גורמים ביטחוניים: "איראן מצמצמת נוכחות בסוריה" - סרוגים

גורמים ביטחוניים: "איראן מצמצמת נוכחות בסוריה"

גורמים ביטחוניים אומרים היום כי כי לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים. שר הביטחון בנט: לא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה"

author-image
גורמים ביטחוניים: "איראן מצמצמת נוכחות בסוריה"
  Photo by Basel Awidat/Flash90

לאחר התקיפה שבוצעה הלילה (בין שני לשלישי) בסוריה ומיוחסת על פי מקורות זרים לישראל, גורמים ביטחוניים אומרים כי לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים. לדברי אותם גורמים, סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל. עוד מוסיפים אותם גורמים וטוענים כי ישראל תגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה.

בשנה החולפת ניתן לראות כי חל זינוק משמעותי במספר התקיפות שיוחסו לישראל, לפי פרסומים זרים. ישנו מחיר הולך וגובר שנגבה גם מסוריה שהתקיפות האלה קורות בשטחה. התקיפות הללו נעשות בעומק האויב, כשמטרות התקיפות ממוקדות בנוכחות איראנית בשטח ובמפקדות איראניות ולא רק בסיכול הברחות. עוד ניתן להגיד על הזירה הסורית כי נרשמה ירידה משמעותית בהיקף טיסות המטען (הברחות אמל״ח) האיראניות לסוריה בחצי השנה.

בנוגע לפעילות האיראנית בסוריה ניתן לומר כי איראן צמצמה באופן משמעותי את היקף נוכחות האיראנים בסוריה. איראן גם פינתה מספר בסיסים שלה מהמרחב הסורי.

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר היום, לאחר פרסום התקיפה: "אנחנו נחושים, נחושים יותר, ואני אגיד לכם למה – בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה הלילה (שלישי) על תקיפה של מטוסי חיל האוויר סמוך לעיר חלב. על פי הדיווח, היעד שהותקף נמצא בעומק צפון סוריה ונחשב חריג לאופי הפעולה המתבצעת בו. בכלי התקשורת במדינה הוגדרה התקיפה כ"כחריגה".

כלי תקשורת ערבים דיווחו על 14 הרוגים, בהם איראנים. ברשת "אל מיאדין" דווח כי הסורים מייחסים את התקיפה לישראל, וטוענים כי כוונה כלפי מרכז המחקר המדעי בחלב. על פי אותם דיווחים בכלי התקשורת הערביים, מדובר במתקן בעל חשיבות אסטרטגית, כאשר הערכה מדבר על כך כי ייתכן שהוא שימש לפיתוח נשק כימי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו