שר החינוך, הרב שי פירון, לא אוהב את שיטת הבחינות הנוכחית שמקשה את חייהם של התלמידים בישראל. אחרי שהתקבלו תלונות על הבחינות במתמטיקה ועל הקושי בבחינות בהיסטוריה, שר החינוך מבטיח לשנות את השיטה מהיסוד, ולא מהסס לומר: טעינו.
"אני מ ת ח י י ב לבחון כל טענה הנוגעת להגינותן של הבחינות. הבדיקות תהיינה חדות ושקופות תוך הפקת לקחים לעתיד. בד בבד, במידה והבחינות היו קשות יתר על מידה, נמצא דרך שלא תפגע בתלמידים", כתב הרב פירון בפייסבוק.
● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן
"זה לא סוד. יש לי בעיה עם עודף מדידה הבוחנת שינון. תלמידים רבים מידי עסוקים בלימוד מתוך "מיקודיות" או "תשובונים" – והם מצפים לשאלה שכבר ראו. הדקלום, השינון המוגזם אינם חשובים בעיני. אכן – הם הבסיס אבל הם לא מטרת הלמידה.
"צריך לשנות את השיטה, מן היסוד.
"יותר עבודת צוות, עבודות חקר, דו""חות וכו'.
"יותר הצגת נושאים – כהרצאה בפני הכיתה".
שר החינוך מסביר כי הוא לא נגד בחינות, אבל "לא מאמין בבחינות במתכונתן הנוכחית. הן הפכו למהות הלמידה. הייתי שמח אם היינו משוחחים יותר, חושבים יותר. זה לא במקום הבקיאות בחומר הנלמד. אבל – הפרטים צריכים להיות בסיס לדיון עומק. ובעיקר הם צריכים לעורר השראה ולכוון את החיים העתידיים שלנו".
לדברי הרב פירון, "ניסוח השאלות הוא עניין חשוב, אך חשובים יותר שאלות העומק המעוררות ומניעות אותנו למקומות אחרים. כיצד תשפיע היווצרותה של הלאומיות החדשה באירופה על תפיסתם של התלמידים את מדינת ישראל? כיצד ישפיע חזונו של הרצל על עולם החלומות ("אם תרצו אין זו אגדה")? על הנאמנות של האדם לחזונו (אלטנוילנד) ובעיקר – על הבנת שורשיה של הזהות הלאומית שלנו? זה צריך להשתנות. ואנחנו נשנה.
"והערת שוליים, לא רק התלמידים שלנו 'אשמים'. הרגלנו אותם. הכל "לעוס", "ערוך", "מוכן לעיכול". אבל החיים מאתגרים ויש בהם קשיים. אולי שגינו?", חותם שר החינוך את דבריו.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים