הדיון המלא בבג"ץ: ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן - סרוגים

הדיון המלא בבג"ץ: ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן

יום לאחר הדיון בעתירות שהוגשו נגד הטלת המנדט על בנימין נתניהו, שופטי בג"ץ דנו היום בפרטי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן להקמת ממשלת אחדות, בסופו ביקשו הכרעה, בנוגע לוועדה לבחירת שופטים 

הדיון המלא בבג"ץ: ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן
  דיון בג"ץ אמש (צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90)

בבית המשפט העליון התקיים היום (שני) החלק השני בעתירות שהוגשו נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נאשם בפלילים וההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. זהו יום הדיונים השני שיכריע האם תקום ממשלה בישראל, לקראת סיום 21 ימי המנדט שניתנו לכנסת לפני פיזורה ביום חמישי הקרוב והליכה אפשרית לבחירות רביעיות.

בתום הדיון נקבע כי הליכוד וראש הממשלה יגישו הבהרות ותיקונים בכתב על הקפאת המינויים והחקיקה, ועל החוק הנורווגי המדלג עד מחר בשעה 14:00.

עוד באותו נושא

רגע האמת: מה בג"ץ יכריע בעניינו של נתניהו? הצביעו


15

 

10:17- הנשיאה אסתר חיות בפתח הדיון מחלקת את ההסכם הקואליציוני ל-4 קבוצות: קבוצה ראשונה: קיצור תקופת כהונת הכנסת וניהול ממשלה דו ראשית וביטול הסעיף שמבטל את הגבלת השרים. קבוצה שנייה: הסכמות לחקיקה עתידית כחוק הגיוס, התקציב הדו שנתי והחוק הנורבגי המדלג.

רוב הדיון יעסוק בקבוצות הבאות: קבוצה שלישית: הסדרים שמחייבים איזו פעולה עתידית פנים פרלמנטרית כקביעת הרכבי הוועדות, הוועדה לבחירת שופטים, הצוות שיקבע את קווי היסוד של ממשלת האחדות. קבוצה רביעית: התחייבויות שחלות מרגע לחתימת ההסכם, כהקפאת חקיקה, הקפאת מינוי בכירים וכדו'.

פרקליטו של נתניהו: בית המשפט לא צריך להתערב ולנקוט בריסון

10- 5- עו"ד מיכאל ראבילו, פרקליטו של נתניהו: בית המשפט קבע בעבר שהוא לא יתערב בהסכמים קואליציוניים אלא אם כן הוא נוגד את החוק. אנחנו אחרי מערכת בחירות שלישית, ואנחנו יכולים להיקלע למערכת בחירות רביעית. מצב לא רגיל מביא לפעולות לא רגילות.כל אחת מהמפלגות לא הייתה רוצה את כל הסעיפים בהסכם. כחול לבן אמרה בצדק שהיא לא מוכנה להיכנס כסרח עודף לממשלה לאחר הפיצול, ולכן נקבע שתהיה ממשלה שוויונית. היינו מעדיפים שזה לא יקרה, אבל הסכמים קואליציוניים מגיעים עם פשרות.

10:25- ראבילו: הדרך להגיע להסכם הייתה מאוד מאוד מאוד קשה, ולא אמרתי מספיק מאוד. אנחנו בעיצומו של משבר הקורונה ובעיצומו של משבר כלכלי. שני הצדדים הגיעו להסכם אחרי מערכות בחירות קשות מאוד, והם צריכים לקבל עידוד מבית המשפט. אנו מבקשים מבית המשפט לא להתערב ולנקוט בריסון. אנחנו סבורים שאם יהיה הסדר לממשלת רוטציה בחוק, הדבר יכול להביא ליציבות שלטונית ולמנוע מצב נוסף של שלושה מערכות בחירות. זו אכן ממשלה דו ראשית, כיוון שכל צד מאמין שהוא צריך להנהיג את המדינה. יש דיונים שארכו עשרות שעות וצפויים כ100 שעות דיונים בוועדות על החוק.

10:32- השופט מני מזוז: אתם מאמינים שזה לא מודל שצריך, למה לחוקק? ראבילו: זה לא מבנה שמחייב, אלא מבנה שמאפשר. גם במקרים שהיו ממשלות אחדות, היו הרבה באלגנים. זה מאפשר לקיים רוטציה על פי חוק, ולא להזדקק לחסדי העמית ברוטציה. זה בהחלט לא מחייב להבא.

10:32- המשנה לנשיאה חנן מלצר: זו לא הוראת שעה? ראבילו: ממש לא. הנשיאה אסתר חיות: כלומר, מודל שיהיה קיים כדי לאפשר ממשלת אחדות במקרה שבו חברי הכנסת ירצו בכך.

10:39- ראבילו: הוספת הרוטציה בחוק, תחזק את היציבות השלטונית. מלצר: האם הוראות השעה הן לא פרסונליות? ראבילו: יש צד פרסונלי, אתייחס בהמשך. השופט נועם סולברג: לא סתם ביקשנו להתמקד בשני החלקים האחרונים. לחקיקה יש את הייעוץ המשפטי של הכנסת ואנחנו נבחן אותה כשתהיה יצירה מוגמרת.

פרקליטו של נתניהו: אם כחול לבן מוותרים על החוק הנורבגי המדלג, גם בליכוד יוותרו

10:39- השופטים שואלים אם החוק הנורבגי המדלג עדיין על השולחן? ראבילו: עדיין על השולחן. אבל מבקשים לא לשנות את השיטה. בהתפטרות חברי כנסת סדר המועמדים יהיה על פי הסדר. כשמדברים על התפטרות שר מחוסן לישראל למשל, יכנס במקומו חבר כנסת מחוסן לישראל (למנוע כניסה של חברי כנסת מיש עתיד למשל. עם זאת, ראבליו עונה לחיות שאם כחול לבן מוותרים על החוק הנורבגי המדלג, גם בליכוד יוותרו עליו.

10:50- חיות: הצגת קווי היסוד של הממשלה אחרי השבעתה נוגדת את חוק יסוד הממשלה. ראבליו עונה לחיות ומצהיר שקווי היסוד יוצגו לפני ההשבעה.

10:55- ראבליו: המצב חירום הוא מושג לא משפטי. מלצר: מדינת ישראל במצב חירום תמידי. במצב החירום שלכם יש השלכות רציניות. ראבליו: אני נמצא פה בבית משפט חצי ריק. כולם עם מסיכות. אפשר לומר שאנחנו לא במצב חירום? השופטת ענת ברון: על פי נוסח ההסכם המצב חירום יכול להמשך על פני כל כהונת הכנסת. צריך הגדרה יותר ממוקדת. חיות: אנחנו בקבוצה השלישית בה המיקוד הוא על פגיעה במעמד האופוזיציה בכנסת. וועדות בכנסת, והוועדה לבחירת שופטים. נדון בקבוצה הרביעית בהמשך.

ראבילו: אנחנו במצב בו בממשלה יש שני קטבי הדעות בציבוריות הישראלית. זה לא שהממשלה לא מורכבת מאופוזיציה, אלא שהממשלה מורכבת מהאופוזיציה והקואליציה יחד. השופט ניל הנדל: האופוזיציה מגדירה את עצמה. אין לכם 120 חברי כנסת וצריך לתת לשאר ביטוי. ראבילו: יש להם ביטוי בעבודה הפרלמנטרית. אנחנו צריכים ללכת על פי תקנון הכנסת והיו תקדימים בעבר.

