הניצחון הגדול של בני גנץ / דעה - סרוגים

הניצחון הגדול של בני גנץ / דעה

בראיון של יו"ר כחול לבן השבוע לאילנה דיין נחשפו האופציות הלא מזהירות שעמדו לפתחו: ללכת לבחירות, להיכנס לממשלה ובסבירות סבירה להיות ראש הממשלה בעוד שנה וחצי והכי חשוב - להתנער מלפיד. פרשנות

author-image
הניצחון הגדול של בני גנץ / דעה
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

"כל הרעיון של הפריימריז הפתוחים בשמאל זה מפני שהדת היחידה שכבר נוטרה לו, זאת דת האנטי ביבי. זאת אומרת הם אומרים לא משנה בעצם מי ינצח, מי יתאחד, העיקר שזה לא יהיה בנימין נתניהו. אני לא חולק את זה. בנימין נתניהו הוא פטריוט ישראלי, אני לא חושב שהוא ראש הממשלה נכון למדינת ישראל בימים אלה אבל זה לא הופך אותו לאיש רע, ולא לאדם שצריך לעשות התארגנויות מולו. אם משהו הוא אנטי דמוקרטי זה להגיד לאנשים עזבו את האידאלוגיה שלכם, ותתארגנו רק בשביל אנחנו או הם".

את הטקסט הזה לא אמר בכיר ליכודי לשעבר וגם לא איש ימין. את הטקסט אמר יאיר לפיד לפני שנים לא רבות. עושה רושם שהטקסט הזה נכתב ממש לימינו אנו. יאיר לפיד עומד בראש מחנה אנטי ביבי ומוביל אותו ביד רמה. מחנה שאין בו שום מכנה אידאולוגי למעט אחד- אנטי ביבי. מחנה אותו מנהלים לפיד וליברמן. עד לא מזמן, בני גנץ היה תקוותם הגדולה של השניים. הוא היה בעבורם טפט תכול עיניים עם רזומה מרשים. האיש שיכול לנצח את בנימין נתניהו סוף סוף ולהוציאו מבלפור. אך עם אצל ליברמן ובוגי השנאה לנתניהו היא אישית, אצל לפיד האנטי משרת אותו מצוין פוליטית.

עוד באותו נושא

בני גנץ בעובדה: "לא באתי לשרת את נתניהו" צפו:


9

בהיותו המנהיג של גוש רק לא ביבי, בני גנץ נוהל בידי ליברמן ולפיד. הוא כמעט הודה בכך בראיון לאילנה דיין. השנאה ללפיד משרתת אותו מצוין פוליטית. הוא יודע כי בגוש השמאל אין תקווה להגיע יום אחד למטרה מבחינתו- המעון בבלפור. ברגע שגנץ נכנס לממשלה לפיד הבין כי הוא כבר לא יהיה מקבל ההחלטות והשולט ופירק את כחול לבן. לפיד הבין כי כניסה שלו לקואליציה יחד עם גנץ תחסל את הסיכויים שלו להיות ראש ממשלה יום אחד. לפיד לא באמת רצה את גנץ כראש ממשלה כדמות. הוא רצה להיות המושך בחוטים ומוביל המדיניות. ראש הממשלה בפועל. זו הסיבה להתקפות של שלח וחבריו ביש עתיד- תל"ם. בני גנץ היה בעבורם דרך להשיג את המטרה, לא המטרה עצמה.

בני גנץ הבין את גודל המשבר ואת כובד האחראיות, בראיון שלו השבוע לאילנה דיין היה אפשר לראות את האמונה שלו בדרכו, בהחלטה הנכונה שלקח. האופציות שלו לא היו מזהירות, וגם לפיד מבין זאת מצוין. לפיתחו של גנץ עמדו שתי אופציות, האם ללכת לבחירות מיד אחרי המסע עם יזבק ובעיצומו של משבר הקורונה, שהיה מוביל ככל הנראה לכהונה מלאה של נתניהו, או להיכנס לממשלה ובסבירות סבירה להיות ראש הממשלה בעוד שנה וחצי, ולהדיח את בנימין נתניהו. אך זהו חלום הבהלות של לפיד, שמעולם לא וויתר על חלומו להיות ראש הממשלה.

בני גנץ נכנס לממשלת חירום בגלל האחריות, אך גם כדי להתנער מלפיד. ובדרך הוא כלל לא וויתר על העקרונות. אפשר להגיד בזהירות שזהו ניצחונו הגדול של השמאל הישראלי מזה עשור. שליטה מוחלטת במוקדי הכוח, ושום שינוי במערכת המשפט.

בראיון המצוין שלו הוא הודה שהוא לא חטף ביקורת משמעותית בשנה האחרונה, הוא היה בקונצנזוס הודה. גם כשהלך למהלך של ממשלת מיעוט, שמתנגדים לה הרבה יותר בציבור הישראלי, הוא לא חטף כמו עכשיו. כי הוא לא סיפק את הסחורה וזה הדחת בנימין נתניהו בכל הכוח.

לא משנה בכלל משבר קורנה, ולא משנה כלל שבנימין נתניהו היה זוכה בארבע שנים נוספות. ברגע שהוא לא יישר קו הוא חוטף. בעבור לפיד שימור אידאולוגיית רק לא ביבי זה אינטרס. אך דווקא בני גנץ עלול להוציא את בנימין נתניהו בזמן קצר הרבה יותר, עם שורת הישגים לא מבוטלים בעבור השמאל. אך אולי רק לא ביבי הוא באמת מעל הכל. אך כשהוא ללא לפיד, עם הסכם שעלול להוציא את בנימין נתניהו מבלפור, ושמירת האינטרסים של מחנה השמאל. כדי לפקוח את העיינים ולהגיד ביושר: בני גנץ ניצח.

 

