אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

דרעי משתלח: "אין לציונות הדתית הנהגה רוחנית"

השר אריה דרעי תוקף בחריפות: "אין לציונות הדתית הנהגה רוחנית לכן הם נראים ככה, הפיצולים שלהם שרפו עשרות אלפי קולות, כל אחד עושה מה שהוא רוצה, אין לימינה אידאולוגיה הכל שיקולים פרסונליים"

דרעי משתלח: "אין לציונות הדתית הנהגה רוחנית"
  (צילום: סרוגים)

ימים בודדים לאחר שש"ס נכנסה לממשלה ואילו ימינה נשארה בחוץ בעקבות פירוק בלוק הימין על ידי ראש הממשלה נתניהו, משתלח השר אריה דרעי בשותפיו עד לא מזמן: "אין לציונות הדתית הנהגה רוחנית לכן הם נראים ככה – כל אחד עושה מה שהוא רוצה, אין לימינה אידאולוגיה הכל שיקולים פרסונליים", האשים יו"ר המפלגה החרדית.

בראיון לשמעון ליברטי ודב גרינבאום בעיתון המפלגתי 'הדרך' התייחס דרעי לטענות של ימינה נגד החרדים שלא נלחמו על הכנסתם. "אני רוצה לעשות סדר בכל הנושא הזה, ולהעמיד את הדברים על דיוקם", פותח דרעי. "מפלגת ימינה על מרכיביה עברו בשנה וחצי האחרונות הרבה תהפוכות. בתחילה, הם פירקו את הבית היהודי ורצו לבד, אם היו מתאחדים לרשימה אחת ולא זורקים כמעט שבעה מנדטים של מצביעי ימין לפח, היו לנו כבר אז 61 מנדטים גם בלי ליברמן והיינו מקימים ממשלת ימין יציבה וחזקה. אבל הם החליטו להתפצל ולרוץ לבד, וזה הרי לא נעשה מאיזו אידאולוגיה, אלא משיקולים פרסונליים, ככה זה כשאין הנהגה רוחנית ברורה, וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. וגם בבחירות אחר כך הם המשיכו עם הפיצולים ושרפו עוד עשרות אלפי קולות".

דרעי יוצא כנגד ההשוואה על מפתח התיקים שהביא לש"ס 2 שרים, 3 תיקים ו-2 סגני שר בעוד לימינה הוצא 2 תיקים ויו"ר וועדה. "לא יתכן שאנחנו עם תשעה מנדטים יש לנו רק שני שרים, והם עם שישה מנדטים שמפוצלים לשלוש מפלגות מחזיקים בתיקים הבכירים, במשרד הביטחון, בתחבורה, בחינוך, אבל לא אמרנו מילה, בשביל לשמור על אחדות גוש הימין.

"גם עכשיו, הם המפלגה הכי קטנה בגוש הימין, שישה מנדטים, אבל יש 4 ראשי מפלגות, וכל אחד מהם רוצה תיק ולא סתם תיק אלא תיק גדול ובכיר, וגם בזה אין עיני צרה ואם היה אפשר לתת להם, בשמחה רבה. אבל הם לא הבינו שההסכם שנחתם בין הליכוד לכחול לבן יוצר מצב, שהוא אמנם משונה אבל לא הייתה ברירה אחרת, ולפי ההסכם הליכוד וכל גוש הימין עם 59 מנדטים צריכים להתחלק בשווה עם כחול לבן והעבודה שיש להם רק 19 מנדטים, ולכן לא נשארו תיקים".

להגנתו אמר כי "בהתחלה אני אמרתי שאין לנו התנגדות שהם יקבלו שני שרים, אבל כדי לשקף את התמיכה שהציבור נתן לנו שזה יבוא לידי ביטוי בכוח שלנו בממשלה, אם הם מקבלים שני שרים, כלומר שר על כל שלושה מנדטים, אז לנו מגיע שלושה שרים. ובסוף גם על זה הסכמנו לוותר, לאחר שהתייעצנו עם גדול הדור מרן ראש הישיבה. ולמה ויתרנו, כי נתניהו בא והסביר שאם ש"ס תקבל שלושה שרים וימינה שני שרים לצד שר ליהדות התורה ושרה לאורלי לוי אבקסיס, זה יצור מצב שלליכוד יישארו פחות מעשרה שרים ואין לו שום אפשרות להקים ככה ממשלה וזה יביא לפיצוץ בתוך הליכוד. הבנו את זה וויתרנו על השר השלישי, כדי להקל על נתניהו ובעיקר כדי לאפשר לימינה להיכנס לממשלה ולקבל שני שרים".

"במקביל פנינו גם לראשי ימינה וניסינו לשכנע אותם להסכים ולהצטרף לממשלה, הבהרנו את החשיבות של גוש הימין ושצריך לשמור על הגוש, ושאנחנו רוצים להמשיך לפעול יחד בממשלה. לצערי הם התבצרו בעמדתם. אני מאוד מקווה שזה זמני ובהמשך הם יכנסו לממשלה.

ש"ס תדאג לציונות הדתית בנושא הרבנים והדיינים

דרעי הכריז כי הוא ידאג למגזר הסרוג. "נמשיך לכל אורך הקדנציה לדאוג לציבור החשוב של הציונות הדתית, אנחנו נמשיך לעזור לכולם ללא יוצא מן הכלל. נמשיך לפעול למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, כפי שהוכחנו בקדנציה האחרונה וכל ראשי הרשויות וראשי המתיישבים אומרים את זה בפה מלא, נדאג להם בנושא הרבנים והדיינים, נעזור למוסדות החינוך שלהם, אפילו יותר ממה שעשינו בקדנציה הקודמת".

אם הייתה לימינה הנהגה כמו לחרדים הם היו בממשלה

דרעי שולל את התרחיש כי מלכתחילה נתניהו לא היה מעוניין להכניס את בנט ושקד לקואליציה: "אם הייתי מתרשם שנתניהו לא רוצה אותם ועושה הכל כדי שלא יכנסו, הייתי נוהג אחרת, לא הייתי משלים עם זה, והייתי מבהיר לנתניהו שאנחנו לא מסכימים לפסילה שלהם ורוצים שהם יהיו בפנים. אבל אני אומר בכנות מוחלטת, נתניהו נתן להם הצעה מאוד מכובדת, שכוללת, באופן יחסי, יותר ממה שש"ס ויהדות התורה קיבלו, במטרה לשמור על הגוש, אבל הם סרבו. אני בטוח שאם הייתה להם הנהגה כמו למפלגות החרדיות, שיש לנו את מרנן מועצת חכמי התורה ומועצות גדולי התורה, חכמי וגדולי הדור שמכוונים את דרכנו ומקבלים את ההחלטות נקיות מכל שיקולים אישיים, הם היו מקבלים החלטה אחרת ונכנסים לממשלה".

