סגן השר החרדי באולפן: "מנסים לפשר בין הצדדים" - סרוגים

סגן השר החרדי באולפן: "מנסים לפשר בין הצדדים"

על רקע המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן סביב התקציב, סגן השר אורי מקלב אמר כי יהדות התורה "פועלת בניסיון לתווך להשפיע וגם להעמיד דרישות. התקציב צריך לתת חמצן לרשויות"

סגן השר החרדי באולפן: "מנסים לפשר בין הצדדים"
  (צילום ועריכה: יוחנן בלייך)

על רקע המתיחות הקואליציונית סביב נושא התקציב, סגן שר התחבורה אורי מקלב התייחס היום (חמישי) באולפן סרוגים למשברים ואמר כי הוא "מנסה לפשר בין הצדדים". עוד התייחס להצעתו לימינה להצטרף לקואליציה, על רקע ההתנגדות של סיעתו לפסקת ההתגברות אמש.

"זה לא הפתעה, זו הזמנה מתמשכת" טען מקלב. "אולי זה היה מפתיע שזה הגיע אחרי ההצבעה. אני חושב שגם בימינה הבינו שמהאופוזיציה אי אפשר לעשות הרבה. אם הם רוצים להשפיע על נושא פסקת ההתגברות – שאנחנו תומכים בה – הם חייבים להצטרף".

אם אתם שותפים לזה, למה לא הצבעתם בעד? 

"התשובה הכי ברורה – אנחנו לא תומכים ביוזמות האופוזיציה, גם אם הם דברים טובים. המטרה היא לייצב את האופוזיציה, ובשביל זה צריך שהקואליציה תהיה אחידה. אם כל אחד מצביע ובורח, לא יהיה הרבה זמן עד שהקואליציה תתפרק. גם אנחנו היינו חלק מהמשחק הזה, לאתגר או לא, בעד ועדת חקירה ונגד – אבל כבעלי נסיון, וכמי שלא נמצאים במאבק שבין כחול לבן והליכוד, ראינו שמזה לא יצא שום דבר".

איילת שקד אמרה שיכלתם לנקום בכחול לבן על החוק לאיסור טיפולי המרה שעברה על הראש שלכם.

"אני מאד מעריך את מה ששקד עושה, אבל זו אפילו לא הצעה של הקואליציה. אין לזה סיכוי והיתכנות. אם אנחנו רוצים, הקואליציה צריכה להיות יחד. הרי גם אם ימינה תצטרך לכל החקיקה, גם אם הליכוד וש"ס יתמכו – עדיין אין לזה רוב. מותר לאופוזיציה לאתגר, אבל אני לא צריך לשחק במשחק הזה. גם אני יכול לאתגר, יש לנו הצעת חוק מוכנות. בגלל פסקת ההתגברות כמעט ולא נכנסנו לקואליציה. זה כלים פוליטיים, ולא מעבר לזה".

"אני חושב שימינה צריכה להיכנס לקואליציה, ואני חושב שהגיע הזמן שזה יקרה" הבהיר מקלב. כשנשאל על האפשרות של ממשלת 61 עם ימינה, אמר כי "אנחנו עוד לא יודעים אם כחול לבן יצאו או לא, אבל כתוספת לקואליציה עם תפקידים טובים – זה יכול לקרות. אנחנו אז לא יכולנו להיכנס מול נתניהו והליכוד בעניינים פרסונליים, זה לא היה דברים שעל הסף דחו. אם היינו רואים ניכור היינו אומרים שאנחנו רוצים שהם יהיו".

"אנחנו מנסים לפשר בין הצדדים"

בהמשך התייחס למאבקי התקציב בין הליכוד וכחול לבן, זאת על רקע ההצהרה של ראשי מפלגתו כי יתנגדו להקדמת הבחירות. "אנחנו מנסים להיכנס כבר עכשיו, בניסיון לתווך, גם להשפיע וגם להעמיד דרישות בעניין הזה" אמר. "הנושא במחלוקת הוא כבר לא חד שנתי או דו שנתי, זה לקיים את התקציב שיש ולתת חמצן למשרדים שמשוועים להם, בעיקר אלה שהסטנדרטים לא מתאימים להם, הרשויות המקומיות וכו'".

עוד באותו נושא

החרדים בקריאה לנתניהו וגנץ: "לעצור את הבחירות"

אבל אתה יודע מה הטענה, החרדים רק רוצים את התקציב לישיבות כדי שלא יקרסו.

"אני לא רואה את זה כטענה, אני רואה את זה כמחמאה. בחירות או לא בחירות, אנחנו מעוניינים במהות של הדברים. טועה מי שחושב שזה רק תקציב לישיבות – זכותנו לדרוש את זה בתור הדבר המרכזי במערכת החינוך. אבל אנחנו לא מבקשים יותר ממה שהיה ב-2019. גם שיפוצים בבתי ספר, תוספות תקציבים, ותכניות רבות לא יכולות להתממש. בכל יום שהממשלה עוברת ללא תקציב, היא פוגעת בעצמה".

"ההגבלות על בתי הכנסת – מאד דרקוניות"

במענה לשאלה על פתיחת בתי הכנסת אל מול אולמות התרבות, מקלב אמר כי "ההגבלות של בתי הכנסת הן מאד דרקוניות. אני חושב שלא מבינים שאי אפשר עם רק 10 אנשים – אמנם זה מניין, אבל תמיד יש מקרים שאחד צריך לצאת, או אחד שמאריך יותר מהשני. הם תפרו חליפה ליתום – אמרו שצריך 10 למניין, זה המינימום, יסתדרו עם זה, אבל לא התייחסו להבדל בין בית כנסת של 50 מ"ר לבית כנסת של 200 מ"ר".

"בסופו של דבר אנחנו צריכים להיזהר. אני לא מסתכל על מה שקורה במקומות אחרים – רק בגלל שפתחו מסעדות אז גם אני צריך?" סיכם. "אני מקווה שבהנחיות הבאות יהיו הרחבה לבתי הכנסת, אבל בסופו של דבר אנחנו שומרים על עצמנו ולא צריכים דווקא את ההנחיות הממשלתיות. כמו בכל העולם, גם אנחנו סגרנו את בתי הכנסת תקופות ארוכות, כולל חגים. אנחנו מקווים שהתפילות שלנו לקב"ה יגיעו מהר יותר מתוך שברון לב ודאגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חרדים דואגים למיליונים...
חי | 07-08-2020 11:45
חרדים דואגים למיליונים שיעצרו ביגלל בחירות.רק בנט
2
הערים האדומות הן חרדיות אבל אסור לדבר על זה.
בהפגנות אין הדבקות | 10-08-2020 12:51
תתת