הממשלה בוחנת: צמצום הסגרים על בני ברק וירושלים

הממשלה בוחנת: צמצום הסגרים על בני ברק וירושלים

שרי הממשלה דנים בהקלות על העיר בני ברק והשכונות בירושלים עליהם הטילו סגר, אך משרד הבריאות מתנגד. המשמעות: צמצום הסגר אבל לא ביטולו. התחב"צ תיאסר, התנועה תתאפשר

הממשלה בוחנת: צמצום הסגר על בני ברק וירושלים
  מחסום בבני ברק (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

לאחר שבועיים בהם העיר בני ברק הייתה תחת סגר מלא ועוד שבוע של סגר גם במספר שכונות בירושלים, בעקבות התפשטות גבוהה של נגיף הקורונה, שרי הממשלה ידונו בהקלות, משרד הבריאות מתנגד. המשמעות: צמצום הסגרים על בני ברק וירושלים אבל לא ביטולו.

אמש בתום התייעצות של ראש הממשלה, שר הבריאות, שר הפנים, השר לביטחון פנים וראש המל״ל הוחלט כי הסגר על העיר לא יחודש, לאחר שכבר במהלך החג קיפלה המשטרה את רוב המחסומים שהוצבו בכניסות לבני ברק בשבועיים האחרונים.

עוד באותו נושא

בעקבות הסיוע מצה"ל: הרמטכ"ל ביקר בבני ברק

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין לוחץ על השרים שלא לחדש את הסגר. על פי ההצעה שהוגשה לשרים, עיריית בני ברק מתחייבת לפנות 700 חולים משטחה למלונות בידוד בניסיון למנוע את קצב ההדבקה בתוך העיר, זאת בתמורה להקלות בתוך העיר. עם זאת, התחבורה ציבורית תיאסר רק על הכניסה והיציאה אל העיר למעט קו פנימי, עד ליום שני הבא.

בנוסף, יועמד לכל בניין בבני ברק בו יש חולים מאומתים איש קשר שיטפל בצרכיו להעברתו לבידוד מחוץ לעיר.

בבני ברק נבדקו 9,934 תושבים, מתוכם אותרו 2,150 חולים, ואילו בירושלים נבדקו 22,775 תושבים מתוכם אותרו 2,418 חולים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נא להתפלל עכשיו 3 פרקי תהלים... בדמעות מרובות
נא להתפלל עכשיו | 16-04-2020 13:25
נא להתפלל עכשיו 3 פרקי תהלים... בדמעות מרובות, בלב נשבר, ומתוך חשש עצום לפיקוח נפש. פרק -כ' - - -למנצח... יַעַנְךָ השם בְּיוֹם צָרָה; פרק -קכא -שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים; פרק -קל - -שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ד': ~לזכות~רפואה שלמה~ עבור *אהרן אליהו בן לאה *נחמיה בן לאה חסיה *מרדכי אהרן בן שפרה מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה הוּא יְבָרֵךְ וִירַפֵּא אֶת (אהרן אליהו בן לאה, ואת נחמיה בן לאה חסיה, ואת מרדכי אהרן בן שפרה) בזכות התפלות שמתפללים עליהם, בשכר זה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִמָּלֵּא רַחֲמִים עָלָיהם לְהַחֲלִימם וּלְרַפְּאֹתם וּלְהַחֲזִיקם וּלְהַחֲיוֹתם, וְיִשְׁלַח להם מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לְרַמַח אֵבָרָיהם וּשְׁסָה גִּידָיהם בְּתוֹךְ שְׁאָר חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. וְנֹאמַר אָמֵן. ~הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל~ אמן ואמן.
2
למה בימי "חודש – אביב" אלו
אבי | 16-04-2020 14:00
למה בימי חודש – אביב אלו, שאין לנו ימים בעלי מזג אויר בריא ומרגיע כבחודש זה, בו הוציאנו הקבה ממצרים מטעם זה בחודש זה, וכדברי המדרש ורשי (סוף פ' בא), והיה אם ידרשו מאתנו להתפלל בתנאים מסויימים, רק… א) בחצירות, ב) בהפרדה, ג) במסכה, ד) בכפפות, ה) שטיפת הידיים וכדו', בבקשה לכל ההגבלות אנו מוכנים, רק אל תפריעו את העם ממעשיו – מעשי שמים, הלא המה תפלות הציבור, שסוף כל אלו יועילו לכולם, כי אין לנו דבר המועיל לבטל גזירות רעות כתפילות וזעקות הציבור, שאלו יביאו לנו אורך ימים, כהבטחת דוד המלך עה, שתולים בבית ד' – בחצרות אלקינו יפריחו – עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו. אנו חוזרים בשפ הפוסקים הכשרים ופונים בבקשה היוצאת מלבינו, בשם כל ישראל החרדים לדבר השם אנא אל תפריזו, הפסיקו מידית לזלזל בנו בענין הנוגע לנפשינו, למה נגרע בארצינו – מגזירות פרעה במצרים, בדבר שאפילו הוא התחשב בו, כאשר אמר למשה (פ' בא י' יא), לא כן לכו נא הגברים ועבדו את ד' – כי אותה אתם מבקשים, ולבסוף התיר לשלב גם את הנערים. לכאורה עפ דעת תורתינו הק' אין לנו אלא להתאחד ולהתלכד בלי שום היסוסים וחשבונות, תמים תהיה עם ד' אלקיך, ומובטחים אנו במאחזל וברכתיך בכל אשר תעשה, אם תעשה וברכתיך, בזכות ההתאחדות וההתחשבות איש עם רעהו בלי חשבונות תבוא הישועה והרפואה על כולם, לא מצא הקבה כלי מחזיק ברכה אלא השלום, ד' הטוב ישים עלינו ועל כל עמו ישראל ברכה ושלום, ומי שאמר לעולמו די – יאמר לצרותינו ומגפתינו די, החולים יתרפאו במהרה, והמתים יקימו ונפגשם בשערי העזרה בשמחת בנין ציון וירושלים.