על פסקת ההתגברות: "מבחינת כחול לבן זה היה כבר יותר ממה שהם היו יכולים לקבל ולהציג לציבור, אבל אני חייב לומר מדובר באנשים מאוד נבונים, שמבינים את העניין, גנץ, אשכנזי, ניסנקורן ואחרים, אנחנו מדברים בתקופה האחרונה והם יודעים היטב מה יקרה אם בג"ץ יתערב. הם יודעים שאנחנו לא מוליכים אותם שולל, ואם תהיה התערבות של בג"ץ, אם החוק להסדרת מעמד בני הישיבות יבוטל, אנחנו לא נוכל לשבת בממשלה אם לא ימצא פתרון ראוי, אבל הם אומרים בא לא נקדים את המאוחר ומקווים שבג"ץ יבין שהוא לא יכול להמשיך ולהתערב בצורה בוטה כ"כ בעבודת הממשלה והכנסת".

אם בכתבה נמצאה טעות או פרסומת לא ראויה. דווחו לנו >
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
108 תגובות - 80 דיונים מיין לפי
1
רבני הציונות הדתית שתקו בקומבינת גבעת האולפנה
איזו הנהגה? | 20-05-2020 20:19
בשביל כתבה בערוץ-7.
כותרת לא ראויה ולא נכונה!!
שלום | 21-05-2020 8:48
הכתבת היא המשתלחת לא השר שבסה דיבר על עובדות שכנראה אין עליהם חולק גם אם הם קשות לעיכול
לצערנו הרב דרעי צודק. העסקנים השתלטו עלינו
הבו לנו גדולי תורה | 21-05-2020 7:09
גם מרן הרב מרדכי אליהו זצ''ל היה מנהיד ששאלנו מהחרדים. הרב אליהו לא חבש כיפה סרוגה, רק בנו רבה של צפת שליטא סרוג.
מאמר שטותי ושיקרי
בית שמש | 21-05-2020 0:23
יש לו אפס כבוד לדרך הגדולה והאמיתית שלנו. חצוף אריה דרעי הזה. הוא קונה את המצביעים שלו בדמגוגיות זולות, בהפחדות, ובהתחפשות לימין, ואחר כך עוד יש לו את האומץ לבוא ולהטיף מוסר לציונות הדתית.
גם חוץ מהרב אבינר
ברוך | 20-05-2020 21:27
שהתנגד בכל תוקף להסכם מסחרה בארץ בישראל
חוץ מהרב ליאור
כמובן | 20-05-2020 20:44
.
2
אמת לאמיתה
דוד | 20-05-2020 20:23
צודק בכל מילה
ערוץ 7 השמיד מבפנים את הציונות הדתית
בני קרוב | 21-05-2020 0:12
ערוץ התקשורת המשפחתי שמתיימר להיות השופר של המגזר הפך לערוץ תעמולתי למשפחת מלמד שמחסל בשיטתיות כל דעה שונה משלהם לשטתם לתורה יש רק פן אחד והוא הפן שלהם כל שאר דעות פסולות מהיסוד ואין מקום להשמיע אותם
3
צודק.
דתי לאומי | 20-05-2020 20:26
יותר מידי פלצנים
כהרגלו:מעליל עמ להצדיק חוסר סולידריותו.
וייתכן שהשפיע לכך | 21-05-2020 10:38
כל אדם- ניכר בכיסו,כוסו וכעסו. א.ד.מ.-פוליטיקאי:גם בכיסאו.
4
הוא צודק לחלוטין!!! ממש לא משתלח!!! זו האמת!!
יהודי מתנחל | 20-05-2020 20:37
לימינה אין הנהגה רוחנית יש להם יועצים בתחום הדת שמונעים משיקולים של תקציבים בלבד . רבני הציונות הדתית מסוכסכים בינם לבין עצמם משתלחים אחד נגד השני ופוגעים אחד בשני . יש רב שמחזיק ערוץ תקשורת שמרשה לעצמו לבזות את הרב טאו ולהגיד בציבור שהוא סטה מהדרך או ללבות שינאה נגד עוצמה יהודית בראשות הרב דב ליאור וזה בלי להזכיר את הרדיפה נגד הרב שלמה אבינר שנבעה מקינאה בהצלחתו הציבורית והכל תחת מעטה של מוסד ישיבתי ודרך התורה . בגלל אנשים כאלה אין הנהגה רוחנית לציונות הדתית . צריך לקום דור חדש של תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה שימאס במעשים האלו וידעו לכבד אחד את השני ולתת מקום אחד לשני ולא כמו היום שהם רודפים מסיתים אחד נגד השני מתוך צרות עין וקינאה. והדברים ידועים ומפורסמים וכולם יודעים במה מדובר אז אל תתממו דרעי צודק אין הנהגה רוחנית
מדוייק
תהלה | 21-05-2020 0:44
הכל מתחיל מהראש אם הרבנים היו מאוחדים לא היה התוהו הזה
ניכרים דברי אמת- אשריך
גלעד | 20-05-2020 22:04
צודק הכותב
5
צודק בכל מילה
משה כץ | 20-05-2020 20:42
האמת שאריה דרעי הוא יותר דתי וציוני מחבורת ימינה
6
רבני התקציב של סמוטריץ הרסו את הציונות הדתית
י.ל. | 20-05-2020 20:43
ברור שהוא צודק רבני התקציב של סמוטריץ הרסו את הציונות הדתית פוררו אותה פילגו אותה והמאיסו אותה והכל בחסות ערוץ 7 שבתחכום גדול פועל לעיצוב הדעות תוך כדי האדרת דעות מסויימות במקביל לצנזור מלא של דעות אחרות ולחיסול חשבונות בציונות הדתית בעוינות ובארסיות גדולה
7
הבעיה לא בהנהגה אלא באידאולוגיה.
סרוג | 20-05-2020 20:47
הציונות הדתית נהפכה לפחות מידי ציונית ויותר מדי דתית. המיקוד בחזון ארץ ישראל השלימה תוך התעלמות מוחלטת משאר ערכי הציונות וההתחרדלות הפכה את הזרם הזה הקטן והמתנשא ללא כיסוי לשנוא על ידי שאר החברה.
מדויק
יעקב | 21-05-2020 12:12
בתור חילוני שהעריך את הציונות הדתית.
8
שום השתלחות הוא צודק לחלוטין אין מה להתוכח
צבי | 20-05-2020 20:50
אין 2 דתיים לאומיים שיש להם אותו רב ולכן ימינה זה בעצם חיבור של 3 מפלגות שונות עם דעות שונות שהמכנה המשותף היחיד שלהם זה הרצון שלהם להיות בכנסת טוב עשה הרב רפי שהתנתק מהחבורה הזו רודפת הכבוד ובעיקר שניתק מגע מבצלאל סמוטריץ ור מלמד שחיפשו בכל דרך לחסל אותו פוליטית.
9
כן משתלח, לא משתלח
שחור כתום | 20-05-2020 20:53
מי באמת מנהיג את הציונות הדתית? מי הרבנים/הפוליטיקאים שאכן מהווים את ההנהגה שלה?
10
חתיכת חוצפן שכמוך
שמואל | 20-05-2020 21:03
בנט הלך עם לפיד בגלל שלא היית מוכן ללכת איתו ( נתניהו לא רצה אותו ולא היית מוכן שלא להכנס לממשלה אם הוא לא נכנס) אז הוא הלך למישבוא שכן היה מוכן לזה והוא עוד פנה אליכם ראשונים למרות שלפיד הרבה יותר קרוב לעולמו ממכם.( לא ייאמן כמה החרדים והמגיבים החרדלים פה מתעלמים מזהעובדה הזו באופן מופגן ועקבי . פעם אחרי פעם. פשוט אנשים שקרנים במהות. מה שלא נוח להם פשוט לא קיים. לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. כמו השמאלנים המשוגעים.) ואני מקווה שגם פעם הבאה ילכו איתו . הציבור החרדי גם מנצל את שאר הציבור הישראלי וגם לא מכבד אותו. וצריך לשים סוף לכך. אל תלכול לצבא ואל תקחו תקציבים. לא מדובשכם ולא מעוקצכם. אני מקווה שנפתלי בנט ילמד מהסיפור הזה . ושפעם באה ילך עם לפיד אבל שלא ינסו לגייס אתכם
צרה נפלה על הממשלה
שלי | 22-05-2020 8:52
מאז שכל כנופיית הדתיים נכנסה לממשלה גרמו לכל הצרות.צאו וחזרו לחורים שלכם נמאס מכם !!
משמואל המגיב
לשמואל המגיב למגיב | 21-05-2020 1:43
ביחס ללפיד. תמיד אפשר לחזור בתשובה.אסור להיות צדקן. סה הלב של לפיד במקום הנכון (אם כי הראש שלו לא). זאת גופא הייתה הבעיה של לפיד בממשלת נתניהו. הוא היה צדקן . רצבה להיות צודק בכל דבר ופוטר בסוף בגלל התנגדותו לחוק הלאום. הוא לא הבין שצריך גם לתת משהוא לליכוד
אריה דרעי הביא עלינו את אוסלו
שמואל | 21-05-2020 0:35
לא מדובשו ולא מעוקצו. הוא גם יודע שחצי מהמצביעים שלו יפנו לו עורף אם יתשמאלן . אבל הוא יעשה זאת שוב. לא רוצים טובות מחרדים. רק שלא יזיקו לנו
כמה שטויות את. כותב
יוסי | 21-05-2020 0:07
הרי כל ראשי הישובים שלנו ביהודה ושומרון לא התביישו לככב בקמפיין של שס, ואמרו שאריה דרעי לא עזב אותם לרגע, ומה שהוא עשה להם ב 3 שנים לא עשו להם ב 30 שנה.
ברוב דבריך אתה צודק
אני | 20-05-2020 23:07
אבל הליכה עם לפיד שחבר אל המשותפת היא חרפה!!
11
רבני הציונות נשלטים ע"י סמוטי
דרעי צודק 100% | 20-05-2020 21:14
100 רבני שוחד וראשי ישיבות, נשלטים עי סמוטי, הוא נותן פקודה, וכל הרבנים מוציאים הודעה לתקשורת, דרעי צודק וזה כואב.
מי שעשה אותך "סמוטי", אדיוט.
יוני | 21-05-2020 3:06
ט
12
וואי! בניזרי צדק!
עידו | 20-05-2020 21:25
לפני כשלשה שבועות הרב שלמה בניזרי אמר את אותם דברים על מנהיגי ימינה והדגיש שאין הנהגה, וציטט את בנט וחבריו שהם במקרה הטוב רק מתייעצים עם רבנים אך בוודאי שאינם שומעים להם ורק הפוליטיקאים מחליטים, בדיוק מה שדרעי אמר ורוב המגיבים הסכימו, אז למה אז כולם קמו עליו? כי לשמוע זאת בפעם ראשונה זה צורם, אבל כעת לאחר הפנמה רואים כמה צדק יש בדבריו.
13
גם כן שר דתי
פיני | 20-05-2020 21:28
זה שכל הזמן זועק מרן למרות שלא כבר בחיים מס' שנים, זה ששם בצל כדי להראות כמה כואב לו זה שישב בכלא לא על שעשה למען הציבור אלא בגלל שעשה למען עצמו... הוא זה שאנחנו צריכים ללמוד ממנו, סתם שאלת תם, מאיפה יש לו כסף לבית בספסופה בית בהר נוף ועוד מנעמים שיש לאנשים מאוד אמידים, כאשר הוא בפוליטיקה מגיל צעיר ישר מהכוילל? אריה, של נעליך מעל רגליך לפני שאתם מדברים על גדולי תורה
גדולי התורה
ט | 20-05-2020 22:46
זה בדיוק הענין כנראהשלא הבנת הוא לא דיבר על גדולי רק אמר שאין לכם היוםש מנהיג רוחני ועל זה אינך יכול להיתכחש
14
הכל בכאילו. נקים הנהגה צעירה במקום
אריק | 20-05-2020 21:30
אני לא סומך על דרעי ששם רגלים לרב אריה שטרן לרב אהרון כץ ולכל הדיונים מבית מדרשה של הציונות הדתית . הגיע זמן להביא צעירים מוכשרים בוגרי ישיבות או מדרשות עם רוח תורה עדיף לא רבנים ורבניות שיקחו את חבל ההנהגה . ההנהגה הרוחנית יש רבנים צעירים שצריכים קצת אומץ להשתלב עם זקני רבני הציונות הדתית ולהנהיג רוחנית את הציבור .
15
עטרה גרמן.תתביישי על הכותרת הרדודה
אלי | 20-05-2020 21:33
איפה מצאת משתלח בכתבה שאת כתבת.עם כל האהבה שלי לימינה. דרעי צודק במאה אחוז. אנחנו הורסים את עצמנו מבפנים. לא דילגנו על אף טעות בדרך...ראשי המפלגה לא הבינו שוב ושוב את הסיטואציה שנוצרה ובמיוחד עם גנץ.. יש מצב נתון ולפעמים צריך להםנים אותו.
ההשתלחות היא של גרמן בדרעי.
מיכאל | 20-05-2020 23:21
עטרה, נסי להיות יותר אוביקטיבית
16
צודק בכל מילה רק ש"ס תורת ישראל וארץ ישראל
דוד ברדה | 20-05-2020 21:34
כל הכבוד הרב מכלוף אריה דרעי
17
כותרת פלגנית ומגעילה
דודו | 20-05-2020 21:43
עם כל זה שאני לא נמנה מאוהדי דרעי בלשון המעטה.. הוא צודק.. אני הצבעתי ימינה ואני מאוכזב מהדרך שהם הלכו בה בפעם הזאת.. הדרישות היו באמת מוגמות בלי טעם..
18
ואני רק שאלה אחת
אביח | 20-05-2020 21:47
לציונות הדתית יש מנהיג? בקושי מפלגה יש לנו (באחוזים אמור להיות לנו 16 מנדטים)
19
למה משתלח? הוא צודק...
דתי לאומי | 20-05-2020 21:48
מה לעשות
20
הרב שלום כהן בובה של דרעי
רועי עטיה | 20-05-2020 21:51
אצל שס זה יותר גרוע.דרעי אומר לרב שלום כהן מה הוא החליט והרב שלום כהן מפרסם שמועצת חכמי התורה החליטה כך וכך. בקיצר הדעת תורה של הספרדים זה אריה דרעי בחסות מועצת חכמי הבובות בראשות הרב שלום כהן.
הרב שלום כהן
מרים | 21-05-2020 20:48
לדעתי יש הרבה דברים טובים בציונות הדתית אך בעניין ההנהגה הרוחנית יש לציין שהיא לא ממש ברורה .ולמרות כך זה לא מתיר לזלזל בהנהגות רוחניות אחרות של שום מגזר , בין אם הם לטאים ,אשכנזים, ספרדים וכו, כל רב כבודו במקומו מונח.
צודק מאה אחוז דרעי אלוף הקומבינות
דורבן | 21-05-2020 12:27
ששאלתי בזמנו את הרב של השכונה שלנו מידועה בתמיכה בשס אז שמרן היה בחיים מה זה ההתנהגות של אריה דרעי היא .....הוא ענה מה אתם חושבים שהכל מרן יודע לא לא מספרים לו הוא עסוק בלימוד תורה כל דוח המבקר כל שנה גם השנה שיש מבקר פרווה עדיין אריה דרעי מלא בעמודי ביקורת על שיחיתות מה שלא היה כלל בזמן אלי ישי וזה אומר דרשני אל תשכחו שהוא במה לו בית נופש כמו ארמון ורסי עם 3 קומות וברכה שחיה אולימפית
חוצפן
שמוליק | 21-05-2020 2:30
סתום את הפה שלך
אחי לערבב זה מילה רגועה .הוא שולט בהם בעוינות
עמיר שטיין | 21-05-2020 0:24
הוא הצליח להחדיר ברבנים שלו שהוא ורק הוא ואך ורק הוא יכול לסדר להם תקציבים למוסדות שלהם והם נאלצים לעשות כל מה שהוא רוצה והם לא מבינים שהציונות הדתית הייתה הרבה לפני סמוטריץ והיא תישאר הרבה אחריו וכל מה שמניע את סמוטריץ הכל למען עצמו ולמען שאיפותיו לתפקידי כבוד ושררה
ובציונות הדתית סמוטריץ מערבב את הרבנים
צחי | 20-05-2020 22:03
ושולט בהם כאילו היו בובות מריונטה שלו והכל למען עצמו וכבודו האישי בלי טיפה אידיאולוגיה
21
החומרני מדבר על רוחניות
שרון רביב | 20-05-2020 21:54
אריה דרעי עם 13 דירות, עמותה של אישתו שמפרנסת את בני המשפחה, האיש שישב בכלא על חולשה לכסף מדבר על רוחניות. חצוף !!! גם עוד עשרה גלגולים לא תגיע לקרסוליים של בנט ואיילת שקד, אנשים איכותיים, אנשי אמת עם דרך וערכים. תמרח דבש כשאתה מדבר על הציונות הדתית, פאר היצירה של עם ישראל.
22
אמר מי שחתום על אוסלו, על התרגיל המסריח,
צדיק | 20-05-2020 22:03
מי שמכיר את החברה הישראלית מהכלא הרב עובדיה רק מלא שבחים עליו (חס וחלילה לא התכוונתי שסחט את הרב עובדיה....) מי שמקים עוד אירגון כשרות ומי ששולח את ילדיו לחינוך שהוא ייסד (כולם למדו בישיבות אשכנזיות לא עלינו....) הוא ורק הוא יכול לנתח את המצב בציונות הדתית, כיון שהוא יודע מה אלוהים חושב, בקיצור - רק הוא הימין האמיתי ורק הוא חושב על עולם התורה. ולכל עדת המגיבים מחסידי בן גביר - אתם לא שייכים לציונות הדתית שהרי הם שמאלנים אז למה כל הזמן אתם מתברברים סביבה הרי רק לכם יש מנדטים ורק אתם יודעים את האמת
23
עצוב להודות אבל הוא צודק!!!!
דתית לאומית | 20-05-2020 22:08
איייייייי
לא עצוב בכלל
זאב | 20-05-2020 22:33
אין הנהגה כי הציבור מפולג כי יש בו דעתנות (ולכן יותר אגו) . החרדים ( במיוחד הספרדים) עדר של עיזים (במיוחד הספרדים)
24
לצערי
חיים | 20-05-2020 22:11
הוא צודק בכל מילה
25
לצערי דרעי צודק. והוא אינו משתלח כלל
יואב | 20-05-2020 22:22
לא מצאתי בדבריו השתלחות. הכותרת שגויה. ואם מודים על האמת, הטענות מוצדקות. צר לי מאד שאיננו יודעים להתאחד. הציונות הדתית מביאה עמה בשורה חשובה, אך כוחה דל ומתדלדל. אל לה לנסות לחפש קולות במגזרים נוספים על ידי אי עמידה על עקרונות. חשוב לוותר על הדקויות דווקא בתוך הציונות הדתית כדי להביא לאחדות של כולם, ולפעול תחת סמכות רבנית רחבה המחייבת. אמנם יש לנו כדתיים לאומיים יותר חופש מחשבתי, אך בשורה התחתונה איננו מקבלים מרות, ועלינו לתקן זאת.
26
מה הוא אמר לא נכון? מה? תפסיקו להשמיץ אותו
דורש אמת | 20-05-2020 22:24
מה הוא אמר לא נכון? מה? תפסיקו להשמיץ אותו
27
לפי התגובות פה אני מבין שיש הנהגה החרדית אבל
חדר מחרדים | 20-05-2020 22:50
המונהגים צוללים באינטרנעט...:)) כלומר יש רבנים לסרטונים לפני הבחירות אבל בפועל כולם באינטערנעט לצורכי פרנסת הנפש והרכילות (בחדרי חרדים, ככר השבת, בעולמם של חרדים ועוד..)
28
דרעי צודק כמובן: ימינה = אמביציה אישית
לבן שחור | 20-05-2020 22:57
זו לא מפלגה זה סידור עבודה
29
קראתי . והוא לא משתלח.
שימי | 20-05-2020 22:58
ולכתבת. בגלל אנשים כמוך אין אמינות בתקשורת.
30
ראינו כמה דאג לרב האשכנזי הירושלמי
ג'סי | 20-05-2020 23:05
על מי הוא עובד? יש את הרב אריה שטרן, שיספר לכם כמה אריה דרעי דואג למגזר הסרוג
31
צודק
שרה | 20-05-2020 23:06
מסכימה לכל מילה . הציונות הדתית ללא הנהגה דתית. מנוהלת עי זרמים ותתי זרמים אין לה אגנדה. וראשיה כולם יחד 5 הנציגים אפורטוניסטים אשר חושבים רק על עצמם...בנט זאק את כולם לבחיאות..כמעט נכנס למפלגת כחול לבן..מאיים כוחני.שחצן שפעל באופן מקצועי בקורונה..המפלגה הציונית דתית הינה אשכנזית מדורי דורות...לי כציונית דתית מובהקת קשה לבחור בהם מעדיפה מפלגה ימנית אחרת. תתפרקו אינכם מתאימים לזמן ולמקום אתם מנותקים מהעם אתם צפונבונים אליטיסטים שהספרדים הם עובדים שלכם..למעט בודדים שביולוגית הם ספרדים וסוציולוגית אשכנזים!!! א כ ז ב ה!
32
הרב אריה שטרן מצדיע לכל מילה
נו באמת? | 20-05-2020 23:07
נולדנו אתמול?
33
עדיף שלא יהיה הנהגה רוחנית
שלומי | 20-05-2020 23:12
מאשר לשחק בהנהגה הרוחנית כמו בובות על חוט. שמח בשבילך שההנהגה הרוחנית שלך התירה לך לקחת שוחד.. ולאתר סרוגים . אשמח אם תועילו בטובכם לצץמחוק פה את כל תגובות החרדונים שההנהגה הרוחית שלהם אוסרת עליהם להשתמש באינטרנט
34
דרעי
מורה | 20-05-2020 23:12
גם לכם אין הנהגה. הרב עובדיה מת כבר. ונכון, גם הרב קוק מת. אנחנו באותו מצב אלא שמצביעי שס הם אומרי הן, מה שאין כן הטבע של הסרוג !
35
דרעי עבריין מורשע , פרזיט מתחזה. שתוק
דני | 20-05-2020 23:17
...
36
איפה בדיוק ההשתלחות.
מיכאל | 20-05-2020 23:22
מספיק עם המילים הדמגוגיות.
37
לא אוהב אותו, אבל הוא צודק
שמעי | 20-05-2020 23:27
הוא צודק ועוד איך
38
יאללה, תגיבו לגופו של ענין, ולא לגופו של איש
זרח | 20-05-2020 23:30
הבנו, דרעי עבריין. אבל מה יש לנו לומר נוכח ת-ו-כ-ן טיעוניו.
39
אני מסכים איתו מההתחלה בנט בא בגישה לוחמנית
פיני | 20-05-2020 23:38
בגישה שאומרת אתה לא רוצה אותנו ולא הצעת כלום אבל זה לא נכון הייתה כוונה לצרף פשוט הנחיתה משרים בכירים למשהו קטן ורק לחלק קשה אז כל התירוצים יוצאים
40
ימינה רצו השפעה. מה שביבי רצה זה שלא תהיה להם
דורון | 20-05-2020 23:38
השפעה. שס קיבלה את משרד הדתות ואחריות על הדיור ומשרד הפנים. אז באיזה קנה מידה זה יוצא הוגן ההצעה של ביבי? לקבל את משרד החינוך שדי מוגבל תקציבית? ולגבי הנהגה- האם היה אומר אותו דבר על אגודת ישראל שם יש את האדמור מגור, שר התורה וראש הישיבה והאדמור מבעלז וכו'. זה שדרעי הפעיל לחצים ויישר את כל הרבנים לפי הקו שלו זה לא אומר שזו הנהגה רוחנית טובה. וזו ההתייחסות שלי לגופם של דברים. שלא תגידו שמתייחסים רק לגופו של אדם
אם הליכוד לא טוען שנתן הצעה שרואים שיש בה
דורון | 21-05-2020 9:44
השפעה (כמו ראשות ועדה, סגנות שר או שר משמעותי- ולא, שר חינוך שרוב התקציב שלו הולך להסכמים חתומים, וצפוי עוד קיצוץ - לא נותן לך השפעה אמיתית). מה עם משרד הבריאות? למה הוא לא הוצע? האם רק עיור לא רואה שבגלל היריבות בין ביבי לבנט ההצעות היו חסרות תוכן? בזה אפשר אולי להאשים את בנט, אבל קודם נסכים שההצעה היא נטולת שיניים
ימינה רצו 3 שרים כדי לרצות את סמוטריץ'
זלמן רוזנטל | 21-05-2020 7:44
על זה הכל נפל ביבי היה מוכן לתת להם חינוך ועוד שר אחד אבל תאוות הכבוד של סמוטריץ לא מצאה מנוחה בעצם המחשבה שהוא לא יהיה שר אז הוא אמר אם אני לא שר אף אחד לא יהיה שר
חינוך זה לא השפעה?
KJ | 21-05-2020 1:13
?
41
דרעי שקרן, צבוע, מבזה את רבני הציונות הדתית!
אלי | 20-05-2020 23:45
