למרות ההתנגדות: תכנית המענקים תעלה להצבעה - סרוגים

למרות ההתנגדות: תכנית המענקים תעלה להצבעה

למרות ההתנגדות בקרב שרי הממשלה, תכנית המענקים של ראש הממשלה תעלה להצבעה היום בישיבת הממשלה. בליכוד וכחול לבן סיכמו כי ההצעה תעלה לאישור רק בהיבט התקציבי, ואופן ההקצאה של המענקים ייקבע בהמשך

author-image
למרות ההתנגדות: תכנית המענקים תעלה להצבעה
  (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

המענקים בדרך: כחול לבן והליכוד סיכמו אמש כי תכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו תעלה להצבעה היום (ראשון) בישיבת הממשלה, זאת למרות ההתנגדות לתכנית בקרב השרים ובכירי האוצר. עם זאת, הוחלט כי ההצעה תעלה לאישור רק בהיבט התקציבי, ואופן ההקצאה של התקציב והמענקים ייקבע בהמשך.

לפי התכנית המקורית שהוצגה בשבוע שעבר בעקבות משבר הקורונה, כל אזרח אמור לקבל מענק של 750 ש"ח, לצד תוספת של 500 ש"ח לילד במשפחות של עד 3 ילדים, ללא קשר למצב הכלכלי של האזרחים. מנגד, בכחול לבן דורשים לעשות שינויים בתכנית כך שתכלול הקצאה דיפרנציאלית ותקצה יותר כסף לאלו שנפגעו ממשבר הקורונה, בהם מובטלים, עצמאים ואוכלוסיות מוחלשות.

במסגרת ההסכמות שהושגה בין המפלגות, הממשלה תאשר את התקציב לתכנית המענקים, בסך כולל של כשישה מיליארד שקלים, ותסמיך את קבינט העל הכלכלי – שכולל את נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, להחליט לגבי אופן ההקצאה בהמשך. אמש גנץ אמר כי "צריך לתת יותר למי שיש פחות – נכון וראוי להעביר כסף לחשבונות האזרחים אך יש מספר חלופות. נדון בהן במהלך הלילה במטרה להגיע להבנות".

כזכור, ראש הממשלה ושר האוצר הציגו בשבוע שעבר תכנית לחלוקת מענקים לכל משפחה בישראל, בעקבות המשבר הכלכלי שנוצר מסגר הקורונה. לפי התכנית, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל מענק מיידי מהממשלה לחשבון הבנק, כאשר רווקים יקבלו 750 שקלים ומשפחות עם ילדים יקבלו בין 2,000 ל-3,000 שקלים. לפי ההצעה, הכספים יחולקו מדמי הביטוח הלאומי, ללא צורך בחקיקה ראשית.

עם זאת, המהלך של נתניהו זכה לביקורת גם בתוך הממשלה, כשרבים טענו כי מדובר במהלך פופוליסטי מכיוון שאינו מבחין בין אלו שזקוקים לכסף לאלו שלא. "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי ולמה לא לתת לפי מספר הילדים?" אמר יו"ר ועדת הכספים משה גפני. "אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור". גם שר התקשורת יועז הנדל אמר כי "נדרשים פיצויים למי שנפגע, לא פיצויים רוחביים. בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף. משפחות עובדות לא".

גם בתוך הליכוד נרשמה התנגדות לתכנית, כאשר ח"כ מיכל שיר אמרה כי "‏יש הבדל עצום בין סיוע לנזקקים לבין 'תכנית המענקים' שכל כולה נכון להיום חלוקת כסף שרירותית ללא קשר לצורך ומהווה לכל היותר פלסטר. אין לנו כסף מיותר לבזבז בגלל חוסר ארגון וחוסר ניהול. במתכונתה הנוכחית עליה לעבור שינויים מהותיים בכדי שאוכל להצביע בעדה בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו