שר הדתות לסרוגים: "המציאות כפתה עלינו הילולה מצומצמת"

שר הדתות לסרוגים: "המציאות כפתה עלינו הילולה מצומצמת"

בפתח הילולת ל"ג בעומר במירון, שר הדתות יצחק וקנין סיפר לסרוגים על הצעדים שנלקחו לארגון ההדלקות בצל הקורונה: "המציאות כפתה עלינו דבר שחייבים להתנהל לפיו, אך הצלחנו לארגן הדלקות בצמצום"

author-image
שר הדתות: המציאות כפתה עלינו הילולה מצומצמת
  (צילום: סרוגים)

בפתח הילולת ל"ג בעומר במירון, שר הדתות יצחק וקנין התייחס הערב (שני) בראיון לסרוגים לארגון האירוע תחת מגבלות משרד הבריאות והמאמץ הכרוך בהגבלת מספר הנוכחים בהדלקות.

"אי אפשר לתאר, רק מי שנמצא פה כל שנה יודע שאי אפשר להרים רגל בהילולה רגילה בל"ג בעומר. השנה, לאור המציאות, אני חושב שכולם רואים שעמדנו בתנאים שהממשלה הציבה לנו אמר. "יש יותר שוטרים מאנשים פה, על כל אדם יש עשרה שוטרים לפחות".

"אני לא עצוב, כי המציאות כפתה עלינו דבר שחייבים להתנהל לפיו" הוסיף והציג את תחושותיו לגבי האירוע המצומצם. "היינו חייבים לשמור את הכללים, אבל אפשרנו את ההדלקות ולא הפסקנו אותם כדי לשמור על המסורת הקבועה במירון. חשבנו שלא יהיה נכון להפסיק ולסגור את האתר לגמרי, ולכן נערכנו לדבר הזה עם כל המציאות הלא פשוטה, בסופו של דבר הצלחנו לארגן הדלקות בצמצום, ייצוג הולם לכולם, והכל עונה על הדרישות והתקנות שהממשלה אישרה. אני מודה לקב"ה שהגענו לרגע הזה עם כל המציאות הלא משמחת שבגללה יש פחות אנשים".

וקנין נשאל על הקריאה של שותפו למפלגה יעקב מרגי, שביקש מהח"כים שלא להגיע להדלקה במירון. "אני חייב להגיע לפה לאור תפקידי כשר הדתות. כל האירוע הזה מתנקז אלי – מבחינת האישורים, התקציב, וכו'. כל מה שיש עובר דרכי" הסביר. "אני חותם על מעבר של אנשים בכניסה לכל האוטובוסים שנכנסים לפה. לא הרבה חברי כנסת יגיעו לפה, אולי 15 ח"כים. ניסינו להגביל את זה, אבל אי אפשר לעצור את זה לגמרי".

עוד התייחס לסערה סביב כהונתו של הרב אריה שטרן. "הלוואי שכל הסיפור הזה ייגמר בקרוב" אמר. "אני רוצה לחתום על ההוראות לשעת חירום, ולצערי הרב זה מגביל ונותן לרב שטרן ולא לרבנים אחרים – וזה לא נכון. אני לא חושב שצריך להיות איפה ואיפה בין רב לרב. הוא לא ריך להיות שעיר לעזעזל של הרבנים האחרים – אבל אותה הוראה צריכה לחול גם על הרב של כרמיאל והרב של אשדוד. אי אפשר לעשות פרסונלי לרב מסויים. הלכתי לביתו של הרב שטרן להסביר לו את המציאות, אני האחרון שיפגע בכבודו – אבל ידי כבולות. כולי תקווה שהדבר הזה יעבור עכשיו כשתהיה ממשלה ולאשר אותו – מצידי לא רק לחצי שנה, אלא לחמש שנים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בקשר לרב שטרן
שלום | 11-05-2020 23:15
לדעתי בשס משקרים אם הם היו רוצים היו מעיפים את יהושע ישי החצוף לעזאזל