תנועת שס נלחמת במוסדות הצינות הדתית וברבנים מהציונות הדתית. דרעי בעצמו מבזה את גדולי התורה מהציונות הדתית מבזים את הרב שטרן שליטא מבזים את הרב כץ מרג מבזים את הרב אלחרר רב העיר שלומי מונעים בחירות רב עיר בראשלץ בכדי שהרב שלמה לוי שליטא, רב צדיק ונערץ, בכדי שהוא לא יבחר, מפני שהוא עם כיפה סרוגה ועוד ועוד דוגמאות רבות שס הם אלו שמנעו את כניסת הציונות הדתית מפני שהתנגדו ליור וועדה ניטרלי בווועדה לבחירת דיינים. הם צבועים, יוש לא מעניינת אותם, מעניין אותם לשתות מנדטים
42
כמה שטויות ושקרים בראיון אחד
נועם | 21-05-2020 0:20
לנו יש דרך וערכים ורבנים ואנחנו הולכים אחריהם. והדרך שלנו היא ענקית ועמוקה והיא דרך של גאולה ולכן אנחנו עוד בשלב של בירור. יש לנו את מורנו הרוחני הרב קוק ויש לנו את תלמידיו בכל מיני גווניהם. חוצפה מצד אריה דרעי לבוא ולהטיף לנו על כיסאולוגיה. איך הוא לא מתבייש.
טענו חיטין והודה לו בשעורין
שמואל | 21-05-2020 7:59
מה הקשר? בודאי שהרב קוק ותורתו היא ברמה שהחרדים לא מבינים ולא רוצים להבין. אבל זה לא משנה את העובדה שהייצוג הפוליטי שלנו התרסק לחלוטין בין השאר בגלל שיש חוסר תיאום בין הרבנים לפוליטיקאים. עוד לא מצאנו את הנוסחא שמתאימה לנו. והתוצאות בהתאם.
43
ממש
איציק | 21-05-2020 2:50
כי אתה ממש שומע לגדולים שלכם. נכון אתה הולך אליהם אבל בסופו של דבר אתה עושה מה שבא לך. אתה שחקן שמסדר גובים לאנשים שלך ואתה יודע את האמת לא אכפת לך מאף אחד. בנוסף כל אלה שלידך שפוטים שלך ולכן תמיד לידך אין אנשים חזקים
44
דרעי
ידידיה | 21-05-2020 3:30
פושע שישמור על הפה,סופו בכלא
45
הפעם הוא צודק,אין מה לומר.
שמעיה | 21-05-2020 3:42
לא תמיד הוא צודק אך הפעם בודאי-לצערי ימינה נענשו על הבגידה בעוצמה יהודית.
46
ימין
עמי | 21-05-2020 6:10
דרעי ממתי החרדים הם ימין אתם ישבתם עם השמאל פתאום אתם ימניים בנט ושקד הם ימניים. לא אתם גדעון סער הוא ימין מובהק אתם לא
47
להאמין לדרעי זה כמו להאמין לנתניהו - מילים לל
אלי | 21-05-2020 6:26
מילים ללא כיסוי, שקרן עלוב, פרזיט
48
אירוניה מה היא
המעניש | 21-05-2020 6:29
בן אדם שגנב ומעל בכספים ורימה את המערכת שהוא שירת, ישב בכלא עבור כך!! מטיף מוסר ומדבר על הדרכה רוחנית ?! העולם התהפך כנראה ושכחו לספר לי.
49
הוא צודק!!! מה לעשות ...
אריק | 21-05-2020 6:43
אריה דרעי אומר את מה שכולנו מבינים רק מפחדים לומר...פוליטיקה זולה ללא השקפת עולם ודרך מסודרת עם הרבה כוחניות לא חרדלי ולא דתיליט ולא חילוני מסורתי ...פעם עם לפיד הנוכל תגידו מה שתגיגו על החרדים אבל הם מתאחדים ביחד למרות כ1000 חצרות אדמורים רבנים הם יודעים להתאחד למען המטרה ...כש80% מהנוער הדתי לאומי חי כחילוני עם תרבות לבוש מוסיקה וסלנג חילוני נשאר רק להוריד את הכיפה ודור ההמשך של הציונות הדתית מתמעט והולך והפוליטיקאים מתקוטטים על שאריות נפגר של הציונות הדתית ...כנראה שורש הבעיה בחינוך הדתי לאומי ..חרדי מודרני עדיין נשאר בקשר עם רבניו אדמוריו בשונה מאצלנו שהחילוניות היא חלק מההוויה והתרבות נשאר רק להצביע ליכוד או כחול לבן
50
מפדל
משה | 21-05-2020 7:09
כל מילה בסלע. אני בן הציונות הדתית. נולדתי וגדלתי במושב של הפועל המזרחי. הם פשוט לא מייצגים אותנו. היגיעו בריונים (אמנם מוכשרים) והשתלטו על המפלגה. (והרב דרוקמן.? נו כמו שבשבת משנה דעתו לפי מזג אויר כמה פעמים ביום).
51
עדיף על המצב בש"ס
אורי | 21-05-2020 7:21
שם כמה עסקנים כמו דרעי כופים רב אחד כמו הרב שלום כהן על כולם זה למרות שכמעט ואין לו תלמידים ואיש לא רואה בו את גדול חכמי ישראל וכופים אותו ברמה שכל מי שלא שומע לו אלא לרב אחר נחשב כסוג של אפיקורס ונערכת נגדו מלחמה בכל הכוח בציונות הדתית אין את השחיתות התמימות והעדריות הזאת ולכן המצב שם שאין מנהיג אחד
52
מזל דלש"ס
צפוני | 21-05-2020 7:38
יש מנהיג רוחני, אריה דרעי. גנב עם קבלות. וניה גם מנהיג דגול בשם שלמה בניזרי שלקח שוחד מקבלנים. וכמיבן הצדיק לוי בזמנו, לפני הרבה שנים, גנב כסף מקמחע דפסחא שנועדו לעניים לפסח. שלא לדבר על רבני שס המנבלים את פיהם...הנהגה רוחנית דגולה
53
הדברים יוצאים מפיו של מי שאף אחד מבניו לא
דניאל | 21-05-2020 7:44
שירת בצהל...
54
אכן, הבר ריק אין בו מים
חיים | 21-05-2020 7:52
אם תעשה בדיקה מי הצביע לשס תראו שלפחות שתי מנדטים הם מהציונות, בבתי הכנסת נמצאים נשלחים של שס ובכל מערכת בחירות דואגים לאסוף את כל הציבור שיבחר בהם. לציונות אין את זה בכלל, לא רואים ולא מרגישים אותם.
55
להגיב עניינית
שמואל | 21-05-2020 7:53
לא מאוהדי דרעי. ממש לא. הוא גם לא אמר שאין תח. בודאי שיש. אבל צריך להסתכל על העובדות לפני הפרשנות. אחרי מותו של הרב צבי יהודה עלה קרנם של העסקנים אבל כל עוד חיו הרב אברום שפירא והרב מרדכי אליהו היה אפשר לומר שהיתה לפחות כתובת תורנית ברורה. אחרי שהם נפטרו איש לאהליך ישראל. מה גם שעלו לגדולה אינשי דלא מיעלי וערבבו בין טומאה לקודש ואת התוצאות כולנו רואים. לדעתי מה שיקרה זה פיצול בתוך הציונות הדתית. כאשר 60 או 70 אחוז יצביעו לליכוד והשאר לחרדיות עם ייצוג של נועם או קומבינה כזו או אחרת.
56
הוא דיבר אחרי שלקח בצל או לפני?
אישיהודי | 21-05-2020 7:58
החצוף הזה שקובע את ההנהגה הרוחנית שלו מדבר על הנהגה רוחנית (זו שקראה לנו עמלק)
57
הכותרת לא נכונה. לימינה אין הנהגה רוחנית.
אייל שקד | 21-05-2020 8:10
דרעי לא אמר שלציונות הדתית אין הנהגה רוחנית. אלא לימינה. וזה נכון הם לא נשמעים לרבנים שלהם. לציונות הדתית יש הנהגה. בבקשה מהעורך לתקן את הכותרת.
58
כואב ומפלח אבל צודק
ברוך | 21-05-2020 8:45
לא נעים. אבל הוא צודק יש לנו רבנים ויש לנו הנהגה. הוא בעצמו הרי מתבטא בהמשך שידאג לנו בנושא הרבנים והדיינים. ודרעי כמו הספרדים מכבדים בדרך כלל את רבותינו. למרות פערי ההשקפות. נזכור שגם ההנהגה הרבנית שלנו מפולגת. אין כבוד לזקני הדור. וכל ראש אולפנה או רב מושב ומי מדבר על הרבנים המודרנים בונים במה לעצמם ומשמיעים דעות בהנהגה. זה יוצר חוסר אחידות משווע. דבר שני גם אם יש רבנים הפוליטיקאים לא מתיעצים איתם ולא שומעים להם. בנט עצמו אמר בפירוש שהוא לא מתיעץ עם רבנים מה יש איפוא להיעלב. ועל שקד מי מדבר בכלל. אין ביניהם לבין הציונות הדתית הרוחנית כמעט דבר וחצי דבר. את סמוטריץ אני לא מבין מה מצא לו עם הצמד הללו?!
59
הרב צודק
ירמיהו | 21-05-2020 10:17
הציונות הדתית פשטה את הרגל. אין הנהגה אין הכוונה רק רודפי כבוד ושררה
60
רתם אתר רכילות זול.....
אורן | 21-05-2020 11:03
.
61
ליהדות החרדית יש?
גבי | 21-05-2020 11:35
ממש לא. זו הנהגה כוחנית שלא נשענת על רוח אלא על אין סוף תקנות, הפחדות, ואז יושב אדם אחד שקובע מה מותר ומה אסור על פי פרשנותו. בהדרגה יש תחרות מי מחמיר יותר וכך נבנית מערכת איסורים אין סופית ולזה קוראים הנהגה רוחנית. הנהגה רוחנית צריכה להיות מעוניינת שהציבור שלה יהיה משכיל, בעל יכולת חשיבה, לא צאן נפחד שמפחד לחשוב, ללמוד, רק לשנן וחזור ושנן.
62
איפה ההנהגה החרדית הייתה
אבי ים | 21-05-2020 11:53
כשנתנו מענק קורונה עד 4 ילדים, שזה הספיק לרוב הציבור, אבל לחרדים ולדתיים זה היה בממוצע חצי ממספר הילדים.
63
הוא צודק אבל שקרן
חיים | 21-05-2020 12:18
בשס יש הנהגה רוחנית אחידה בראשות הרב הגאון יור מועצת חכמי התורה הרב אריה דרעי שלטא הכי כיף לו שהוא שולט מתלבט אם כדאי שזה יהיה גם אצלנו
64
דרעי משתלח: "אין לציונות הדתית הנהגה רוחנית"
בנימין | 21-05-2020 12:29
תספר לנו כמה רוחניות היתה באוסלו ...
65
ואוווו איזה פער בין הכותרת לכתבה
אברהם | 21-05-2020 14:15
בכותרת: דרעי משתלח אין לציונות הדתית הנהגה בכתבה: דרעי: מציאות פשוטה, בנט ושקד פירקו את מפלגתם וזנחו אותה עם חובות באמירה שאין עליה חולק לא רוצים רבנים, גוגל יגלה לכם, בידקו. ישנה מציאות, בציבור הדתי לאומי רבנים אינם כח, יש רבנים, אבל אין להם כח הכרעה לא בגלל שאין להם כה אלא משום שאין מי שמעוניין להשתמש בו, גם כשחילוני כבר מעוניין בסמכות רבנית הוא מעדיף רב חרדי, אצל רוב החרדים רבנין זה כח חשוב, בציבור הדתי לאומי פרופסור, זמר, שחקן, נחשב יותר מרב. בכל כנס דתי לאומי הפרופסור רשום במודעה לפני הרב. מדברי דרעי לא ניכרת איבה ושנאה לציבור הדלי כלל, אדרבה, הוא מדבר על מילוי תפקידו בנתינת כל מה שמגיע לציבור הזה על פי דין ובצדק ולא בחסד, אלא מה? שמותר לו למתוח ביקורת אמיתית שאגב, רפי פרץ יאמר לכם את אותן מילים. למה שהרב רפי פרץ ישמע לרב דרוקמן? וכי הוא יותר תח ממנו? שניהם היו בתפקידים רבניים זוטרים, שניהם באו לכנסת, לשניהם יש זקן, שניהם יום אחד יזדקנו, זנ לא שהרב דרוקמן כתב את היביע אומר.
66
רק לדרעי יש הנהגה רוחנית על מועצת... חחחחחח
משועשע | 21-05-2020 15:11
חחחחחחח
67
צודק לגמרי
אלומני | 21-05-2020 15:12
כמה עצוב שדרעי יוצא הפוליטקאי הישר בסיפור הזה:(
68
זה נכון, אבל
איש אמת | 21-05-2020 17:20
