הגל השני בדרום תל אביב: תמונת מצב מדאיגה - סרוגים

הגל השני בדרום תל אביב: תמונת מצב מדאיגה

גל הקורונה השני שהתפרץ בשבועיים האחרונים, כבר החל גם בפגיעתו המשנית במשק הישראלי. אולם אחד המקומות בישראל שאף לא הספיק ולו במעט להרים את ראשו מהמכה שספג בגל הראשון, הוא דרום תל אביב

author-image
הגל השני בדרום תל אביב: תמונת מצב מדאיגה
  צילום: אליהו לורנס

מעבר לנתוני התחלואה הגבוהים בקרב המסתננים המעלים את באופן משמעותי את הסיכויים להדבקה במקום, התושבים במקום נתונים במצוקה כלכלית קשה: חנויות במקום סגורות, ואף אלו שפתוחות – זוכות ללקוחות מעטים בלבד; תושבים רבים, בהם זקנים וקשישים, חוששים לצאת מהבתים, ושרותי הרווחה לא מספקים מענה הולם לצרכיהם.

בשנה האחרונה, החלה לפעול בדרום תל אביב עמותת 'אחיעד', שהוקמה על שמו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, לשעבר ראש ישיבת 'עוז ואמונה' בדרום תל אביב. הרב אטינגר, כזכור, נרצח לפני כשנה וחצי בפיגוע ירי רצחני בצומת אריאל. מקימי העמותה הם תלמידיו, יצחק וסרלאוף וישראל גבריאלוב.

ממשיכים את מפעל חייו של הרב אטינגר הי"ד – מצילים את דרום תל אביב! השתתפו עכשיו >>>  

העמותה הוקמה על מנת לחזק את הזהות היהודית במקום, ועל מנת לתת מענה למצוקותיהם של התושבים קשי היום בדרום תל אביב: היא מסייעת לנזקקים בחלוקת סלי מזון, היא פועלת להבאת תושבים יהודים נוספים לשכונות ולהקמת גרעין תורני במקום. בנוסף, העמותה עומדת בקשר עם גורמים ממשלתיים, ומסייעת לתושבים בהליכים בירוקרטיים מתישים אליהם הם נדרשים.

בזמן משבר הקורונה, פעלה העמותה ביתר שאת: פעילי 'אחיעד' סייעו למבוגרים שאינם יכולים לצאת מביתם בעריכת קניות, וחילקו סלי מזון לנזקקים. העמותה אף פעלה מול גורמי אכיפת החוק למען אכיפה של הנחיות משרד הבריאות בקרב המסתננים.

צילום: אליהו לורנס

כעת, על רקע התפרצות הגל השני של הקורונה, יוצאת העמותה למבצע גיוס המונים, על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה העניפה למען תושבי דרום תל אביב.

מנכ"ל העמותה, יצחק וסרלאוף, אומר כי "בשנה האחרונה 'אחיעד' הייתה שם למען תושבי דרום תל אביב, בזמן שאף אחד אחר לא היה שם. המצב כיום בדרום תל אביב נמצא בשפל שיא: משפחות ותושבים המתגוררים במקום כפסע מלעזוב.

אם זה יקרה – אנחנו נאבד סופית את דרום תל אביב והיא תהפוך באופן רשמי לאוטונומיה סודנית. אנו פונים אליכם בקריאה נרגשת: אם חשוב לכם שהרוח היהודית תמשיך לפעום בדרום תל אביב, אם חייהם של תושבי השכונות הנאנקים בעמל רב חשובים לכם – אנא, פתחו את הלב, וסייעו לנו להמשיך את רוח החסד הגדולה של הרב אטינגר הי"ד".

דווקא עכשיו! מצילים את דרום תל אביב מקריסה ומחזקים את תושבי השכונות  >>> 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה הם עומדים צמוד לזקנים ללא מסכה?
מיכל | 19-07-2020 11:13
אפשר ורצוי לגמול חסד, בלי לסכן את הזקנים.