רבני 'הר המור' נגד הכוונה לפגוע בישיבות החרדיות - סרוגים

רבני 'הר המור' נגד הכוונה לפגוע בישיבות החרדיות

בגילוי דעת חריף קובעים ראשי ישיבת הר המור כי על התורה לומדיה ושוקדיה אין דיון ואין משא ומתן כי היא בסיס הקיום ונשמת החיים של מדינתנו וישובינו". ומוסיפים "כל התערבות של מעוטי תורה וק"ו של שונאיה ועוקריה לא תקום ועל כך יש למסור את הנפש."

author-image
רבני 'הר המור' נגד הכוונה לפגוע בישיבות החרדיות
  הרב צבי טאו (מאיר ברכיה)

במכתב חריף של שלושת ראשי ישיבת הר המור, הרב מרדכי והרב עמיאל שטרנברג ונשיא הישיבה הרב צבי ישראל טאו הם תוקפים את הכוונה לצמצם או לפגוע בעולם הישיבות.

"כל הדיבורים וההצעות בדבר צמצום לימוד תורה בישראל, קביעת מכסות ותוכניות להמעטת תמיכתה ותקצובה ע"י גורמים חסרי מדע ויתרי כח ומניפולציות פוליטיות, הרי זו פגיעה בכתרה של תורה, חילול השם והשפלת קרן ישראל חלילה." כותבים שלושת הרבנים.

"כל הנוגע בה כנוגע בבבת עינו ואין מקיפין. התורה היא סם החיים של גאולתנו-מדינתנו ומיעוט דמותה היא חתירה תחת הבניין כולו."

כותרת המכתב חריפה אף היא ומצטטת קטעים קשים מתוך הספרות התלמודית: "אל תגעו במשיחי אלו תינוקות של בית רבן" וכן "אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל, על שלא החזיקו בשכר סופרים ושכר משנים." מצוטט מתוך מסכת שבת ומאיכה רבה.

עוד כותבים הרבנים במכתב: "האחריות על קיומה הגדלתה האדרתה וסדריה היא על גדולי התורה ראשי הישיבות וכולנו כל עמך בית ישראל תומכיהם ונושאי כליהם מתפללים תמיד יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לקיים בנו חכמי ישראל הם ונשיהם ובניהם ובנותיהם ותלמידיהם ותלמידי תלמידיהם בכל מקומות מושבותיהם. וכל התערבות של מעוטי תורה וק"ו של שונאיה ועוקריה לא תקום ועל כך יש למסור את הנפש."

