עיתונאי ידיעות אחרונות יהודה נוריאל הלך לעולמו

עיתונאי ידיעות אחרונות יהודה נוריאל הלך לעולמו

עיתונאי ידיעות אחרונות יהודה נוריאל הלך הלילה לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה קשה ממנה סבל בתקופה האחרונה. בן 56 בלכתו, ערך וכתב בעיתונים מעריב וידיעות אחרונות

עיתונאי ידיעות אחרונות הלך לעולמו
  צילומסך

עיתונאי ידיעות אחרונות יהודה נוריאל הלך הלילה (רביעי) לעולמו בגיל 56 אחרי התמודדות עם מחלה קשה.

נוריאל נולד בירושלים להורים צברים וסבים יוצאי איראן, אך בחייו הבוגרים עבר לגור בתל אביב. הוא שימש כקצין מודיעין בצה"ל ובהשכלתו הוא משפטן.

את דרכו העיתונאית החל נוריאל כעורך התרבות בעיתון "ירושלים" מבית ידיעות. כתב במשך השנים בעיתון מעריב, ואז עבר לכתוב ב"7 ימים" ו-"7 לילות" של ידיעות אחרונות.

נוריאל פוטר מרשת המקומונים של מעריב בעקבות טור סאטירי שכתב נגד מכתב הסרבנים. הטור נוסח כמכתב תשובה לטייסים הסרבנים, אך הורכב מציטוטים שנלקחו מדברי היטלר, במטרה למתוח ביקורת על המתנגדים לסרבנות. נוריאל חתם על הטור בשם א' שיקלגרובר, שהוא שם נעוריו של היטלר.

העורך דאז אמנון דנקנר אמר כי החליט לפטר את נוריאל מפני שפרסום טקסטים של היטלר בגניבה הוא מעשה שאין עליו כפרה, ובעקבות תלונות קוראים שהתקבלו בעקבות הפרסום. "מעבר לכך שאני חושב שעצם האמירה, שלפיה תופעות כמו התנגדות לסרבנות מתאימות להיטלר או קרובות אליו היא דבר בלתי נסבל, הרי שלהגניב לעיתון יהודי בישראל טקסט של היטלר בלי ידיעת העורך ומתוך גניבת דעת – זה תעלול שאין עליו מחילה", אמר דנקנר.

מידיעות אחרונות נמסר: "יהודה נוריאל, חברנו הקרוב, עיתונאי ידיעות אחרונות ואחד הכותבים הטובים והאהובים בישראל, הלך לעולמו בגיל 56 אחרי התמודדות עם מחלה קשה. יהי זכרו ברוך".

חברת הכנסת מרב מיכאלי ספדה לו: "קשה ועצוב. יהודה נוריאל היה אחד הקולות המורכבים והמעניינים בעיתונות, בכתיבה חכמה וחדה שהסתכלה למציאות בעיניים. הוא יחסר מאד. יהי זכרו ברוך".

חברת הכנסת תמר זנדברג כתבה: "עצובה על יהודה נוריאל ז״ל. כותב מקורי וביקורתי ואיש לא שגרתי".

רז שכניק כתב עליו: "עצוב מאוד להודיע כי חברי יהודה נוריאל, עיתונאי אדיר וכותב מופלא של ידיעות אחרונות, הלך היום לעולמו בגיל 56 אחרי התמודדות עם מחלה קשה. אבלים וכואבים את לכתו. יודה אמיץ, יקר, אהוב, תחסר לנו כל כך. יהי זכרך ברוך".

עמית סגל: "איזו זוועה. היה מראיין מוכשר כשד, אדם דעתן אבל בלי המרירות הנלווית בדרך כלל, נחרץ בעמדותיו ורך באישיותו. כמה צער".

"כותב בחסד, עיתונאי אמיתי, בן אדם. חד, חריף וכמובן גם איש כדורגל. אוהד שרוף של ארגנטינה (שידע לפרגן לברזיל) וגם של איראן, 'הבית' כפי שהיה אומר. אבידה גדולה לעיתונות העברית", כתב עליו העיתונאי עוזי דן.

אראל סג"ל ספד: "יהי זכרו ברוך. חבל על דאבדין".

ואילו העיתונאי יובל קרני כתב: "עצוב מאוד. כותב מוכשר וחד. מכיר את יהודה עוד מימי עבודתנו המשותפת בעיתון תל-אביב. יהי זכרו ברוך".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אבוי לנוריאל שספדו לו אנשי שחץ ממרץ
מי היה נוריאל | 02-07-2020 0:17
האם אלו היו חבריו? כלומר, היה שמאלני? האם שמר שבת? האם הניח תפילין? האם אכל כשר? תנצבה
מה זה השטיות...
ניצה | 05-07-2020 23:52
מה זה השטיות האלה
הלך לעולמו
יונתן | 02-07-2020 1:04
הלך לעולמו מעניין לדעת אותם סופדים חילונים לאיזה עולם הלך. יש עוד עולם? הלך...
2
עיתונאי נגד הדתיים
לאה | 05-07-2020 9:18
אן מה להספידו ולכאוב את הפסקת הולו היה אנטי דתי ועל זה נו שמחים על שתיקתו
3
יהי זכרו ברוך...
דניאל | 09-07-2020 4:02
יהי זכרו ברוך