מדוע בנט מכריז שירוץ לרשות הממשלה? - סרוגים

מדוע בנט מכריז שירוץ לרשות הממשלה?

נתניהו יודע שלבנט אין סיכוי אמיתי להחליף אותו כל עוד הוא עדיין במשחק, בנט כרגע נוסק בסקרים למספר דו ספרתי ואת המגמה הזאת נתניהו רוצה למנוע כמעט בכל דרך, אז מה הפתרון של נתניהו?

מדוע בנט מכריז שירוץ לרשות הממשלה?
  נפתלי בנט (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

נפתלי בנט הודיע שיגיש מועמדות לראשות הממשלה במקרה שיתקיימו בחירות בקרוב, מבחינת בנט זה משהו שעליו הוא לא יכל לחלום לפני כמה חודשים, מי דמיין שמנהיג המפלגה הקטנה ביותר בכנסת כעת- יהיה בסקר של אולפן שישי כאפשרות של מחליף לנתניהו לצד גנץ, לפיד ואייזנקוט (שלא לדבר על כך שהוא זה שהשיג את מידת ההתאמה הגדולה משלושתם כשאפשרות הייתה הוא או נתניהו, והיה הקרוב ביותר לנתניהו), מבחינה פוליטית תקופת הקורונה היא תור הזהב של בנט מבחינה פוליטית.

אבל בנט מן הסתם יודע שהגשת שמו כמועמד לראשות הממשלה- תגרור במוקדם או במאוחר מתקפת ענק מבלפור שם הופעל כבר שנים מערך משוכלל של עריפת ראשי מתחרים פוטנציאליים מימין (במיוחד נגד סער לאחר הפריימריז האחרון) ואם לבנט אין סיבה טובה להאמין שמשהו טוב יצא לו מההכרזה הזאת- הוא סתם מאבד את עצמו לדעת.

עוד באותו נושא

סקר: הליכוד בשפל חדש של מנדטים; בנט ממשיך לנסוק


62

אז האם באמת בנט כ"כ מתלהב מהסקרים המחמיאים ולכן החליט להגיש את מועמדותו? ייתכן, אבל אדם למוד אכזבות פוליטיות כמוהו- צריך לדעת שסיכוייו לקבל את המנדט מהנשיא לא גבוהים במיוחד, ואפילו אם יקרה הפלא- תשבו שניה ותנסו לחשב עם אילו 61 חתימות בדיוק ירכיב בנט ממשלה (גוש הימין לשעבר- לא יכיל 61 ככל הנראה ברגע שנתניהו אינו מנהיג אותו, כחול לבן לא תערוק שוב, וליברמן לא ישב עם החרדים), מה בנט ירוויח בכל זאת?

ראשית בכך הוא מנטרל את המוקש של השאלה "על מי ימינה תמליץ" כל תשובה הייתה מסבכת אותו פוליטית ומציירת אותו כשמאלן/ביביסט, אבל אם יאמר שהוא ממליץ על עצמו- גובה הלהבות שייפתח עליו הליכוד בבחירות יהיה מתון יותר מאשר אם היה אומר שימליץ על גנץ למשל. שנית- זה בעיקר איתות ליום שלאחר נתניהו, בנט רוצה לסמן כבר כעת כי הוא שואף להנהיג את המחנה הלאומי לאחר שנתניהו יפרוש, לצורך כך יש לעשות שרירים ולהכין את הקרקע כבר עכשיו, ולא לחכות ליום הזה, גם אם הוא עוד רחוק (כפי שכתב עקיבא נוביק: "יצמחו שערות בכפות ידינו לפני שמפלגת הציונות הדתית תצמיח ראש ממשלה").

צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

נתניהו יודע שלבנט אין סיכוי אמיתי להחליף אותו כל עוד הוא עדיין במשחק, אבל עדיין בנט כרגע נוסק בסקרים למספר דו ספרתי, ואחד הסקרים של פרופ' קמיל פוקס אף הציב אותו על 19 מנדטים (!), ואת המגמה המדאיגה הזאת נתניהו רוצה למנוע כמעט בכל דרך, אז מה הפתרון של נתניהו?

להערכתי עומדות בפני שתי אפשרויות (לפחות) כדי לשבור את הגל עליו עלה בנט:

1. למשוך את הממשלה עם כחול לבן כמה שיותר זמן, ולקוות שהמגמה לטובת בנט (וגם הקורונה) תדעך עד אז. ריאלי, אבל קשה ליישום (אין יום שלא עובר בלי חילופי אשמות בינו לבין כחול לבן), ולא בטוח שזה יעבוד.

2. אם הייתה בידו אפשרות בחירה- הוא מן הסתם היה בוחר באפשרות שתיכף אביא, מה הבעיה? שהאפשרות הזאת לא תלויה בו. האפשרות היא כזאת: נתניהו יפרק את הממשלה הנוכחית וייזום קואליציית ימין צרה, עם שני עריקים (הוא יקווה שלאחר שחברי כחול לבן נפגשו איתו מקרוב וראו שהוא פחות מפלצתי ממה שדמיינו- אולי חלק מהם יאותו להישאר), ואז יבוא הטלפון לימינה, ואז כל תשובה שייענה נפתלי בנט תתקיל אותו- אם הוא יסכים, אזי בבחירות כל הללו שמאמינים שהוא התקווה הימנית במקום נתניהו יעזבו אותו שהרי ברגע האמת הוא הלך עם נתניהו, ואם יסרב, הליכוד בקושי יצטרך להשתמש במערך ההסברה שלו, מי ירצה להצביע לאדם שבידו היה למנוע בחירות והוא דחה את האפשרות הזו מעל פניו?

השמאל אולי יעריכו אותו על כך (כי מנע קואליציה מנתניהו) אבל עדיין רובם יעדיפו את המפלגות שלהם. כפי שאמרתי האפשרות הזו היא חלום בעבור נתניהו, אבל היא קשה בהרבה ליישום ומסוכנת יותר, ראשית בגלל הח"כים מכחול לבן, זו תהיה חתיכת עבודה לשכנע אותם, שנית כי גם חלק מהאשמה בבחירות המוקדמות תיפול עליו- הוא פירק את הקואליציה.

בנט ונתניהו לפני פירוק הבלוק (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

לסיכום: כרגע נתניהו מחכה להתפתחויות בסקרים, בבחירות הבאות הוא יעמוד מול איום נוסף, והפעם מימין, איום שכרגע מוכן ללכת על כל הקופה, כי בסיבוב הזה- זה הכל או (כמעט) כלום בשביל ימינה ובנט.

 

דביר פורת, בן 15, עולה לכיתה י' ב"נתיב מאיר", דתי לאומי, כתב צעיר במגזין אותיות וילדים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרעיון הוא למשוך מצביעי מרכז שקצו בביבי
הירש | 13-08-2020 18:49
במרכז-שמאל אין היום כתובת,אין מפלגת אווירה. גנץ סמרטוט ריצפה. לפיד וליברמן הם מה שהסמרטוט אוסף.... מצביעי אופנה ,מי שלא רוצה ביבי ומחפש משהו חדש יכול לראות בבנט אופציה ,בתנאי שיכריז שהוא מועמד לרהמ ולא סיעת לויין של ביבי.
2
ציקי
נועם | 14-08-2020 11:17
ציקי יובל יהושע
3
זה משיחיסט וזה...
אריה | 14-08-2020 18:21
זה משיחיסט וזה מושחת. הילכו אהבל ומושחת יחדיו?
4
דביר, איזה ניתוח...
מיכל | 15-08-2020 15:43
דביר, איזה ניתוח מרשים. יישר כוח!
דביר פורת
נעם פורת | 12-10-2020 13:39
דביר פורת הוא בן דוד שלי וגם הוא דוד של אבא שלי שהוא מספר4 במפלגת נעם