אתמול, מזעזע, מטונף, מוזנח, מוסיקה חזקה , מדורות פשוט שכונה. שתושבי בית שאן יקבלו ישקיעו ויטפחו את נחל הקיבוצים ככה כולם ירויחו , ויתנו את האפשרות לכניסה לכולם. מה הפלא שחומדים את האסי המטופח והנקי...
עוד מטומטמת...דילגו...
עידית | 27-08-2020 13:22
עוד מטומטמת...דילגו לעבוד ולטפח את הנחל שמגיע לבית שאן שתפסק תרבות החמדנות מגיע לי אני מיסכן..לכו לעבוד
מי שעמל זה...
אסתר | 27-08-2020 9:27
מי שעמל זה תושבי בית שאן ולא רק אתם ולהשכיר צימרים בכסף זה לא מטונף ואין מוזיקה זאת סתם גזענות והנחל הוא של כולם
חומדים?!? על מה...
נעמה | 27-08-2020 0:03
חומדים?!? על מה את מדברת?? המאבק הוא לא לעצמם בלבד. בעניין נחל הקיבוצים יש עוד אנשים שמגיעים לשם חוץ מתושבי בית שאן..
42
שני הבדלים והסבר:...
נמר וורוד | 27-08-2020 6:26
שני הבדלים והסבר: את אדמות הקבוץ רכשו, מבעליהם: לא ''הזיזו'' ''קצת רועי עיזים'' שזה היה שטח המרעה שלהם מימים ימימה, בחסות הכח. והויכוח אינו על המים של האסי: הויכוח הוא על ה''גן פורח'' שהחברים הקימו, בעמל של שנים ובהוצאות כבדות. הרי היו רוצים מים - האסי מתחיל לפני הקבוץ, וממשיך אחריו: יש מים. רק בתוך הקבוץ הוא נראה כה יפה. ואת זה עשו אנשים בשטח ביתם המשותף. למען עצמם. בנחלתם.
לך לעין...
דבי גורן | 27-08-2020 15:54
לך לעין יזרעאל וראה את הזוהמה שמשאירים המטיילים שם. אם לא תחנך את משפחתך לאסוף אשפה ולכלוך גם זה לא יהייה שלך.
ולך למה לא...
עידית | 27-08-2020 13:19
ולך למה לא לתת לאסי לזרום אל מחוץ לקיבוץ לעבר בית שאן וחברים שם סינה מספר שתיים. ?..למה צריך דווקא להיכנס לתחת של התושבים..הרי אתם יודעים בדיוק מה זה תרבות הישראלי המנגל והרעש והליכלוך עד השמים קחו את הרעיון קבלו מימון מהמדינה לעיירת פיתוח של 100 שנים ותפתחו כמובן בתנאי שהכסף לא יכנס לכיס של השולט בעיירה והוא יקנה עוד וילה בבית שאן כמו שאמרתי שהחמדנים יקחו את הנחל שמעבר לקיבוץ ויהפכו אותו חסינה של בית שאן אלא מה זה קשה.. הרבה יותר קל לחמוד משהו שכבר מטופח.. או הרבה יותר קשה לעשות כי כסף שיגיע נניח מהממשלה לפיתוח יגיע לכיס של מישהו בעירייה והופ עוד וילה..בערך על אותה שיטה של שרה וביבי
הנחל נגמר שנייה אחרי הקיבוץ..
חייל דוס | 27-08-2020 10:11
לך תבדוק אחרי הקיבוץ המים עוברים לבריכות דגים
43
זה רק המרוקאים המקופחים שמזכירים את הערבים
יואב | 27-08-2020 7:02
כמה דימיון בין שתי אוכלוסיות שלא התחברו ולא יתחברו, יש להם געגוע למשהו שלא היה קיים ולא יהיה קיים!!! שחררו אותנו מקופחים עלובים!!!
44
מתפלא עליך ר'...
