סקר עולמי: מה הציבור חושב על סגר הקורונה? - סרוגים

סקר עולמי: מה הציבור חושב על סגר הקורונה?

סקר שנערך ב-11 מדינות שונות בחן מה הציבור חושב על צעדי הסגר למניעת התפשטות הקורונה, ומצא כי 67 אחוז מהנשאלים תמכו בצעדים ואמרו כי הצלת חיי אדם צריכה להיות הדבר החשוב ביותר לממשלה - גם במחיר כלכלי ופגיעה במשק

סקר עולמי: מה הציבור חושב על סגר הקורונה?
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

בארה"ב ובאירופה תושבים רבים עדיין נותרו בסגר, והממשלות בעולם מתחילים רק עכשיו בגיבוש אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה. במדינות רבות הביעו זעם על הסגר ודרשו לפתוח מחדש את המשק באופן מיידי – בעוד שאחרים תומכים בהמשך ההגבלות במטרה לבלום את ההתפשטות. כעת סקר של רשת "אדלמן" האמריקנית שפורסם  מה הציבור בעולם חושב על צעדי הסגר – ומה העדיפות של הממשלה צריכה להיות.

הסקר נערך בשבוע שבין ה-15 וה-23 באפריל, בקרב מדגם של 13,200 בני אדם מ-11 מדינות: קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, יפן, מקסיקו, סעודיה, דרום קוריאה, בריטניה וארה"ב. מהנתונים עולה כי 67 אחוז מהנשאלים מסכימים עם הטענה שהעדיפות הגבוהה ביותר של הממשלה צריכה להיות בלימת התפשטות הקורונה הצלת חייהם של אנשים רבים ככל האפשר – גם אם זה פירוש הדבר הוא שצעדי הסגר יימשכו והכלכלה תתאושש לאט יותר. מנגד, רק 33 אחוז טענו כי "חשוב יותר שהממשלה תציל מקומות עבודה ותחדש את הפעילות הכלכלית במשק מאשר שתנקוט כל צעד-מנע כדי להציל חיי אדם".

בחלוקה למדינות נמצאו הבדלים בין המשיבים בעולם. אחוז התומכים בסגר הגבוה ביותר היה ביפן 76 אחוז מהמשיבים תמכו בהמשך הסגר כדי לשמור על חיי הציבור. מנגד אחוז התמיכה הגבוה ביותר בסיום הסגר נרשם דווקא בסין, מוקד ההתפרצות המקורי של נגיף הקורונה, שם 44 אחוז אמרו כי חידוש פעילות המשק הוא הדבר החשוב ביותר כעת.

עוד עולה כי האמון של תושבים במוסדות השלטון בארצם גבר על רקע משבר הקורונה, ועומד כעת על 65 אחוז. לשם השוואה, בסקר האחרון שנערך בינואר, לפני התפרצות הנגיף, אחוז האמון העולמי עמד על רק 54 אחוז. מדובר ברמת האמון הגבוהה ביותר שנרשמה בסקר הזה, הנערך מדי 3 חודשים, מיום היווסדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו