פעם נוספת: המדינה; לדחות את התגובה בבג"צ הגיור - סרוגים

פעם נוספת: המדינה; לדחות את התגובה בבג"צ הגיור

פעם נוספת, המדינה מסרבת להכריז על הגיור האורתודוקסי כבלעדי, ומבקשת לדחות את התקדמות העתירה בנושא בגיור. בתנועה הרפורמית הגיבו בזעם ודרשו פסק דין. העתירה הוגשה לפני כ-15 שנים ועד היום לא ניתן פסק דין

פעם נוספת: המדינה; לדחות את התגובה בבג"צ הגיור
  אישה במעמד גיור בבית הדין הרבני בירושלים (צילום: פלאש 90)

15 שנים אחרי שהוגש בג"צ הגיור, המדינה עדיין מסרבת להכיר בפה מלא בגיור האורתודוקסי כגיור הבלעדי – ובכך ולדחות באופן סופי את הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי.

מטעם המדינה הוגשה לבג"צ פעם נוספת בקשה להאריך את זמן הגשת ההודעה המעודכנת בעתירה, תוך בקשה שלא להכריע בעתירה בינתיים.

עוד באותו נושא

"מי אלה השופטים שיגידו לחברי הכנסת במי לבחור?"


4

התירוץ של המדינה לסחבת מורכב מהמצב המשטרי שהמדינה הייתה בו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, הקורונה, אך הסיבה העיקרית והאמיתית כתובה שחור על גבי לבן: המדינה מפחדת מתגובת יהדות התפוצות אשר משתייכת בחלקה לזרמים לא אורתודוקסיים.

בבקשת המדינה נכתב: "כפי שצוין בבקשות הקודמות, הסוגיה שבמוקד העתירות יורדת לשורשי הזיקה שבין מדינת ישראל ליהדות התפוצות, ולכן המדינה סבורה כי מן הראוי שיתאפשר לממשלה להשלים את בחינת הנושא – בחינה אשר לא היה באפשרותה להשלים מאז הקמתה".

סחבת של 15 שנה

לא ברור מדוע בג"צ מעכב את ההחלטה בעתירות שהוגשו אליו לפני כחמש עשרה שנים(!), למרות רגישות העניין. כנאמר בתגובת התנועה הרפורמית, פסיקה בעתירה תשפיע על זכויות רבים שהתגיירו בגיורים לא אורתודוקסיים, כגון זכות השיבה, ומשפחות חילוניות שלא יכולות לאמץ ילדים לא יהודים ולהעביר אותם גיור מבלי לשלוח את הילד לבית ספר דתי.

כאשר עתירה תלוייה ועומדת לפני בג"צ זמן רב כל כך, ברור מדוע התנועה הרפורמית כותבת בתגובתה, בה היא מתנגדת לדחייה ודורשת מתן פסק דין, כי "המדינה מבקשת פעם אחר פעם להימנע ממתן פסק דין בעתירות אלה, בכל פעם בתירוצים אחרים שאין בהם ממש".

"יש יותר מדרך אחת להיות יהודי"

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, מסר בתגובה לבקשת הדחייה של המדינה: "מאז קום המדינה ועד לפני שנים ספורות בית המשפט העליון פסק פעם אחר פעם שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויותר מדרך אחת להצטרף לעם היהודי. עמדה זו זוכה לרוב ברור בציבור הישראלי וגם בתוך הכנסת".

"אנו מצפים מבית המשפט לפרסם בהקדם את הכרעתו בעתירות שמונחות לפניו באופן חסר תקדים למעלה מ-15 שנים. אנו מאמינים כי כשם שכנסת ישראל לא חוקקה את 'חוק מיהו יהודי' ו את'חוק הגיור' בפעמים הקודמות שבג"צ הכריע בסוגיה, כך יקרה גם הפעם ובמיוחד על רקע המשבר העמוק ביחסי ישראל תפוצות".

קריב הוסיף: "הזרמים השוויוניים ביהדות הוכיחו כי קיימת בישראל מנהיגות גיור זהירה ואחראית, המונעת כל ניצול לרעה של הליכי הגיור בקהילותיהם. התנגדות המדינה להכרה מלאה לגיור רפורמי וקונסרוטיבי נובעת אך ורק מכניעה לממסד הדתי ולמפלגות החרדיות ומהנצחת האפלייה נגד זרמים אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אי אפשר להתגייר לא לפי כללי היהדות
יהדות זה מושג מוגדר | 19-07-2020 21:45
רק היהדות יכולה לקבוע איך אפשר להצטרף אליה. מה כל כך מסובך להבין? ואם אתם לא תתסיסו את יהדות התפוצות, יהדות התפוצות תשלים עם זה ולא תתעסק עם גיורים בכלל. ממילא אצלם גם לגויים קוראים יהודים אם הם משלמים דמי חבר, אז מה זה משנה להם בעצם?