אריאל | 27-08-2020 9:16
מתפלא עליך ר' מוטי קרפל. אני בניתי ישוב אחר ללא נוף ככ ובמקום די צחיח. נתתי את נשמתי , ילדי גדלו ללא חברים, גרנו בקצה העולם. ישוב נפלא. מה לעשות לא הלכתי לגור על שפת נחל. אבל הנחל שהוא משאב ציבורי שייך גם לי. כשאצא מביתי במדבר ואלך לנופש אני רוצה למצוא איזה נחל נחמד, קצת לשנות אווירה. להנות מיופיה של הארץ. אה שכחתי לומר מדבג יש עוד הרבה כאן, מי שרוצה מוזמן לתפוס חתיכה, אבל נחלים אין כמעט. אל תקחו את כבשת הרש. חוץ מזה אםשר למצוא פשרה ולמצוא דרך שטובה לכולם. אל תרד לרמה זו, אני בטוח שאצה הגבה יותר מעמיק ממה שנכתב. באהבה
45
בית שאן הוקמה אתמול?
חייל דוס | 27-08-2020 10:16
כאילו שתושבי הקיבוץ הקימו את המקום בעמל ויזע ואילו תושבי בית שאן באו אתמול.... מי שהפריח את השממה הם תושבי בית שאן המרוקאים עם בוס אשכנזי מהקיבוץ!! גם תושבי בית שאן חיו 40 שנה בחור שכוח אל (עד היום זה לא מציאה) ועבדו בשדות ההבדק הגדול הוא שתושבי הקיבוצים קיבלו קרקעות בחינם מהמדינה ומשכורות שמינות ואילו התושבים בבית שאן שכר מינימום בלי שום תנאים... וכשהקיבוץ נכנס לחובות המדינה כיסתה מליארדים אבל לא את המינוס של תושבי בית שאן... כשבית שאן רצתה להתפתח הקיבוצים באזור התנגדו והשאירו אותם תקועים
לגב' עידית (אגב...
יהודי שפוי | 28-08-2020 2:13
לגב' עידית (אגב לפי הגמרא עידית זה הכי משובח) ואכן את חשה עצמך אשכנזיה משובחת ומיוחדת..טוב לפחות את לא מסתירה זאת.. זה שאביך היה מן המיעוט האשכנזי שהיה עמל כפיים לא מעיד על מרבית האשכנזים שהיו כאן בקום המדינה שהיו בעלי מעמדות ומשרות בכירות.. אולי תראי את התחקירים הרבים שנעשו על עולי המזרח בקום המדינה והיחס של שלטון מפאי האשכנזי אליהם כמו בסדרה מעברות לפני שאת פוצה את פיך המתנשא ...העוול שעשיתם לא יכופר לעולם.. הרעיון הקיבוצי שהנחלתם כשל להכניס את המדינה לחובות ולעומת זאת מה שגרם לפיתוח המדינה אלו כל עובדי הגפיים סוללי הכבישים עובדי הבניין והפועלים הפשוטים שרובם יוצאי עדות המזרח זה שהייתם היוזמים להקמת המדינה כי היה לכם הכסף והאמצעים לא נותן לכם בעלות על כל הארץ פה!! כמו שהארץ שייכת לכולם כך גם הנחל שייך לכולם!!!! לא נח לך את מוזמנת לחזור לאירופה שם יש הרבה נחלים ונהרות שרוחצים בהם אשכנזים בהרי עור ומתנשאים כמותך!!!!
אדיוט לך...
Zooארצנו | 27-08-2020 18:51
אדיוט לך תלמד את ההיסטוריה של הציונות ומדינת ישראל
חמור שבא...
עידית | 27-08-2020 13:12
חמור שבא מתרבות התן לי ומגיע לי...העובדה שהקיבןצניקים משגשגים ואילו האינדיאנים מחללים מספרת את כל הסיפור ההורים שלי ניצולי שואה מעפילים עצורי קפריסין עברו חיטוי כימיקאלי רעבו ללחם גרו בתחילת הקיבוץ באוהלים עבדו מהבקר עד הערב את אבא שלי זכיתי לראות פעם בשבוע כי עסק בעיבוד בשדות רחוקים ולא הייתה תחבורה ישן שם בשדה אוכל כלום..וכן הלך ליערות הפיתוח לפי צו השעה ללמד ולעזור לעולים הפרימיטיבים גם להשתמש בשירותים והיגיינה...עכשיו ראה את ההבדל בין תרבות אני מיסכן מגיע לי וואלה שעברו מחנות מוות שחזרו כשהם כ 25 ק''ג מלאים בחולי אובדן משפחה קמו מהנורא והקימו קיבוצים מעולם לא שמעתי את ההורים שלי אומרים אני מיסכן מגיע לי להפך אחרי יום עבודה ארוך עוד התייחסו לשיפור התנאים ומה שלא הוספק ביום העבודה אז קיבינימאט לכו לעבוד ותפסיקו להצביע לחמור הזה האשכנזי ששולט בכם..ומחרבן אתכם ביחד את המדינה..בהחלט דומים לכודים של אפריקה..תן לי אני מיסכן ובטלנים סופר
לפני...
דבי | 27-08-2020 12:49
לפני שאתה מגיב אני ממליצה שתקרא על תולדות הקיבוץ בויקיפדיה. אני בטוחה שזה ירענן את נקודת המבט שלך. מה שאכן עצוב הוא שבית שאן לא נראית מציאה. קרובת משפחה שלי טיילה בין שכונות העיר והצטערה מאוד לראות שאין עצי צל, אין טיפוח ואין ירק. אולי המאבק של תושבי בית שאן צריך להיות להזרמת מים בנחל שעבר אצלם בזמנו ויובש (גם זאת למדתי בויקיפדיה) ולטיפוח הסביבה בעירם. אני די בטוחה שגם אנשים מבית שאן לא היו רוצים שבחצרות בתיהם יתהלכו אנשים זרים, לא משנה עד כמה הם נחמדים.
46
האסי שלנו
עזיאל | 27-08-2020 14:24
מילה בסלע . האשכנזים לקחו את המקומות הטובים אמרה , היום גרושתי , האישה המרוקאית . הבאתי אותה למצפה בית אשל . לא שכנע אותה . במושב של הורי , יצא אבי לחריש לילה עם מאוזר או סטן . פתאום צצה אוכלוסיה של מניע לי בשם מעברת מנסי בהחלטת מדינה הפקיעו לנו את אדמות המושב לצורך הקמת ישובי התענך ואיש לא צייץ הציעו למעברה להתפנות ולקבל נחלאות בחבל החדש ומעטים הסכימו . הנותרים עשו הפגנות וכתבו בשלט לתאי גזים אתם שולחים אותנו , לאלה שהסכימו חילקה הסוכנות פרגיות והמדריכים הסבירו להם שבקרוב יגדלו ויטילו ביצים . למחרת נמכרו כל הפרגיות בשוק של עפולה . קבוצה שחולצה מהרי האטלס הכניסה בלילה את בעלי החיים לבית , זיתים כבשו באסלה . באין תחבורה מסודרת רכב מדריך מהמושב על סוסה , וכשהיגיע ירד וקרא -- הביתה בובה , חזרה הביתה ואשתו הסירה ממנה את האוכף ונתנה לה לאכל ולשתות . חלק מהישובים מיטב ועוד הפכו עם הזמן את המקום לגן פורח , אך אחרים המשיכו לרטון - מגיע לנו , להם יש , וכדומה . מזל שלו תבעו את הברכה שהמושב לא בנה אלא השתלט עליה .
47
בת עין מזמן הפך לשוק נדלן זה ידוע
פלוני | 27-08-2020 18:17
ואכמל
48
''להפוך את הנחל...
אלעד סויסה, עו''ד | 27-08-2020 21:10
''להפוך את הנחל לרכוש ציבורי''- הנחל מעולם לא היה פרטי וגם לא יהיה כזה...
הנחל לא היה...
זוכמיר | 27-08-2020 22:27
הנחל לא היה נחל: הוא היה אל - עסי: הביצה. עם קנים ויתושי קדחת, מפגע שכולם התרחקו ממנו. באו החלוצים ובדם, יזע ודמעות הפכו אותו לנחל שאנחנו מכירים היום. באו אחרים מפה ומשם וצועקים: סליחה זה שלי!
49
הבל הבלים
ד | 27-08-2020 22:49
ג
50
השאלה היא האם בת עין הוקמה בכספים ציבוריים?
אזרח סוג ג | 28-08-2020 6:26
אם כן, אם בת עין הוקמה בסיוע של כספים ציבוריים. אם אזרחי המדינה מימנו תשתיות, מבנים ציבוריים וסיוע שוטף אז אתם לא פרייבט פרופרטי.
51
שטויות. לא מדובר על הקרקע אלא על רכוש ציבור
איתי ק. | 28-08-2020 9:21
חוק המים מקנה בעלות על מקווי מים ונחלים לכל אזרח ישראלי. זה רכוש הציבור. זה הכל. זה ממש לא דומה לקרקע (אדמה) הפרטית בבת עין. הנה משל: בבת עין הכבישים שייכים לציבור. מה יעשו תושבי ישראל אם גם בבת עין יבואו התושבים וישתלטו על הכבישים הציבוריים, ויחסמו אותם לכל מי שאיננו תושב? ברור שזה בלתי אפשרי! בקיצור, מחשבותיו של הכותב המכובד לא הבשילו עדיין סופית משום שהוא נמצא בשנים האחרונות בתהליך איטי אך עקבי של טרנספורמציה להפוך לאחיו התאום של זכריה בן אבקולס... לכאורה, הכל התחיל אצלו בביקור שכנוע של השבכ לרגל תג מחיר.
52
זה לא רק...
שלום | 28-08-2020 19:43
זה לא רק נחל אסי מה קורה מסביב לכנרת
53
כדאי לאדון קרפל...
חיים | 29-08-2020 22:33
כדאי לאדון קרפל לפתוח את המפה והחוזה ולבדוק. האדמה שאתה גר עליה לא שייכת לך. המשבצת של הבית מוחכרת לך והשאר שטח ציבורי.
54
יש לאפשר הטיית...
אסי | 01-09-2020 22:20
יש לאפשר הטיית שלוחה של נחל לכיוון בית שאן וליצור פארק ענק לטובת תושבי בית שאן ושאר המטיילים. כך ירד הלחץ מהקיבוץ. במקביל לפקח על הנקיון והסדר ולאפשר כניסה של כל אזרח לכל מקום. לא ייתכן שאזרח תושב ניר דוד יוכל לטייל בכל מקום בארץ ואזרח אחר יגיע רק עד השער של ניר דוד. יש לאכוף את הסדר. אם הרומאים הביאו מים עד בית שאן קטן עלינו ליצור את השלוחה של חצי קמ עד שם. העיקר שלא תהיה מלחמת אחים. איפה מצוות הכנסת אורחים. ומצד שני מה ששנוי עליך אל תעשה לחברך. צריך לחשוב ישר.
55
באסי, החלה התיישבות רצופה לפני 6000 שנה ותמיד
AS | 27-10-2020 9:53
היה אזור פורה עם אוכלוסיה עניפה. למעשה ישנן עדויות להתשיבות באזור עבדיה הסמוך מאד לאסי, מלפני מיליון שנה. כל אלה מעידים כאלף עדים, כי שממה לא היתה באזור ותמיד המקום היה מאוכלס. לפני כ 15 שנה, החילטו בקיבוץ לאסור על כניסת זרים, כחלק משיקול כלכלי גרידא, האם הציבור צריך לשתוק?
56
עדיף שלא תדברי
המתנחלת מדברת | 28-06-2023 12:11
הבחורה מההתנחלות האלימה מעזה בכלל לפתוח את פיה אודות זכויות אדם. חלאת אדם