"על התורה לומדיה ושוקדיה אין דיון ואין משא ומתן כי היא בסיס הקיום ונשמת החיים של מדינתנו וישובינו. וכל ניסיון להפוך אותה לנושא של סחר מכר ומשחקים פוליטיים, היו לא תהיה. כל כלי עליך יוצר לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי. יפתח ד' את אוצרו הטוב ויטהרנו במי-דעת מכל חולשותינו ויאר עלינו אור תורתו וישועתו על עמו ועל נחלתו סלה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף דברי אמת
מוישה | 11-03-2013 22:07
2
חוצפה
פרויד | 11-03-2013 22:20
הרבנים האלה אינם נוהגים ביושר, ראשית כיוון שהרב טאו לא הצביע לבית היהודי (בבחירות הקודמות הצביע ש"ס ובנוכחיות הצביע ליהדות התורה) וכיוון שכך, אין לו זכות להביע ביקורת.
3
הם לא רלוונטיים
מנחם מנדל | 11-03-2013 22:22
הרבנים האלה מנותקים לחלוטין מההוויה של עם ישראל, ומלבד מלל אינסופי על הגאולה הם לא נוקפים אצבע לקידומה.
4
מקומם!
הרבי מקוצק | 11-03-2013 22:23
זו אותה ישיבה שבבחירות הקודמות אמרו להצביע ש"ס. שלא יטיפו לבית היהודי מוסר.
5
הר המור היא ישיבה חרדית לכל דבר.
| 11-03-2013 22:37
וחבל שאחרי המכתב התמיכה המטופש של ראשי ישיבתה באנס משה קצב, לא למדו לקח וממשיכים לפרסם דברים קיצוניים
6
מי שכל הווייתו חרדית סופו שישקע לחטאי החרדים המשתמטים.
חולקים על הרב"ם? | 11-03-2013 23:03
חטא ההשתמטות והבטלה
7
כל הכבוד לרבנים
אני | 11-03-2013 23:12
ובושה לאלה ששכחו ללכת לפי דעת תורה
8
מדוע כבוד הרבנים מדברים בלשון גבוהה ואינם מסבירים?
יוחאי | 11-03-2013 23:14
מניין לנו שזו פגיעה בתורה? מניין שיש כאן מיעוט בדמותה?יסבירו הרבנים מדוע אינם מסכימים עם כב' הרב ליאור ואחרים שלא תהיה כאן פגיעה בלימוד התורה?הרי אין באים חלילה לפגוע בתורה או בלומדיה האמיתיים, אלא בחלשים של ביהמ"ד ואולי בבינוניים.האם בהכרח תהיה פגיעה במעולים שבהם?הרי הרחוב החרדי ממילא פונה יותר לעולם מעשי כתוצאה מקשייו, ונדמה שפרט לפגיעה בהחזקת הציבור ע"י גדולי התורה החרדיים ונציגיהם(שהיא אכן פגיעה חמורה, אך לא בהכרח רעה) אין כאן פגיעה ישירה בתורה, אלא מעין ירידה שלצורך עלייה?פגיעה בכמות שתוביל להאדרת האיכות?
9
הר המור שמעתם על חרדים לא לומדים ורבנים שקרנים מגבים
ינקוביץ | 11-03-2013 23:43
בושו לכם שנותנים גיבויצ לעולם השקר בשם התורה הקדושה טובלים ושרץ בידם . שופכי דמים שכאילו לומדים ועם ישראל לא ניצל בגללם .
אתה חצוף
חצוף | 12-07-2018 13:04
חרם
10
לפני שבוע
לא מובן | 12-03-2013 0:04
כתבו מכתב תמיכה במעללי בנט פתאום הפוך מה קורה פה אין יציבות
11
טוב שיש בינינו נאמנים לדרך התורה ומתרחקים מהחנופה
סלט מטבוחה | 12-03-2013 0:11
12
אני בז לרבנים שאינם לומדים את סוגית מי שאינם לומדים
ניסים | 12-03-2013 0:38
אותם ארורי ארץ הם ורבניהם שממיטים אסון על גבי אסון על עם ישראל שכאילו לומדים ואין תורה מפיהם שתציל . רבניהם הארורים מדווחים שלומדים ונהנים מקיצבתם כגזל . הר המור אם על אלה אתם מבקשים להגן קיראו לעצמכם הר החמור .
13
מגיב 5 האוויל - מה הקשר למכתב התמיכה (המוצדק) בקצב?
מתן | 12-03-2013 0:39
מה גם שהייתה לרב טאו זכות מלאה לתמוך בקצב כי חשב שנגרם לו עוול
14
אכן יש רבנים
משה מנחם | 12-03-2013 2:15
שפוים שדואגים לתורה בקרב המחנה הד"ל, הלואי שקולם ישמע כי בבית המט לנפול לא שומעים לרבנים רק מתי שמשתלם, כגון רבנים ללא תקומה ורבני צהר.
15
ר' צבי לחינם אתה עושה זאת. מי יקשיב לך מן הכלבים האלה?
| 12-03-2013 4:01
רק לנבוח יודעים, רק לאמר "קיצוני", "קיצוני". די דור של גויים זה מה שזה לא שונים מחילונים פורקי העול.
16
לא מסכים איתם אבל צריך סובלנות
דורון | 12-03-2013 7:20
אני ממש לא בדעתם של רבני הר המור. גם אותי מקוממת הביקורת שלהם כאשר הם לא תמכו בבית היהודי בכלל ודי תמכו בש"ס ואגודה. אבל הם לא כותבים שהם מדברים לבית היהודי אלא בצורה כללית וזו דעתם. צריך לדעת להכיל דעות אלו גם אם אנחנו לא מסכימים להם. אנחנו לא כמו העיתונות החרדית...
17
לדפנה
| 12-03-2013 8:26
עייני מסכת כתובות דף קי האם מותר להתגרות באומות העולם {ההתנחלויות מבודדות לא מרגיזות את כל העולם??} 2.הרמבם אומר שם תורה ועבודה . תורה 9 שעות, ועבודה 3. ועוד כל החרדים נשותיהם עובדות { לא בשחור} מותר גם להם להינות מתקציב המדינה כמו אומני שמאל לא שירתו ומכפישים את המדינה. וכמו התנחלויות מבודדות המסכנות ומשניאות אותנו
18
אני מקווה שהוא אכן חושב כך עד הסוף
יוני | 12-03-2013 9:18
ולא כמו שעסקני בית אל בראשות הרב זלמן מלמד רצו למסור את הנפש על ארץ ישראל כמצוות הרצי"ה ובסוף שהריחו את הכסף החליטו למסור את הארץ בתמורה לכסף- מושחתים
19
אני מרכזניק ולא הר המורניק אבל מסכים עם כל מילה !
יהודי מארץ ישראל | 12-03-2013 9:32
ישר כוח ! כמו מרדכי היהודי בשעתו ! לא מפחדים מלומר את האמת !
20
ראשית כל ל-2,3,4,הוצאתם לי את המילים מהפה עליהם אין לוה
חיים | 12-03-2013 9:44
להוסיף ומהם אין לגרוע דבר שני דעותיהם העקומות של הישבה הזאת ושלוחותיה ידועות לכל ומפורסמות אין צריך ראיה
21
כל הרבנים האחרים מפחדים לדבר! יודעים שבנט וחבורתו הולכי
כל הכבוד על האומץ | 12-03-2013 10:22
לשלוט על כל התקציבים בזמן הקרוב ולכן מעדיפים לשתוק. והרי כולם מבינים שתהיה פגיעה בחינוך, שבת בנשואין בתקציבים לישיבות גם הציוניות.
22
נא לדייק בעובדות
אלי | 12-03-2013 11:04
לצערי יש השתלכות ברבני הר מור בצורה מגעילה ולא מכבדת את הכותבים. א. לידיעת כולם אחד מראשי ישיבת הר המור תמך והצביע לבית היהודי. ב. רוח המכתב מקובל גם על רבנים אחרים כגון הרב דב ליאור והר זלמן מלמד ורב אליקים לבנון והרב חיים דרוקמן וכ' אז למה לתקוף רבני הר הר המור בדווקא?! ג. אין במכתב שום הצדקה להשתמטות משירות צבאי אלא המכתב בא להזהיר שלא להגביל את לומדי התורה. יש לתמוך בלומדי התורה שאכן לומדים וכך זו דעתם של ח"כ של הבית היהודי ושל שי פירון ג"כ.