מזוז: עד שוועדת הכנסת לא תמנה וועדות, אנחנו דנים בשאלה היפותטית. אתם כרגע מבקשים שנפסוק בעניין זה כשהדבר לא נעשה ותיאורטי. אתם מבקשים סעד לבטח את עצמכם. ראבילו: אתמול ישבנו ודנו על הטלת המנדט על נתניהו, למרות שזה לא קרה עדיין. מזוז: הטלת המנדט בימים הקרובים בלתי נמנעת. הרכב הוועדות יכולה להגיע במועד מאוחר יותר. השופט עוזי פוגלמן: זה שהצדדים רוצים פסק דין עכשיו זה לא אומר שזה מה שיקרה. האם לא נכון לראות מה יקרה בעתיד? אם תהיה החלטה לא מקובלת, בית המשפט פתוח גם אחרי הקורונה. ראבילו: אני לא הגשתי את העתירות, אבל המצב דומה לדיון אתמול. אם הן הוגשו, כבר צריך לקבל וודאות.

11:05 חיות: אנחנו לא נוהגים להתערב בעיצומו של הליך חקיקה, אלא במוצר מוגמר. פה יש מהלך שהוא חלק מהמו"מ הקואליציוני. השאלה היא האם לא ניתן לומר שההסכם לא מתכוון לשנות נוהג רב שנים שהאופוזיציה רק היו"ר שלה הוא מוגן בתקנון הכנסת, יהיה לה שתים שלוש וועדות.

נציגת הכנסת: בממשלות אחדות לא הייתה וועדה אחת בידי האופוזיציה

11:05- עו"ד אביטל סמפולינסקי בשם הכנסת: אמש פורסם פילוח הוועדות לפי ממשלות שייתן לראות שלאופוזיציה יש בין 2-4 וועדות קבועות. בממשלות אחדות בשנים עברו לא הייתה אפילו וועדה אחת בידי האופוזיציה. חיות: האם יש מניעה לומר שתהיה שתי וועדות בידי האופוזיציה? ראבילו: יש מניעה. לשיטתנו אין שום נוהג. בממשלת אחדות שאנחנו רואים בה כממשלה המורכבת מהקואליציה והאופוזיציה שנכפתה על הצדדים, לא היה לאופוזיציה שום וועדה. אי אפשר להסתכל על הנוהג מנקודת הזמן שהעותרים רוצים. ראבילו: הנוהג שאנחנו מסתכלים עליו הוא מממשלות אחדות. הנדל: הפעם האחרונה שהייתה ממשלת אחדות או רוטציה זה לפני למעלה מ-30 שנה וצריך לתת לזה משקל.

11:09- ראבילו מתייחס לוועדה למינוי שופטים: אני לא מרגיש בנוח לדון בנושא לפניכם כי חלקכם יושבים בוועדה. חיות קוטעת: הוועדה לא קיימת כרגע בפסק דין אבירם הוועדה הייתה משיבה ועסקה במי שהיה חבר בה, ועל כן השופטים שהיו חברים בה לא היו בדיון. פוגלמן: תטען מה שתרצה, אל תרגיש אי נוחות.

הוועדה למינוי שופטים

ראבילו: הטיעון שלנו בעניין הוועדה למינוי שופטים היא דומה לוועדות הכנסת. בזמן שהייתה אחדות בין הליכוד והמערך, היו נציגים של שני הגושים בלי נציגות של האופוזיציה.

11:13- ראבילו: לגבי עניין שמות ספציפיים, הגברת שאינה חברת כנסת (מתייחס למועמדת הליכוד חכ"ל אסנת מארק)  אם יתקבל החוק הנורבגי היא תיכנס. אנחנו לא צריכים חוק נורבגי מדלג, שני שרים מתפטרים והיא בפנים. הטענות נגדה הן בהחלט מוקדמות, כי לא בטוח שהיא תהיה חברת כנסת.

השופטים מתנגדים להקפאת מינוי בכירים

11:40- חיות: מה להקפאת מינויים ולקורונה? ראבילו: אין רצון להקפיא את הדברים, אלא… מלצר: אפשר לתקן את הסעיף, ולהניח אותו על שולחן הכנסת. פוגלמן: אנחנו אחרי שלוש מערכות בחירות. יש המון מינויים. בנסיבות כאלה שמינויים חיוניים בכל הרמות, הדיבור על לא למנות ולהקים צוות שימציא את הגלגל מחדש למינויים, מעלה את השאלה שמא אנחנו בפתח תקופה בעייתית ארוכה. ברון: תקופת החירום לא מוגבלת. אולי ההוראה הזאת תארך לכל תקופת הכנסת?

ראבילו: מדובר על תקופת החירום הראשונה. חיות: יש המון תפקידים לא מאויישים. המשק משווע להם. ראבילו: אם מה שהיה מטריד את העותרים זה מינויים, הם לא היו מנסים למנוע הקמת ממשלה. נחזור ללופ של בחירות רביעיות ולא יהיו מינויים. מזוז: למה לא למנות מפכ"ל שבוע אחרי הקמת הממשלה? מה הקשר לקורונה? הנדל: דווקא בקורונה המשטרה יותר מאותגרת ומתחזק הצורך למינוי. ראבילו: אני לא רוצה להיכנס למינוי כזה או אחר, באתי להגן על ההסכם. מזוז: אדוני בלופ כבר עשר דקות שאני לא מבין מה הוא אומר. ראבילו: אני מדבר על הרציונל מאחורי ההסכם, לא על תפקידים ספציפיים. אני לא יודע מה קורה בשירות הציבורי. מזוז: הרצון לעשות רפורמה במינויים לא יכול להביא להקפאת מצב עד שתהיה הרפורמה. מכוח מה העולם עוצר? על פי החוק צריך למנות ולא להקפיא.

11:46- ראבילו: אנחנו לא נסטה מהחוק, וכל עוד הוא לא ישונה אנחנו נפעל על פיו. כל האפשרויות פתוחות. השופט יצחק עמית: אנחנו רושמים לפנינו שהדבר ייעשה על פי כל דין ובמידה ולא זה יהיה פתח להגשת עתירות. ראבילו: הכנסת מעולם לא מנעה הגשת עתירות.

11:50- מלצר: האם ניתן לקבוע בחוק שאסור להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נאשם בפלילים? ראבילו: חוק כזה תהיה פגיעה בזכות לבחור ולהיבחר. אין לעשות דבר כזה. מן הראוי שאלה שסבורים כמונו ינסו להביא לפיזור הכנסת ולשכנע את הציבור שיש לתת רוב לסוברים אחרת.

נציג הליכוד: לא מבין מאיפה האמירה שנתניהו משתלט על הרשות השופטת

11:54- עו"ד אבי הלוי בשם הליכוד: הרעיון שמדינת ישראל נמצאת במצב חירום היא עובדה מוחלטת יש מיליון מובטלים, הגרעון קפץ ל-9%. כדי להחזיר אנשים לעבודה, להוריד את הגרעון ולא להתגלגל לבחירות רביעיות, צריך לשנות את סדר העדיפויות של מדינת ישראל. הרעיון שמדינת ישראל נמצאת במצב חירום היא עובדה מוחלטת יש מיליון מובטלים, הגרעון קפץ ל-9%. כדי להחזיר אנשים לעבודה, להוריד את הגרעון ולא להתגלגל לבחירות רביעיות, צריך לשנות את סדר העדיפויות של מדינת ישראל.

11:57- הלוי: המשבר עצר את העולם מלכת. המשאבים הלאומיים שצריך להקדיש לצורך היציאה מהמשבר צריכה להיות ממוקדת. חיות: בגלל זה אי אפשר למנות מפכ"ל? הלוי: לא אמרתי את זה. לא הייתה כוונה לכזה דבר הכנסת תמשיך לחוקק והאופוזיציה תבקר. השופט ג'ורג' קרא: כמה זמן תארך תקופת החירום? מה המגבלה? חצי שנה, שנתיים? הלוי: תלוי בקורונה.

12:03- הלוי: מבקשים מכם לבקר שתי ישויות פוליטיות (כחול לבן והליכוד) ואני סבור שהם צריכות להנות מחופש בשיקול הדעת. אפשר יהיה להגיש עתירות למינוי מפכ"ל למשל, עכשיו אין פה שום מעשה לשפוט. כל מעשה יהיה בכפוף לכל דין. אם החוק יגיד ששבוע אחרי הקמת הממשלה יהיה צריך למנות תפקיד מסויים, נעשה זאת. אנחנו לא מנסים לשנות את שיטת המשטר במדינת ישראל. הכנסת מחוקקת, הממשלה מבצעת, בית המשפט שופט.  אני לא מבין מאיפה נובעת האמירה שנתניהו משתלט על הרשות השופטת. לא פוגעים בחוק יסוד השפיטה ולא בעצמאות השופטים.

12:17- הלוי: עד יום חמישי הכנסת צריכה להגיש חתימות, ועד ראש הממשלה צריך לכונן ממשלה. חיות: נקודת הזמן שלנו היא יום חמישי בחצות, אז פוקע המנדט מידי הכנסת

בשלב זה, מתפתחים חילופי דברים קומיים בבג"ץ: בפתיחת דבריו של עו"ד שימי בראון בשם כחול לבן חיות מדמה את ממשלת האחדות לחתונה ממבט ראשון, בראון חולק עליה ומדמה את החיים הפוליטיים כהישרדות – ואומר שפסלון חסינות כבר יש.

נציג כחול לבן: לא מוכנים לוותר על החוק הנורווגי המדלג

12:19- עו"ד שימי בראון בשם כחול לבן: בשונה מהליכוד, אנחנו לא מוכנים לוותר על הרוטציה המדלגת.

12:24- מלצר: אם כך, למה שלא תקפיצו אנשים ממש מתחתית הרשימה? אנשים הצביעו לרשימה מסויימת על פי הסדר. בראון: הסיטואציה שיכולה להיווצר בפיצול מפלגות, היא שכאשר שר מתפטר כדי להתרכז בתפקיד המניסטריאלי, האיזון בין הקואליציה והאופוזיציה עלול להיפגע. מלצר: ההגיון הפוליטי שונה מההגיון המשפטי. בפועל, לאחר הבחירות, אתם משנים את החלטת הבוחר.

12:30- בראון: קווי היסוד של הממשלה יונחו בפני הכנסת *לפני* ההשבעה. נקיים מינויים על פי חוק. אם תהיה אמירה שהדין המנהלי הוא למנות ויהיו טענות, הדבר יעמוד לפתחו של בית המשפט.

נציגת הכנסת: אסור לתת לדברים הכשר מראש

12:34- עו"ד אביטל סומפולינסקי בשם הכנסת: החוק בנוי בצורה שההוראות תפורות כל כך למידות הכנסת הנוכחית, שהן הועברו להוראת שעה אבל ההסדר של המבנה של ממשלת רוטציה בו הכנסת תבחר בראש הממשלה ובמחליפו בהתחלה, נשארת גם לעתיד. אי אפשר לומר שבית המשפט ייתן פסק מוקדם על סעיפים מסויימים, אבל על אחרים לא. אסור לתת לדברים הכשר מראש, ואני חולקת כאן על עו"ד ראבילו.

12:42- סומפולינסקי: צריך להניח קווי יסוד בפני הכנסת לפני השבעת הממשלה. אלה לא מאות עמודים, אבל צריך שיהיו קווים לכל מהלך הכהונה ולא למראית עין. יש נוהג בכנסת והוא צריך לעמוד בפני בית המשפט. בהקשר הוועדות יש עבודה שעשה מ.מ.מ. של הכנסת שפורסם אמש לפיו ממשלות רגילות היו 2-4 וועדות בידי האופוזיציה, ובממשלות אחדות לה היה להן כלום.

12:49- סומפולינסקי: צריך לתת לדברים להתבשל לפני הכרעת בית המשפט. דעתנו דומה גם לגבי הוועדה למינוי שופטים. החוק הנורבגי המדלג עוד לא בא לעולם יש לחכות עם ההכרעה.

להכריע בסעיף הקואליציוני שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, לא מעבר, הלמן

נציג היועמ"ש: בית המשפט צריך להכריע בשאלות לא תאורטיות

12:59- ענר הלמן, יו"ר מחלקת הבג"צים בפרקליטות, בשם היועמ"ש: חוקים לא יוצאים באותה צורה שהממשלה הניחה אותם. בית המשפט צריך להכריע בשאלות לא תאורטיות, כמו חלקים בהסכם. מי שלא מתאים לו, שיתמודד. לא סתם פתחנו בהתייחסות לעניין הקפאת החקיקה. אנחנו לא בתקופה רגילה. יש תקנות רבות, ועתירות רבות.

חיות: התזה שההצבעה של רוב חברי הכנסת להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו כרוכה בהסכם הקואליציוני, מופרכת מבחינתכם? הלמן: אפשר להגיד שזה חלק מההסכם, אבל זה מנותק ממנו וחוקתי. הגיע הזמן להכריע בסעיף הקואליציוני שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, לא מעבר.

13:09- הלמן: צריך לזכור שתפקיד הכנסת הוא לחוקק חוקים, וכשבאים הצדדים ואומרים שידאגו שהכנסת לא תבצע את תפקידה העיקרי, זה מעלה סוגייה משפטית כבדה. שום הסכם קואליציוני לא יכול למנוע מהכנסת לחוקק חקיקה משנית. שרים הם לא חותמת גומי. מינויים הם צומת חשובה בדרכם. צריך שיהיה ברור שלא מדובר בעניינים פוליטיים.

העותר עו"ד אליעד שרגא: אין שום דבר חוקי בהסכם

15:20- עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: אין פה שום דבר חוקי בהסכם והוא מוכיח שנתניהו לא כשיר לתפקיד. הסכם ניגוד עניינים יהווה פיתרון להסכם קואליציוני שכל כולו ניגוד עניינים? כל שינוי קל מוציא את מדינת ישראל משווי המשקל שלה. כשעשו שינוי קטן בהצעות אי האמון הפכו את הכנסת לגוף חלש שלא יכול לבקר את הרשות המבצעת, בקושי נשארה מחוקקת. הממשלה הופכת את הכנסת ללהקת מעודדות, וזה מה שקורה בהסכם הזה. הכל בניסיון להציל את נתניהו מאימת הדין.

15:43- שרגא לגבי זמן ההתערבות: ברגע שנחתם ההסכם הקואליציוני חזקה על הצדדים שיקיימו את ההסכם. ההסכם הזה הוא לא עומד כרגע, אי אפשר לומר לצדדים לעשות תיקונים. שיביאו הסכם חדש. דווקא בזמן זה עוצרים לחצי שנה את המינויים, כשהסוף לא ידוע. בכחול לבן ובליכוד יוכלו להקים ממשלה מנופחת, למנות מנכלי משרדים, מזכירות והכל, אבל פרקליט מדינה ומפכ"ל – זה לא?

15:55- שרגא: כל יום יש רעיון איך לפגוע בדמוקרטיה, הם אומרים שיביאו את פסקת ההתגברות. חיות: אתה מדבר פוליטיקה. שרגא: אני מדבר מציאות. עמית: אתה מבקש צו מוחלט שהעולם יהיה בסדר. שרגא: אתה מבין את הבעיה, שאנחנו שרוצים שהעולם יהיה בסדר אנחנו הזויים.

פרקליטו של נתניהו: "אם נתניהו יפסל, נלך לבחירות"

18:37- ראבילו, פרקליטו של נתניהו מתייחס לדברי עו"ד אליעד שרגא: אין ניסיון להלך אימים על בית המשפט. פשוט אם נתניהו יפסל, נלך לבחירות, זה הכל.

הליכוד מבקשים פסיקה בנוגע לוועדה לבחירת שופטים

18:41- ראבילו: אם כבר הוגשו עתירות נגד ההסכם הקואליציוני, נבקש החלטה בנושא הוועדה לבחירת שופטים. מזוז: זאת הפעם הראשונה שאני שומע עותר אומר כאלה דברים, שאם כבר הוגשה עתירה הוא מבקש פסיקה, ואני מתעסק כבר 40 שנה בבג"צים.

18:56- עו"ד אבי הלוי בשם הליכוד: העותרים מנסים לפרוץ סדק בעמדות בית המשפט כאשר הם אומרים שהוועדה לבחירת שופטים היא נגד הרשות השופטת, הם אומרים שהמשיבים מהלכים אימים על בתי המשפט, אז אני אומר שזה לא נכון.

18:56- השופט יצחק עמית: אנחנו במצב חירום של קורונה, וזה הנקודה הרגישה? הוועדה לבחירת שופטים? חיות: בכל העניינים ביקשתם שלא נפסוק, בוועדה לבחירת שופטים אתם מבקשים שכן? הלוי: בנושא הזה צריך פסיקה כי העותרים עושים בו שימוש פופוליסטי. השופטת בראון: נראה לי שאתם עושים בו שימוש פופוליסטי.

19:04- עו"ד אביטל סומפולינסקי בשם הכנסת: הטיעונים שנשמעו היום היו צריכים להישמע בכנסת במהלך הליך החקיקה, לא בבית משפט. כאן צריך טיעונים אחרים. יש  משוכות גבוהות לפני העותרים, והם מנסים לעבור אותם עם ההסכם הקואליציוני.

סומפולינסקי מתייחסת לחקיקה לפני הקמת ממשלה: לכנסת עומדת סמכות מלאה. זאת לא ממשלת מעבר ולא כנסת מעבר. זאת כנסת שהושבעה ועומדות לה סמכויות מלאות.

19:09: הסתיים הדיון בבג"ץ נגד הטלת המנדט על נתניהו וההסכם הקואליציוני. הליכוד וראש הממשלה יגישו הבהרות ותיקונים בכתב על הקפאת המינויים והחקיקה, ועל החוק הנורווגי המדלג עד מחר בשעה 14:00.

בהרכב השופטים ישבו אותם שופטים שדנו אתמול: הנשיאה אסתר חיות; המשנה לנשיאה חנן מלצר; השופט ניל הנדל; השופט עוזי פוגלמן; השופט יצחק עמית; השופט נעם סולברג; השופטת דפנה ברק-ארז; השופט מני מזוז; השופטת ענת ברון; השופט ג'ורג' קרא; והשופט דוד מינץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נמאס כבר מכל המושחתים בכנסת
א | 04-05-2020 11:25
עיר מקלט
2
בג"ץ, הוא זה שעומד היום למשפט.
אביגדור | 04-05-2020 12:15
סוף סוך, בגץ עומד למשפט. רוב העם, פשוטו כמשמעו, יותר משני שליש מהעם היהודי, להוציא שמאלני הערב רב (תינוקות שנישבו) , ולהוציא אזרחי ישראל שאינם יהודים (הערבים, מצביעי מרץ, וליברמן). רוב יהודי מוחלט, רוב שפוי וחכם, הוא זה ששופט היום את 11 שופטי ה בגץ, שמתיימרים ביוהרתם, להרים יד, ולהעיז ולשנות, את רצון העם. היום יחרץ את גורלם. על כך נאמר: חרבם תבוא בליבם, וקשתותם תישברנה.
3
בנ"ש
אנונימי | 05-05-2020 22:35
בנש-בית המשפט הנמוך לשקר זה כבר מדינת בגץ יש גבול