מובלעת עמק הבכא נוקתה ממוקשים והפכה לשדה חקלאי

מובלעת עמק הבכא נוקתה ממוקשים והפכה לשדה חקלאי

47 שנים לאחר מלחמת יום כיפור מובלעת עמק הבכא נקבעה כמקום ממוקש וסגור עד היום. בשיתוף פעולה בין המועצה האזורית גולן לפיקוד צפון, הוחלט לזכות את השטח ממוקשים ולהחזירו לשימוש חקלאי קיבוץ אל-רום

עמק הבכא נוקה ממוקשים והפך לשדה חקלאי

בטקס חגיגי שהתקיים היום (רביעי), העביר באופן רשמי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, את שטח מובלעת עמק הבכא לידי ראש המועצה האזורית גולן, מר חיים רוקח. מובלעת עמק הבכא נקבעה כמובלעת בשנת 1973 לאחר מלחמת יום כיפור והאיזור נשאר ממוקש וסגור עד היום.

לפני כשנה, בשיתוף פעולה בין המועצה האזורית גולן לפיקוד הצפון, הוחלט לזכות את השטח ממוקשים וכך להחזירו לשימוש חקלאי קיבוץ אל-רום. את פעולת פינוי המוקשים וזיכוי השטח ביצעו יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ועוצבת הבשן יחד עם לוחמי יחידת יהל״ם בצה"ל.

(קרדיט: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד צפון, האלוף אמיר ברעם סיפר: "עשינו את המאמץ הזה לניקוי מובלעת עמק הבכא מהמוקשים המוטמנים פה עשרות רבות של שנים, מאז 1973, מכיוון שלחימה ב״ציר הרשע השיעי״ צריכה להיעשות לא רק באש ובברזל אלא גם באמצעות חקלאות ציונית אמיתית, כפי שעושים תושבי רמת הגולן בארץ זבת חלב ודבש!״

ברטל (קרדיט: דובר צה"ל)

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח אמר כי "קבלת השטח הזה היא התגשמות חלום עבורי. קודם עמדתי באנדרטה בעמק הבכא של חטיבה 7, הסתכלתי לשטח וראיתי ים צהוב. הגיע הזמן שיהיה כאן כתם ירוק פורח, תראו איזו ארץ יפה יש לנו. פינוי השטח והעברתו לחקלאיים היא המעשה המתבקש כאשר אנו מעוניינים להרחיב את ההתיישבות בגולן, את העשייה החקלאית ולאפשר תעסוקה ריווחית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו