מיטב כתבי המערכת שלנו קמו הבוקר לגילוי חדש ומטריד – במהלך הלילה שינתה פייסבוק את עיצוב האתר. למעשה המהלך של פייסבוק לשינוי העיצוב לאחר שנים רדומות עם שינויים מינוריים בגרסת 'שולחן העבודה', החל לפני מעל לשנה. אז הכריזה החברה על הFB5 שיספק חווית משתמש זהה לגולשים במחשב ובנייד, כלומר הפשטה של הממשקים למינימום הנדרש.
ההפיכה לא הגיעה ביום אחד, מעל שנה שמקצת משתמשים נהנו מהאפשרות לעבור לעיצוב החדש בעוד אחרים בכלל לא זכו לראות את האופציה על גבי המסכים שלהם. כעת ה NEW FACEBOOK זמין לכולם, לחלק הוא אף השתנה באופן אוטומטי, מה שעורר התקף לב קל בקרב מי שהרשת החברתית עבורו היא כלי עבודה יומיומי.
איך מחזירים את פייסבוק הקלאסית?
מי שחרד משינויים יכול להרגע, בתקופה הקרובה יהיה ניתן לזפזפ בין התבניות בקלות באמצעות החץ הקטן בצד השמאלי של המסך. אך כדאי להתמודד וללמוד במהירות את הממשק החדש, שכן בתוך כמה חודשים הוא יהפוך לברירת המחדל.
מה כל כך טוב בו? ראשית העיצוב הנקי שמשדר מודרניות. בין אם בחרתם במצב בהיר או מצב כהה. כן כן, לראשונה יהיה ניתן להחשיך את המסך כפי שעשו גוגל וטוויטר לפני. המטרה היא להקל על קריאת הסטטוסים וצפייה בסרטונים שנמצאה קלה יותר על רקע שחור, עם אפשרות להחשיך גם את המסנג'ר.
שינויים בזרם המידע
הקטגוריות השימושיות ביותר עלו למעלה עם חמישה איקונים ברורים למדי: דף הבית, סרטונים (Watch), זירת המסחר (Marketplac), קבוצות (Groups) וגיימינג (Gaming). מכך אפשר ללמוד הרבה על השינוי שעשתה הרשת החברתית מכזו שחושפת משתמשים לאלבומי התמונות של חבריהם לסוג של סטרימר שמספק למשתמש חוויות שונות.
We just announced a fresh, new design for Facebook that makes communities as central as friends. FB5 is simpler, faster, more immersive and makes it easier to find what you're looking for and get to your most-used features. #f82019 pic.twitter.com/YWIGEnpO4M
— Facebook (@Facebook) April 30, 2019
בפייסבוק אומרים שמרב האינטרקציה שלנו היום היא בקבוצות. לכן מעתה יהיה דגש גדול יותר על הלשונית הזו. מעבר לעיצוב ישנם שינויים נוספות כמו חשיפה מרבית לקבוצות חדשות שהאלגוריתם ימצא כמתאימות למשתמש, כמו גם עדכונים על פעילויות אחרונות בקבוצות קיימות.
מה חדש אצל החברים
בגרסה החדשה הסטורי דוחק את הפיד מטה, בדומה לאינסטגרם הוא יוצג כעת בראש הדף ממש מתחת לסרגל האייקונים. אם לא הבנתם מה העניין, כדאי שתתעדכנו, מדובר בפלטפורמה לשיתוף מידע שמביאה תוצאות מרשימות ברמת החשיפה. כל מדיה שעולה נשארת 24 שעות בלבד מה שמושך משתמשים רבים להציץ פן יפסידו בשורה משמעותית. הסטורי מספק את יצר המציצנות פי כמה וכמה ממה שהכרנו שכן יש בו הרבה אותנטיות שלא קיימת בסטטוס המהונדס.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
עדינה
הדף החדש של הפייסבוק ממש לא יפה,לא נוח,לא יעיל,איך אפשר לחזור לדף הישן?
16:39 26.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גק ברגיל
לחזור לפייסבוק הישן
16:14 09.09.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אביחי היישטיין
אין לי אפשרות לחזור לעיצוב הישן של פייסבוק,לא מופיע לי באפשרוית
20:10 13.08.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר