נתניהו הכריע: בתי הספר ימשיכו לפעול כרגיל - סרוגים

נתניהו הכריע: בתי הספר ימשיכו לפעול כרגיל

למרות עמדת משרד הבריאות, ראש הממשלה החליט כי לא ייסגרו התיכונים וחטיבות הביניים. לפי שעה מעל ל-10,000 תלמידים ומורים שוהים בבתיהם, מהם חצי בבידוד. מחר: התייעצות נוספת

נתניהו הכריע: בתי הספר ימשיכו לפעול כרגיל
  (צילום: אוליבר פיטוסי/ פלאש90)

התפשטות הקורונה במערכת החינוך: בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיים הערב (שלישי) על סגירת מערכת החינוך, נרשמה התנגדות לביצוע המהלך כעת. המשמעות: התיכונים וחטיבות הביניים נשארים פתוחים בכל הארץ, למעט מקומות בהם התגלו חולים.

במהלך הישיבה התגלו חילוקי דעות בין השר החדש יולי אדלשטיין לבכירי משרדו, בעוד אדלשטיין, המליץ בדיון על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בירושלים בלבד, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב נקט בדעה שצריך לסגור את כלל בתי הספר העל-יסודיים בכל הארץ, וכל אלו מול ראש הממשלה שטען כי מוסדות החינוך יכולים להמשיך לפעול.

בתום הערכת מצב נמסר ממשרד ראש הממשלה כי "בדיון בנושא מערכת החינוך נסקרו הנתונים והצעדים שבוצעו. ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך".

עוד באותו נושא

גלנט נגד משרד הבריאות: 'אין הצדקה לסגור בתי ספר'


5

מוקדם יותר יצא גם שר החינוך יואב גלנט  נגד כוונת משרד הבריאות להמליץ על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים ואומר כי הנתונים לא מצדיקים נקיטת צעד דרמטי כזה. לדברי גלנט: "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמטית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים".

גלנט הוסיף כי "במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

משרד החינוך פרסם הערב נתונים של מפת התפשטות נגיף קורונה במערכת החינוך. מהם עולה כ- 10,000 מורים ותלמידים שוהים בביתם בעקבות חשש לחשיפה לחולה קורונה.

עוד על פי הנתונים 4,925 תלמידים ועובדי הוראה שוהים בבידוד. עוד 5,010 נמצאים בבית מאחר שמוסדות החינוך נסגרו. בנוסף ישנם 225 חולים מאומתים וחמישה בתי ספר שנסגרו היום.

עוד באותו נושא

מסתמן: התיכונים וחטיבות הביניים ייסגרו עד לסוף השנה


3

אלפי תלמידים נשלחו לבידוד בשדרות ובאר שבע

תלמיד אחד בשדרות התגלה כחולה קורונה, כל 980 התלמידים והמורים בבית הספר נשלחו לבידוד. בבאר שבע התגלה חולה נוסף ושלח את שאר בית הספר – 2,200 מורים ותלמידים לבידוד.

עיריית שדרות עדכנה הבוקר כי בבית הספר המקיף ע"ש גוטוירט התגלה תלמיד חולה קורונה. יצויין  כי החולה נמצא בבידוד מיום שישי האחרון בשל חשיפתו לבן משפחה חולה בקורונה ולכן לא שהה מתחילת השבוע בבית הספר.

ארבעה תלמידים נוספים הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון לא חשים בטוב עם תסמינים של קורונה ולכן בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך למנהל בית הספר, כלל המקיף הכללי, כולל המורים והעובדים, נכנסים לבידוד מיידי עד ה-10/6. התלמידים והעובדים יישלחו לבדיקות. הודעות נמסרו להורי התלמידים ולאנשי הצוות.בבית הספר 110 מורים ו-870 תלמידים.

עוד באותו נושא

פרופ' גרוטו מציג: התנאים לפיהם נחזור להגבלות ולסגר


5

בבית הספר מקיף ו' בבאר שבע, התגלה מקרה נוסף של חולה קורונה מאומת. בהתאם להורות משרד החינוך ומשרד הבריאות, בית הספר נסגר וכלל כ-2,000 התלמידים וכ-200 המורים נשלחו לבידוד.

אמי"ת בנות מעלה אדומים

במעלה אדומים, התגלתה מורה בבית הספר אמי"ת כחיובית לקורונה, לאחר שככל הנראה נדבקה בגימנסיה. ולכן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, הוציא הנחיה מידית, בהתאם להוראות משרד הבריאות, לסגור את בית הספר ולשלוח את כל התלמידות והצוות לבידוד ולבדיקת קורונה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר מוקדם יותר היום כי ברגע שיתגלו מעל 100 חולים במספר מוקדים מדיניות ההגבלות תחזור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אל תשלחו את הילדים לביה"ס. שנה"ל תסתיים בקרוב
מודאגת מאד | 02-06-2020 21:23
החלטה לא רציונלית. ברור כי תלמידי בתי הספר שנדבקו, ידביקו את חבריהם בבתי ספר אחרים, שהם יביקו את חבריהם, וכו'. ברור גם שההורים והסבים - ידבקו. לא צריך לסגור רק את חטיבות הביניים והתיכוניים, כפי שממליץ לעשות מנכל משרד הבריאות, אלא את כל מוסדות החינוך בישראל, ללא יוצא מהכלל, לרבות בתי ספר לחינוך מיוחד לתלמידים קשים מאד. אל תשלחו את הילדים לבתי הספר. ממילא, שנהל תסתיים עוד כשבועיים וחצי.
2
נהנתניהו
נמאס | 02-06-2020 22:58
נהנתניהו הכריע! הדיקטטור אמר!!!! עוד אחד שמבין במערכת החינוך!!! עסוק בעצמו ובמשפחה שלו, יש לו זמן לחשוב על המורים והתלמידים????? מורים , מורות וכל מערכת הלינוך, קחו את המושכות לידיים וצאו בהמוניכם להפגין! אל תלכו לעבודה!!!!!! אתם והתלמידים לא שפני נסיון של נהנתניהו וחבר מרעיו!
3
זה בגלל שיאיר בטלן. ישן עד הצהריים ואז קם
ברור | 03-06-2020 9:10
ומצייץ בטוויטר עד שמהבשלת מכינה לו ארוחת צהריים, או שהמנקה נכנסת לחדר להחליף לו מצעים. אם היה הולך לעבודה או ללימודים, ביבי היה יותר רגיש לסכנה.
4
אם זה היה קורה
מישהו | 03-06-2020 12:41
בישיבה חרדית או בתלמוד תורה חרדי, היו מטילים סגר על כל השכונות החרדיות בארץ...
5
תשאלו את ילדיכם מה קורה סביבם...
איש יהודי | 03-06-2020 16:39
ביליתי חצי יום בטלפון עם מורים ומנהלים של מוסדות חינוך שונים בהם לומדים ילדיי. מתברר לי שרוב הילדים, רוב היום, ללא מסכות - והמנהלים מתייחסים לזה כמשהו אבוד. מעירים להם, אך אין אכיפה כלשהי. לצערי הרב אני לא שולח את ילדיי ללימודים יותר עד שלא יהיה שינוי משמעותי - אני חושב שלא אחראי לשלוח ילדים למוסדות בהם רוב התלמידים ללא מסכות. דברו עם הילדים שלכם. תבררו מה קורה אצלם בשיעורים ובהפסקות. לפי משרד החינוך, כל ילד מכיתה ב' ומעלה צריך לחבוש מסכה (פה ואף!) במרחבים ציבוריים, ומכיתה ד' ומעלה גם בשיעור. האם זה מיושם במוסדות של ילדיכם? אם לא - אתם מסכנים את עצמכם ואת כל היקרים לכם.