גם לשס אין הנהגה תורנית. יש להם מועצת בובות שאומרת אמן לכל מה שדרעי אומר להם. כל ההבדל הוא שאצלנו יש דמוקרטיה ובשס יש דיקטטורה, זאת הסיבה לאחדות שלהם.
69
נפילה גדולה
עברי | 21-05-2020 17:39
זהו, הגיע רגע האמת. האלה שעכשיו הגיעו לכוח יכולים לבוז לאלה שנופלים. הןם צריכים ללמוד ממנו איך להגיע לכוח והשפעה וכספים. ואם זה כרוך במחירים מזוויעים - אז מה? העיקר ההצלחה לא? ברור גם שהחלק החרדלי של הציונות הדתית יתחיל לנוע לעבר מרכזי הכוח החדשים. כך שהם יתחזקו אף עוד. בידיהם האמצעים וכולם כבר תלויים בהם. כולל בעניינים הדתיים. זה התוצאה של האקרובטיקה הפוליטית שהציונות הדתית ניהלה כבר מזה שנים. בנושא דת שיתפו פעןלה עם החרדים נגד האחרים ובנושאי ציונות להפך. זה לא יכול להצליח לאורך זמן ועתה הם נפלו בין הכסאות. התניהו מבזה אותם ודרעי לועג להם. והם הרי יותר ימין מימין... ניהלו מלחמת חורמה בבית המשפט - מה שמתאים הן לנתניהו שחושש ממשפט והן לחרדים שהרי בית המשפט הוא המחסום האחרון להעברת עודועוד משאבים ועמדות כוח לידיהם (עי נתניה ונאמניו). כלומר הכשילו עצמם במו ידיהם. אז מי יעזור להם עתה?
70
בגדול דרעי צודק,הענין הוא שלחרדים יש בעיה :
בצלאל | 21-05-2020 17:56
לחרדים יש בעיה הרבה יותר מהותית: עם כל זה שהם מסודרים הם טועים אדאולוגית וחושבים רק על השטיבל שלהם ולא על המדינה ועל כבוד ה' בעולם.
71
די לשנאה
אירית | 21-05-2020 18:02
עברנו ימים קשים ועדין עוברים ואולי הגיע הזמן שתפסיק די לשנאת חינם הגיע הזמן שנתאחד התורה היא של כולם ודרך אגב לציונות הדתית יש מלא רבנים והרבה נשמעים להם ודי לחשוב שלציונות הדתית יש רבנים זה נכון שהציונות הדתית צריכה לעשות חשבון נפש ובמקביל גם החרדים אולי הגיע הזמן שנתאחד כולם כי זה אותה תורה וזה מה שבורא עולם רוצה אז די קדימה ונעשה חשבון נפש כולנו עם אחד ובלי לשון הרע להתחיל את העשייה לטובת כולם תודה רבה ושבת שלום
72
צודק
שיבולת | 21-05-2020 19:05
בנט ברח מהבית היהודי ומחביא את הכיפה שלו ולכן ירדו מ12 ל6 הוא לוחמני ומבולבל לצערי אין לנו הנהגה ביזו את יוגב הרב אלי בן דהן אורי אריאל ועוד. בנט ושקד תחזרו לעסקים שחררו אותנו
73
אין לו זכות דיבור
אריאל | 21-05-2020 21:28
גם אם הוא צודק בחלק מטענותיו, אין לו זכות דיבור אחרי כל הפשעים והעוולות ששס הובילה בתחומים האלה. הם לא שמעו לרב עובדיה אלא השמיעו לרב עובדיה. הם לא מונעים מאידאולוגיה, הם מניעים את האידאולוגיה לצרכיהם.
74
יש ויש לנו גדולי תורה
אשי | 21-05-2020 21:29
אלא החברה שלנו בעטה בתורה ולומדיה,אנחנו נוטים יותר לתת התרבות החילונים,והיום יש רבנים לתהליך זה,מגוש עציון ודומיהם,שפוסקים הלכות בהתאם לרוח העוועים החילונית
75
אין מנהיג שנתן שוחד וישב בכלא
בוחר | 21-05-2020 21:50
לציונות הדתית אכן אין מנהיג שהורשע במתן שוחד וישב בכלא. אין לה גם מנהיג שעבד על רבו ושכנע אותו להוציא פסק הלכה מעוות המתיר ויתור על שטחים בארץ ישראל תמורת אתנן לישיבות של פרזיטים.
76
הפלישה הגדולה
שלי | 22-05-2020 9:36
מאז שהדתיים פלשו לממשלה יש את כל הצרות שיש זו הוכחה עצומה שדת ופוליטיקה לא הולך ביחד כמו קצר של חשמל ומים.סכנה למדינה !!
77
דרעי הצדיק
שרת התחבורע | 22-05-2020 10:26
הגנב, הרמאי, הפושע, המושחת, הנוכל , הגנסטר אריה דרעי מדבר על הנהגה רוחנית, חחחחחחח
78
דרעי משתלח?? זה כואב לו שאין הנהגה
יוני | 22-05-2020 12:45
, ברור שאין כוונתו להוריד בערכן של ציבור שלם, הלא יש אלפי סרוגים שמצביעים שס. אלא דרעי דיבר מתוך כאב, לאחר באופן אישי היה מוכן לוותר לשם צירופה של ימינה וראה איך דוחים הצעה על הסף מתוך כבוד ואינטרס, לדעתו בסיטואציה הזו זה היה ברור שאם היו נשמעים לעצת רבנים וגדולים היו בפנים. נותנים לך עיצה תיקח! הוא מבין משהו בפוליטיקה ובדעת תורה. חבל מאוד שהאתר יצר כותרת שמתעלמת מההערה של דרעי והופכת את זה ליריבות או כלשונם השתלחות, כנראה שאם הייתה גם להם הנהגה או סמכות רוחנית היו מתבטאים אחרת.
79
הנהגה רוחנית לבנט,תרתי דסתרי
אלי | 22-05-2020 15:59
בנט שמתעלם מרבני הציונות הדתית,יקים הנהגה רוחנית,הצחקתם אותי.בנט שמתקרב לליברמן ולאח לפיד,יקים הנהגה רוחנית.אני מתגעגע למפדל השורשית,שהקימה בתי דין,דיינים ורבנים לתפארת.הפוטנציאל של הציונות הדתית הוא ענק,בתנאי שהציבור יבין שהמדובר בהנהגה אמיתית ולא כזו שרק כח ושררה מענינים אותם.
80
דרעי
משה | 22-05-2020 19:39
הנהגע רוחנית.יש בשס אחרי כלא מעשיהו חחחח