אז מה עושות האיילות בלילות? סיור לילי בספארי - סרוגים
טיולים, צאו לטייל, תוכן שיווקי

אז מה עושות האיילות בלילות? סיור לילי בספארי

בספארי מנסים להתאים את הבילוי למצב החדש ומאפשרים השנה לבלות בספארי גם עד תשע וחצי בערב, ובכך לגרום למבקרים גם ליהנות מבילוי בשעות הנעימות יותר של היממה וגם לשמור על ריחוק חברתי תוך בילוי מרגש וייחודי

אז מה עושות האיילות בלילות? סיור לילי בספארי
  צילומים: ים סיטון

אז מה עושות האיילות בלילות? זו כנראה שאלה ששאל כל ילד ישראלי משחר ילדותו. בתור ילדים הסתפקנו בתשובה המקסימה של לאה גולדברג בביצוע הרך והנעים של אריק איינשטיין וחשבנו שזה באמת מה שהאיילות עושות, "עוצמות את עיניהן הגדולות, שולבות את רגליהן הקלות.." ופשוט ישנות. עם השנים, התברר כי התשובה הרבה יותר מורכבת. סביר להניח, שגם בחלומות שלהן הן לא משחקות בג'ולים וגולות.

חיי הלילה של בעלי החיים מורכבים יותר משינה שלווה ורגועה. בכל ייצור חי, יהיה זה קטן או גדול, טמון "שעון מעורר" שאומר לו מתי לקום ומתי ללכת לישון. קוראים לו השעון הצירקדי.

האדם למשל הוא בעל חיים פעיל יום ובשל מזונו העשיר הוא גם יכול להרשות לעצמו שינה ארוכה ונעימה של לילה שלם. האדם גם נוטה להביט על העולם דרך העיניים שלו ולחשוב שמה שהוא רואה, עושה וחווה זו המציאות. לכן, יש לנו תחושה שהעולם מתנהל במשך היום ובלילה הכול עוצר – כי אנחנו ישנים כמובן. אבל זה כלל וכלל לא המצב!

צילומים: ים סיטון

הרבה מאוד בעלי חיים דווקא ערים בלילה וביום הם ישנים או נחים. ביניהם כמובן הינשופים והעטלפים המוכרים לכולם, אך גם מכרסמים רבים, טורפים גדולים כמו אריות, נמרים, טיגריסים, צבועים, למורים, קיפודים, דרבנים, עשים, צפרדעים ועוד ועוד.
תיאוריה אבולוציונית בשם תיאוריית צוואר הבקבוק" טוענת שאי שם לפני כ-150 מיליון שנה, בעלי חיים פעילי יום נדחקו או העדיפו את הפעילות בלילה כדי להתחמק מהטורפים הרבים פעילי היום שחיו אז.

בעלי חיים אלו, גם פיתחו התאמות שעוזרות להם לתפקד בחשכה. כמו ראיית לילה, חוש שמיעה או חוש ריח מפותחים במיוחד.
הפעילות בלילה גם עוזרת לחלק את המשאבים ומונעת תחרות בין בעלי חיים ובכך פותחת נישות אקולוגיות חדשות. הבז המצוי והתנשמת למשל, ניזונים שניהם ממכרסמים קטנים. אם שניהם היו פעילים באותו פרק של היממה הייתה ביניהם תחרות על מזון. בעיית התחרות נפתרה כי הבז הוא פעיל יום ואילו התנשמת פעילת לילה.

ניסתם פעם לטייל בלילה?

טיול בטבע בלילה יכול להיות חוויה נהדרת. השנה, החלטנו בספארי, לאפשר למבקרים את החוויה המיוחדת הזו. הביקור בספארי יוכל להסתיים בשעה 21:30

במהלך הביקור לא רק שתוכלו לראות מה עושים הפילים והג'ירפות, תוכלו ליהנות גם מקולות הרקע המיוחדים, לשמוע ולראות את פעילותם של בעלי חיים רבים. מקולות הצרצרים, העטלפים המעופפים ודורסי לילה כמו התנשמת או הינשופים ועד הזוחלים כמו שממיות ונחשים. ממש כיף חיות!

וגם אצלנו בספארי תוכלו לגלות שהרבה מבעלי חיים הם פעילי לילה. כמעט כל בעלי החיים בגן החיות, יכולים לבחור אם להיכנס לבתי הלילה שלהם או להישאר בחצר ולבלות שם את לילות הקיץ.

צילומים: ים סיטון

השנה במהלך השעות האלו נאיר את השבילים והחצרות באורות עדינים ונעימים שיאפשרו את הבילוי הלילי תוך הנאה וגם למידה. שבע תחנות הדרכה יוצבו בין השבילים והמדריכים יספרו לעוברים ולשבים על בעלי החיים ביום ובלילה ומכיוון שלאורך השבילים יתקיימו גם מופעי קצב מדליקים של להקת מיומנה, אפשר יהיה לשמוע את המדריכים מספרים בהקשר הזה, על הקצב הטבעי של החיים- כיצד יודעים הדובים מתי להתעורר משנת החורף, איך יודעות הציפורים מתי הגיע הזמן לנדוד ומדוע אנחנו סובלים מג'ט לג.

השנה הזאת היא אולי המשונה והמוזרה ביותר מאלו שחווינו בעשורים האחרונים. אנחנו בספארי, מנסים להתאים את הבילוי למצב החדש. העובדה שאפשר השנה לבלות בספארי גם עד תשע וחצי בערב תגרום למבקרים שלנו גם ליהנות מבילוי בשעות הנעימות יותר של היממה וגם לשמור על ריחוק חברתי תוך בילוי מרגש וייחודי. והבונוס? תשובות קצת יותר מעמיקות על מה שבאמת האיילות עושות בלילות. קיץ בריא ושמח.

שעות הכניסה לספארי: 9:00-19:30 וניתן לשהות עד השעה 21:30. בימי שישי הספארי פתוח בין 9:00-14:00 וניתן לשהות עד השעה 16:00
מחיר כניסה לספארי 74 ₪
למשפחות עם 5 ילדים ומעלה המחיר 67 ₪ וילד חמישי ומעלה ללא תשלום.

לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו