הממשלה תדון: על אילו שכונות בירושלים יוטל סגר? - סרוגים

הממשלה תדון: על אילו שכונות בירושלים יוטל סגר?

הממשלה תדון הלילה על הטלת סגר בשכונות מסויימות בירושלים, בהן יש התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה. עם זאת, ראש העיר משה ליאון מתנגד לסגר: "ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום"

הממשלה תדון: על אילו שכונות בירושלים יוטל סגר?
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

ועדת השרים תדון הערב (מוצ"ש) על האפשרות של הטלת סגר בשכונות מסויימות בירושלים, בהם נרשמו אחוזי הידבקות גבוהים בנגיף הקורונה. השכונות שיכנסו להסגר יוכרזו כ"אזורים מוגבלים" עד לסוף חג הפסח.

המטרה עיקרית היא חלוקת השכונות לאדומות (חולים) וירוקים (נקיים), כשכל שכונה בה יחס החולים לתושבים עולה על חולה אחד ל-1000 תושבים תיכנס להסגר ותוגדר "שכונה אדומה". השכונות שמתחת ליחס הזה יגדרו "שכונות ירוקות" ויותר מעבר ביניהן. כל עיריייה תפעל להוצאת כמה שיותר חולים ומבודדים מהשכונות האדומות כדי להפוך אותן לירוקות.

השכונות שצפויות להיות מוגדרות כאדומות נמצאות בארבעה מתוך שבעת ה"רובעים" שנקבעו בחלוקת העיר בשבוע שעבר: רובע 1 (נווה יעקב), רובע 2 (רוממה, רמת שלמה ורמות), רובע 3 (הר נוף, גבעת שאול, בית וגן) ורובע 5, הכולל את כל השכונות החרדיות – מאה שערים, גאולה, הבוכרים, בר אילן, מרכז העיר והרובע היהודי.

עם זאת, ראש עיריית ירושלים משה ליאון הביע את התנגדותו למהלך. "אני סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות על פי קריטריונים קבועים ורלוונטים, עפ נתוני עומק בכל שכונה" אמר. לדבריו, הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ביום שישי – ולפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות עפ הקריטריונים שנקבעו.

"ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שהוקמו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר" טען ליאון. עוד דרש מהממשלה "לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

גם סגן השר, ח"כ מאיר פרוש, הציג תגובה חריפה נגד הדרישה להטיל סגר על השכונות החרדיות בירושלים. "לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה" טען. "כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
להעביר את הנדבקים המאומתים מהשכונות לבתי מלון
אריה | 12-04-2020 0:46
במקום להטיל סגר על השכונות, להעביר את הנדבקים המאומתים מהשכונות לבתי מלון. במיוחד בהרנוף בה התושבים סופר ממושמעים