23
ל15
זאב | 12-03-2013 11:05
איבדת את האמון בדור... העבירם באומה אחרת? לך תעשה חזרות על לאמונת עתנו א׳ וב׳.
24
תיקון הכותרת: "הר המור החרדית לטובת ההשתמטות החרדית"
אלה שתמכו במשה קצב | 12-03-2013 11:08
זה הפרצוף של הר המור
25
אותי סיקרן מי מימן את המודעה היקרה. של מי האינטרס?
אתגר לעיתונאים | 12-03-2013 12:03
26
ל18 כ"כ עצוב להיזכר במעשה הנורא הזה
יוחנן.פ | 12-03-2013 13:05
בושה וחרפה שאנשי ישיבת בית אל בראשות ר' זלמן מלמד בכלל מחשיבים את עצמם לתמידי מורנו הרצי"ה הרי הם כל השנים יצאו נגד כל מי שרצה וביקש למתן את התנגדות על ארץ ישראל ושזה הגיע לכיס שלהם סגרו עיסקה עם המדינה
27
לתג' 23
גיא | 12-03-2013 13:17
אמונת עיתנו זה ספר צדוקי שלא קשור למסורת ישראל אין מה לחזור עליו בכלל אלא ללמדו בחינת דע מה שתשיב
28
זה לא נגד בנט, זה לשים גדר לבנט
אחד שמסכים | 12-03-2013 13:27
29
בחירות 2013
יעקוב | 12-03-2013 17:56
אין לחרדים ולדתים לאומים שום מחנה משותף לא בדעת ולא בענינים אחרים.
30
סוף סוף אלרטנטיבה לרבני צוהר המתרפסים והי"חצנים
אליהו | 15-03-2013 8:21
כשהילדים ונכדיהם של רבני צוהר יורידו הכיפות , אז כולם יבינו שהם טעו בענק בדרכם הקלוקלת
31
הערכה אמיתית להר המור
קובע עיתים | 16-02-2014 21:59
משתדל לקבוע עיתים 2/16/2014 12:52:00 PM זכיתי ללמוד תורה בישיבה גבוהה, (לא בהר המור כמו שיובן בהמשך) אבל רבים מחברי לומדים בה ובבנותיה אכן רואים בבירור(מי אני שיגיד..) שהישיבה הזו בונה תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה בלימוד ויראת ה´. יחד עם זאת אני רוצה להבין מס´ דברים שמציקים לי הרבה זמן(אולי אין זה המקום הראוי ביותר לפתוח את זה, ועדיף היה לפתוח מול הרבנים עצמם, אבל אולי ה´ יעזור ואקבל תשובה שמניחה את דעתי העניה) מי אני שאדבר בכלל על הרב טאו שחלק מרבותי הם תלמידיו, ומי אני שאכנס בכלל לנושאי מחלוקת בין תלמידי חכמים גדולים. זה ממש לא קל לי לעשות זאת אבל "תורה היא וללמוד אני צריך" והדבר מטריד אותי כבר כמה שנים. קשה לי מאוד עם כמה דברים:(אשמח מאוד שמי מתלמידיו יסביר לי, הדברים לא מסודרים לפי סדר חשיבות) א. ישנה יוזמה ברוכה (לענ"ד) שמתרחשת כבר כמה שנים של כנס לזכרו של הרצי"ה זצ"ל, לכנס מגיעים גדולי תלמידיו והתלמידים הוותיקים ביותר(אזכיר מעט שמות הרב יהושע רוזן,הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל הרב דרוקמן ועוד רבים)אני יודע ממקור ראשון שנעשתה פנייה מכובדת כבר כמה פעמים לרבני הר המור שיגיעו וידרשו ויספרו על הרצי"ה וכל פעם יש סירוב, למה ?? ב.מאוד קשור לנושא הראשון לפני שנתיים אם אינני טועה נעשה כנס גדול מאוד של רבני הציבור מהקצוות הכי קיצוניים שלו( ואזכיר שמות להבהרה בלבד מהרב זלמן מלמד והרב ליאור ועד הרב ליכטנשטיין ) החוויות מהכנס היו מרוממות ומחזקות עד מאוד והבנתי שהיתה תחושה חזקה מאוד של איזה שהוא איחוד מסוים בהנהגת הציבור(כמובן שקיימים הבדלי גישות) וכמובן שגם רבני הר המור הוזמנו, אך אף אחד מהבאים לא זכה לראות פניהם..ולמה?? מה יותר מבורך מאיחוד כל כך נפלא(לפי דברי רבותי..) איזה קידוש ה´ זה עושה לציבור ולתלמידים!! איזו ברכה אדירה!!(במאמר מוסגר אוסיף ששמעתי ממקובל גדול שהסיטרא אחרא לא יכול לעמוד כנגד אחדות כזו ובתקופתינו אנו הוא מקטרג על נושא הפירוד בעמ"י ואילו יווצר איחוד הוא ישבר! זה היה אחד הטעמים שדחפו לביצוע הכנס) אז למה? ג. שנעשה חילול שם שמים נוראי בעצירתם המבזה והמשפילה של תלמידי חכמים הגדולים שמפיהם אנו חיים הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, הוציאו כרזות המגנות בחומרה את המעשה הנפשע ובתחתית הדף הוצגו שמות הרבנים החתומים, הסתכלתי היטב ולא ראיתי את שמות רבני הר המור(בכרזות אחרות בנושאים שונים ואכמ"ל ראיתי את שמותיהם מתנוססים בגאון..) ולא זכיתי לשמועלראות הסתייגות כלשהי של הרבנים הנ"ל מהמעשה. ד.כל הסוגיא סביב הנשיא לשעבר תמוהה לי מאוד מאוד, (ברוך ה´ אני מודה לא נכנסתי לבירור העובדות במקרה הזה) ולא זכיתי כלל להבין כיצד מצאו בוודאות את חפותו לחלוטין מכל אשמה (אני לא רוצה להעלות סתם סברות שעולות לי לראש..) ה.שאלה מהותית ועקרונית יותר.. מדוע ישיבת הר המור לא ירדה לגוש קטיף להמשיך שם את לימוד התורה וכן לנסות להיאחז במקום ואולי ה´ יעזור והיה נמנע הגירוש.. (אני לא רוצה לדוש סתם בנושאים שדשו בהם אני מכיר את הטענה שצריך לחזק את העם וכו´ אבל ת´כלס בהגיעה כמות עצומה של ציבור היה באמת סיכוי סביר למנוע את הפשע למה לא להתגייס למקרה הנקודתי ולמנוע? וודאי שהשאיפה הכללית היא לחזק את עמ"י) שמעתי בשם רבנים מסויימים מהישיבות הנ"ל שברגע ששוטרחייל מודיע על איזור מסויים כשטח צבאי סגור ובפועל נמצאים שם אנשים ומפירים את הצו, נעשה חילול ה´ גדול ואסור להיות חלק מזה. האם נכון???!! ו.התחושה שלי ושל רבים אחרים היא שהגישה של הישיבה הנ"ל שוללת את כל הגוונים והזרמים בתורה ואוחזת שכל האמת נמצאת אך ורק אצלה, היא ואין בלתה, אני נתקל בכך הרבה שאני מדבר עם אנשים מהכיוון הנ"ל שמופתעים איך בכלל אני יכול להעלות על הדעת דברים שסותרים במשהו את משנתם, לא נסחפנו קצת..? ז. אני לא מכיר את הרב טאו (כמו שמובן מהדברים) אני רק רוצה להבין את צורת ההנהגה, אם הוא המנהיג והמוביל אז למה בהחבא? למה לשמוע את דעתו צריך לעשות שמיניות? (אני מכיר את הדיעה שזה מפאת ענוותנותו שאינו ראש הישיבה, אבל וודאי שזה לא שייך כאן) ח. קשור לשאלות הקודמות, למה הרב טאו לא הביע את תמיכתו בצורה ברורה באחת המפלגות?? הרי יש בידיו כח גדול למה לא לייעל את הכח הזה לטובת עמ"י?! הרי ברור לכולנו שאם כל ההסתייגות שלנו מהפוליטיקה והממשלה ההכרעות הקריטיות לעמנו נקבעות שם. ממש ממש אשמח לבירור אמיתי מתוך יראת שמים ושמירה על כבוד התורה. ישר כח!