הליכוד לבג"צ: העתירות נגד ההסכם הקואליציוני פוגעות בזכויות אדם ואזרח

הליכוד לבג"צ: העתירות נגד ההסכם הקואליציוני פוגעות בזכויות אדם ואזרח

תנועת הליכוד הגישה לבג"צ את תגובתה לעתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני, וטענה כי הן מפרות זכויות אדם ואזרח

הליכוד לבג"צ: העתירות פוגעות בזכויות אדם ואזרח
  Olivier Fitoussi/Flash90

הליכוד הגישה הבוקר (שלישי) לבג"צ את תגובתה לגבי העתירות נגד ההסכם הקואליציוני, וטענה באמצעות עו"ד אבי הלוי כי העתירות פוגעות בזכויות אדם ואזרח.

בליכוד טענו כי הדרישה למנוע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב גם את הממשלה ה-35 של מדינת ישראל בשל כתבי האישום העומדים נגדו, חייבת להסתמך על הוראת חוק מפורשת אשר גם לדעת העותרים אינה קיימת בספר החוקים של מדינת ישראל, וזאת כאשר בחוק יסוד: הממשלה קיימת הוראה מפורשת המאפשרת לחבר כנסת עם כתבי אישום להרכיב את הממשלה כל עוד לא הורשע בגזר דין חלוט.

לטענת הליכוד, העותרים מבקשים לייצר דין יש מאין, וזאת בשל "תפיסה משפטית נוהגת" בשם הלכת דרעי ופנחסי, לפיה שר או סגן שר תחת כתב אישום חמור מנוע מלקחת חלק בממשלה. בליכוד עומדים בתוקף על כך שההלכה אינה תקפה במקרה זה כיוון שהעומד בראשות הממשלה מוחרג בהוראת חוק מפורשת מהתפיסה המדוברת.

בהמשך טענותיה סוקרת הליכוד את המצב המשפטי במדינות רבות בעולם, בהן, ארצות הברית, שוויץ, בריטניה, צרפת, אוסטרליה, ספרד, קנדה ועוד, אשר מכולן עולה כי אי אפשר למנוע מאדם לעמוד בראש המדינה כל עוד אין נגדו פסק דין חלוט.

לגבי ההסכם הקואליציוני, בליכוד טוענים כי על פי שיטת הממשל הנהוגה בישראל מאז קום המדינה הממשלות בישראל הן קואליציוניות, וכי הסכם קואליציוני בו מסוכם איך הממשלה תעבוד מחייב גם שינויי חקיקה לרבות חוקי יסוד. במקרה זה ההסכם שנחתם בין הליכוד וכחול לבן הגיע בנסיבות מיוחדות לאחר שהפוליטיקה הישראלית נכנסה למבוי סתום שארך כשנה ולאחר שמגיפת הקורונה פרצה בעולם.

"מי מבין העותרים שסבור כי לא השיקולים הלאומיים שהתהוות ממגיפת הקורונה והמשבר הפוליטי שעלול היה להביאנו לפתחה של  מערכת בחירות רביעית הם לא שהכריעו את הכף בעד הסכמת הצדדים להקים ממשלת חרום ואחדות לאומית, מי שטוען שהקמתה של הממשלה וההסכם לכינונה הם תולדה של אינטרסים אישיים, טועה ומטעה את בית המשפט הנכבד ואת הציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
השתגעתם
יהודה | 28-04-2020 11:18
36 שרים 16 סגנים זה פגיעה בבוחר ובאזרח
2
כרגיל, המושחתים משקרים.
חרדה למדינה | 28-04-2020 13:26
בחוק כתוב שראש ממשלה מכהן רשאי להמשיך בכהונתו עד פסד חלוט. לא !!! כתוב שחכ עם כתב אישום פלילי רשאי להרכיב ממשלה חדשה ולעמוד בראשה. הרציונל של הסעיף בחוק היה שאם ראש ממשלה מתפטר/מפוטר כל הממשלה מתפטרת/מפוטרת, הכנסת מפוזרת וצריך ללכת לבחירות. זה לא !!! המצב של ממשלת המעבר הנוכחית, שקייימת רק עד הרכבת ממשלה חדשה.
3
חוצפן נאשם בפלילים לא יכול להיות שר אז רהמ
עמי | 28-04-2020 14:50
ולא בשום תפקיד. אז מה הקשקוש הזה זכויות אזרח. כאשר דרעי פוטר ביבי צהל ושמח. זה עונשו מבורא עולם. אגב אני מצפה שימינה תילחם בשחיתות ותעיף אותו
4
נמאס מבגץ ומעורבותו
ללט שם | 29-04-2020 2:24
נמאס מבגץ במעורבותו במצב הפוליטי. העם הוא הבוחר והוא המחליט. העם הוא הריבון אסור שבגד תתערב כי אז זה לא דמוקרטיה. והיועץ הממשלטי שמאשים אותי אין לו שום זכות לקבוע זאת.
5
שחיתות ברשות מחוקקת
Z | 29-04-2020 6:55
מספיק עם הרס הדמוקרטיה בעמצאות הפרקליטות, ובתי המשפט, נמאסתם לכו לבית כשלתם .