דרור מנדל, בן 14, פרשן פוליטי צעיר 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
בני גנץ ראשי תיבות-בג
שמעיה | 21-05-2020 22:14
בהחלט באג בעם ישראל
אם בראשי תיבות עסקינן,
אזרח ותיק | 23-05-2020 2:20
הרי תרומתי הצנועה: י היה א יום י היה ר ע.
2
לא נצחון ולא נעליים
צביקה | 21-05-2020 23:39
על הדברים האמתיים הוא לא ענה וזז באי נוחות. אכן יש שפור ביכולת הביטוי אבל לא בצדקת המהלכים
3
שגיאות כתיב ...בושה
דלייאן | 22-05-2020 0:49
נוטרה.....במקום נותרה ועוד שגיאות כתיב...בושה
בדיוק מה שחשבתי
אחת | 22-05-2020 12:53
אין לכם עורכים?
4
שגיאות כתיב
דלייאן | 22-05-2020 0:51
שגיאות כתיב, נוטרה במקום נותרה ...ועוד .. פשוט בושה
הוא בן 14..... נו באמת
רמי | 22-05-2020 23:05
כתבה מצויינת עוד תהיה עיתונאי מצויין.. ישר כח
5
גנץ חכם אורלי וצמד החכים הכריעו
מיקי | 22-05-2020 10:10
אמנם חבל שלא עשה בבחירות הקודמות בהן היה לו רוב . האמרה אם לא ניתן.לנצח תצטרף פוספה גם עי ציפי לבני עם מפלגת קדימה
אורלי וצמד הח"כים העניקו לו שרים במפתח 1:1
אזרח ותיק | 23-05-2020 2:23
או הרצון.של נתניהו (בנימין, שרה או שניהם) לדחוק את בנט ושקד לאופוזיציה ?
6
טעויות כתיב של העתונאי
מ | 22-05-2020 13:21
דרור מנדל כותבים נוצרה וחא נוטרה ואל תבחבל בין עם - אם אתה עיתונאי וחייב ללמוד לשלוט בשפה העברית ללא רבב
7
דרור אתה גאון !!!
א.ג.ב יש | 22-05-2020 14:08
כתבתך נפלאה ומעוררת מעוררת התפאלות מעוררת מחשבה ואף מעוררת קנאה כתיבה המעידה על אדם חושב ולמד אשמח להמשיך לקרוא את כתבך
8
בן 14 תלמד קודם הגהה ושכתוב לפני שאתה מפרסם
גילי | 22-05-2020 20:22
נותרה לא נוטרה*
9
19 מנדטים 3 מפלגות ושנוא באופוזיציה
דינה | 23-05-2020 1:10
כחול לבן זאת לא מפלגה אלא התארגנות ואין לה סיכוי להתחרות בליכוד כי הציבור בישראל ה שכן הוא ניצל מחיסול פוליטי על ידי ליברמן ולפיד וברח בזמן.
10
אלק גנץ . לוזר כמוהו נראה מה יעשה הפחדן הזה
אני | 23-05-2020 1:57
כל העיתונאים לא רוצים נתניהו ועושים לו לינץ' הם שמאלנים אלק רוצים מהפך כל כתבה שמביאים אותו הכל שקר ' רק בגלל שהם לא רוצים אותו נראה מה יעשה גנץ בזמן שיתכהן . למה להדיח ראש ממשלה כמו ביבי שעשה הכל למעם המדינה ? רק בגלל שנמאס ממנו? תפוו עליכם
בני גנץ
חיים | 23-05-2020 12:00
אז מה אם עשה שגיאת כתיב חשובה המהות, אני בגיל 14 בקושי קראתי, אז ניתוח ככ מבריק ובוגר מנער בן 14 זה יפה מאוד, נקודת המבט היא מרעננת ולא שחוקה, ימים יגידו, יישר כח בחור צעיר, והמשך כך, נכון לך עתיד מזהיר.
11
בני גנץ
אילנה | 23-05-2020 12:20
הי דרור כל הכבוד לניתוח הפוליטי שלך. ממש שמחה לקרוא פרשנות של בן 14 שנשמעת כמו של פרשן בוגר. אם באמת זה גילך אז שפו. גם אני ממרום גילי השמאלני מקוה לתרחיש שתארת. נתפלל לאלהי השמאל ולצדק החברתי השפוי שינצח את הגל העכור והביצתי שנדבק אלינו כבר עשור
לפיד לא ברח לפיד נינטש ע"י חסיון לישראל מפל
אחת | 24-05-2020 17:14
אתם חיים האשליה אילנה הסמאלנית , א חושבת שהסוס הצולע יוציא את העגלה שלכם מהביצה את טועה אתם שקועים בבוץ עד הצואר . ועכשיו משפט דרייפוט והצדק יצא לאור אז כמו בת יענה או יען תקברו את הראש שלכם באדמה הטובענית ההזויה והשיקרית של הסמאל. שמעולם לא השלים עם המפלה וההפסד של 1977 .
12
האשליה הסמאלנית
יהודיה | 24-05-2020 17:06
האשליה של הסמאל עלתה מדרגה , הם לא הצליחו בכל מערכות הבחירות לעשות משהו, וגם כשגנץ ושות' קיבלו מנדט להרכיב ממשלה ידם לא הצליחה לעשות אלא אם הישענות על מפלגת המחבלים שקפצה על הרעיון . היום הם חושבים שיצליחו להביס את מר נתניהו , זה משפט דרייפוס במהדורה חדשנית . בקאש התו,ע בן ארמכןזו אות תובע שהעדיפה לטוס לחול מאשר להופיע בבית המשפט . חוצפתה עוד תתגלה כאשר כל השקרים יתבדו ויתבררו בבית המשפט ולעיניי עם ישראל ובמיוחד לעיניי העיתונאים שתמיד,הכפישו את מר נתניהו ואת בני משפחתו .