אחרי נזק של מיליונים: שר התרבות בהפתעה משמחת למוזיאון שנשדד

אחרי נזק של מיליונים: שר התרבות בהפתעה משמחת למוזיאון שנשדד

לאחר הפריצה המצערת, במהלכה נגנבו והושחתו עשרות פריטי אמנות נדירים. שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיע הבוקר (ה') למוזיאון וילפריד בקיבוץ הזורע והפתיע בסיוע מיידי "נעשה הכל כדי לסייע בכך שהיצירות יוחזרו", מסר טרופר 

author-image
ההפתעה המשמחת של שר התרבות למוזיאון שנשדד

שר התרבות והספורט חילי טרופר, הגיע הבוקר (ה') לחזק את מוזיאון וילפריד בקיבוץ הזורע, ממנו נשדדו השבוע עשרות חפצי אמנות נדירים בשווי של מיליוני שקלים.

השר טרופר שנכח במקום וראה את הנזק הרב שנגרם, הבטיח למנהלי המוזיאון סיוע כלכלי מיידי אחרי היממה הקשה שחוו "הבטחתי כי נעביר באופן מיידי סיוע כלכלי למוזיאון, כמו כן, הדגשתי בפניהם כי אעשה ככל שביכולתי כדי שהיצירות יחזרו", מסר השר טרופר.

בנוסף לכך טרופר פנה הבוקר במכתב לשר לביטחון פנים בבקשה לתגבר את השמירה והאכיפה סביב המוזיאונים ברחבי הארץ וכמובן לחקור את נושא הפריצה באופן יסודי כך שהיצירות יוחזרו לאלתר.

כזכור בליל רביעי האחרון, עשרות חפצי אומנות נגנבו מחדר תצוגת הקבע של אוסף מוזיאון וילפריד ישראל בקיבוץ הזורע.

עשרות פריטים מהאוסף של וילפריד ישראל עצמו, , שנחשבים לנדירים במיוחד נגנבו. בנוסף פסלים וכלים אחרים, שאותם הפורצים לא גנבו-הושחתו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

לאחר השוד המצער, נכתב בדף הפייסבוק של המוזיאון: "הסיוט הכי גדול שיכול לקרות למוזיאון, קרה לנו הלילה. המראה של החדר השדוד מעלה תחושה איומה של אלימות ורוע, וכמובן התהייה מי יכל לעשות מעשה כל כך נורא. צוות המוזאון וחברי הקיבוץ עדיין מעכל את התקרית האיומה וטרם ברור הקף הנזקים הכספיים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 04-03-2022 7:04
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף